Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Brembos

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

Heeft iemand (met een blijkbaar alleen VAG-auto) de afgelopen 2 weken nog met succes getankt in Hoboken?

Of iemand die een update van de situatie weet? B|

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb gisteren de vraag gesteld aan Drive Systems maar krijg totaal geen reactie. Ik ga er dus van uit dat het probleem nog altijd niet opgelost is. Intriest dat een station TWEE MAANDEN na de opening nog altijd niet naar behoren werkt. Ik blijf dus voorloping maar voortklungelen met dat bagger L gas.........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De eigenaar van de installatie gaat hier een reactie plaatsen zodra de problemen zijn opgelost (dat heb ik gevraagd en ik hoop dat ze dat ook gaan doen :D)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

vorige week en daarnet getankt zonder problemen ....

gr,

Ive

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De fiat groep ;)

Maar had voordien ook regelmatig daar problemen hoor. Maar merk nu dat het opgelost lijkt ....  :)

gr,

Ive

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik tankte vandaag ook probleemloos met skoda.

eigenaar wist me wel te zeggen dat ze nog iets ging doen om eventuele problemen te voorkomen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag ook probleemloos kunnen voltanken in Hoboken . Eindelijk verlost van die L CNG brol. Thuisgekomen met een 'verbruik sinds tanken'  van 2.7 kg/100 km op de boordcomputer :D. Toegegeven , wel rustig gereden op de terugweg.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook probleemloos kunnen tanken met mijn hagelnieuwe Caddy :). Een vlotte 14 kg. 

Zo'n CNG wagen is zo stil en rijdt vlotter dan mijn oude Toyota 2 liter diesel. 

Unknown.png

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-6-2016 om 14:02, Annan zei:

Ik tankte vandaag ook probleemloos met skoda.

eigenaar wist me wel te zeggen dat ze nog iets ging doen om eventuele problemen te voorkomen

Dus eigenlijk zegt hij dat het probleem nog niet van de baan is? :P

Zal binnenkort ook eens proberen, hopelijk met evenveel geluk als jullie :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijkbaar een vochtprobleempje. Er wordt voor het einde van de maand nog een extra droger geplaatst om het probleem helemaal uit de wereld te helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is toch een vreemd verhaal.
Alle verhalen klinken als vocht in het gas. Echter mag/kan er geen vocht in LCNG (CNG uit LNG) zitten. Dan zou je ijsklonten in het LNG hebben en zouden kleppen etc kapot kunnen gaan.
Vocht heb je normaal in CNG uit het leidingnet (voor het fornuis en ketel maakt dat niets uit). Daarom hebben stations aan het net daarom normaal drogers.
Waar het vocht hier dan vandaan komt is toch een beetje de vraag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren toch weer problemen bij het tanken. Na 3 kg stopte hij ermee :(

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet ook niet wat het is, maar bij alle tankstations heb ik bij het loskoppelen van de CNG-slang altijd opspattend water (condens?) gepaard gaande met korte maar stevige "pssssssst".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ook niet. Er staat toch geen klein beetje water in het vuldop compartiment dat opspat als je loskoppeld?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Lange_666 zei:

Ik ook niet. Er staat toch geen klein beetje water in het vuldop compartiment dat opspat als je loskoppeld?

Dat lijkt me het meest plausibel inderdaad, heeft de afgelopen ook veel geregend. Moet daar eens op letten... B|

Ik moet wel mijn mening over L-gas stilaan herzien: heb nu 2x achter elkaar getankt bij Dats in Schoten en daarmee rij ik echt maar 260km ver (op 14kg). Dat is echt het minste wat ik al heb kunnen rijden. (Maar zoals gezegd, met H-gas rij ik ook lang geen 400 km zoals anderen.)

Ik heb nu veel tankbeurten achter de rug, nog maar in 10% van de gevallen raak ik aan 15kg. Meestal blijft het steken op 13-14kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

L gas is inderdaad bagger. Net terug van een trip Oostenrijk en met H gas telkens moeiteloos een rijbereik van 380 - 400 km. Met L gas kom ik amper 250 - 270 km ver.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vraag blijft wat L-gas en H-gas eigenlijk inhoud.

Ik kom met L-gas tussen de 330 en de 360 km toe (80% autoweg, rest stadsverkeer, gemiddelde drukte). Maar er zijn onderlinge verschillen tussen de statsions. Zo zijn er L-gas stations waar de gemiddelde calorieinhoud 10.34 is en er zijn er waar deze maar net boven de 10 ligt. Idem voor de calorische waarde van H-gas. Heb je geluk van te tanken aan een station dat steeds een vrij hoge calorische waarde heeft kom je wel telkens enkele km's verder dan bij tanken bij een ander station waard e algemene calorische waarde wat lager ligt.

Het station waar ik ga tanken is een L-gas station maar met een vrij hoog gemiddelde calorische waarde voor L-gas. Meestal 90% kwaliteit (heb al enkele malen 100% gehad ana dat station maar dat is al enkele maanden geleden), echter bij de laatste tankbeurt is de gaskwaliteit maar 80%. Er ging dan weer 16,90kg in (bij vrij hoge buitentemp) en zelfs met een niet lege tank daar waar ik normaal rond de 14,70 - 15,00 blijf steken, zelfs bij een lege tank.

Straks moet ik weer gaan tanken maar mijn teller staat nu reeds op 275 km en er zit nog 30% in de tank. Naar het tankstation is nog 60km dus deze komen bij de reeds gedane 275km en er dan zal er nog wat gas in de tank zitten (L-gas op 80% kwaliteit).

Ik heb niet de mogelijkheid om H-gas te tanken (en ik wil er geen kms voor om rijden) maar ik ben best wel eens curieus naar de afstand die ik zou kunnen afleggen met H-gas.

Het blijft een feit dat je nooit exact weet wat je tankt (calorische waarde verschillen) en hoeveel er nu echt in je tanks zal kunnen (afhankelijk van de toestand van het station).

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen