Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Brembos

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

Lange_666: Als de temperatuur buiten echt hoog wordt >25 dan wil het getankte volume wel eens afnemen. Het tankstation mag corrigeren voor de temperatuur en naar max 250 bar gaan. Het station moet dan natuurlijk wel halen. Als het heel koud buiten is <0 krijg je er vaak meer in. Het gas heeft een hogere dichtheid en de compressiewarmte draagt minder bij de autotank. inprincipe zou de afleverzuil ook hiervoor moeten corrigeren, dus een einddruk lager dan 200 bar, maar in de praktijk tank je toch meer. Je kan het gas ook voorkoelen voordat het de auto in gaat om zo de vulgraad te verbeteren. Dit wordt in echt warme landen nog wel eens toegepast. Dan zit er een chiller in de dispenser (afleverzuil). Bij mijn B-klasse kan het verschil oplopen tussen warm in de zomer: 19.5 tot 22 tijdens koude dagen. tankgrootte is 21 kg, maar dat haal ik bij normale temperaturen niet.

Aardgasrijder: Moeder - dochter is: Het moederstation vult de voorraad van het dochterstation. Dit gebeurd normaal met bv een tubetrailer. Die trailer wordt gevuld bij het moeder station, Dit station heeft extra capaciteit om zowel het eigen station als de tube trailer te vullen. Het dochter station krijgt zijn gas dan uit de tube trailer. Als ik de constructie hier goed begrepen heb wordt de tube trailer in kallo gevuld, dan naar Hoboken gereden. De tube trailer is een soort virtuele gasleiding.

aangepast door Groengas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aangezien Hoboken nog altijd defect is ben ik mijn voorraad vandaag in Schoten gaan aanvullen. Exact 7 kg getankt na 182 km = 3.85 lkg/100 km. Ik rijd nu rond met 50% L gas en 50% H gas en het verbruik na 50 km is nog altijd +/- 4 kg/100 km. Overigens de eerste keer dat ik moest aanschuiven aan de pomp : er waren 2 wagens voor mij. Overigens was 1 pomp in Schoten vandaag ook defect. Blijkbaar toch zeer gevoelig die dingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoezo defect ik was gisteren avond nog tanken en niets aan de hand ik heb trouwens nog nooit problemen gehad daar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-5-2016 om 13:01, Geert zei:

de Esso is goedkoper en als je er langskomt doet de pomp het. ik ben niet zeker of je veel tijd wint als je 3 keer op een dag op een station probeert te tanken. 

Het was 3x vlak achter elkaar omdat het stopte :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Brembos zei:

Aangezien Hoboken nog altijd defect is ben ik mijn voorraad vandaag in Schoten gaan aanvullen. Exact 7 kg getankt na 182 km = 3.85 lkg/100 km. Ik rijd nu rond met 50% L gas en 50% H gas en het verbruik na 50 km is nog altijd +/- 4 kg/100 km. Overigens de eerste keer dat ik moest aanschuiven aan de pomp : er waren 2 wagens voor mij. Overigens was 1 pomp in Schoten vandaag ook defect. Blijkbaar toch zeer gevoelig die dingen.

Hebben we het over de Q8 (bredabaan) of over de Dats (brechtsebaan)? Ik ga morgen voor de eerste keer proberen in Schoten (Q8).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎20‎-‎5‎-‎2016 om 23:43, CNGarni zei:

Hebben we het over de Q8 (bredabaan) of over de Dats (brechtsebaan)? Ik ga morgen voor de eerste keer proberen in Schoten (Q8).

De Q8 zou nochtans heel wat duurder zijn dan de DATS, beide L-gas. Ik heb al een DATS tankkaart gevraagd :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben gaan tanken bij Q8 in Schoten: 0.92 euro voor L-gas. (vrijdag)

Vandaag gaan tanken bij Total in Hoboken, eerst 5.5kg getankt, daarna opnieuw geprobeerd, nog geen 1 kilo. Het was een van mijn laatste pogingen...de andere pomp was trouwens (weeral) defect.

Dan maar gaan tanken aan de overkant (letterlijk) bij Esso (Pitpoint): wat tankt die snel zeg! Zoals ik gewend ben bij Dats. 0.84 euro/kg en ook L-gas.

En zoooooooohard ben ik niet overtuigd van het H-gas trouwens. Wat ik wel merk is dat ik met H-gas telkens meer dan 15kg kan tanken, met L-gas niet. Kan natuurlijk eerder het gevolg zijn van de tankinstallatie. Alleszins, ik rij minder ver met L-gas omdat het maar 13kg vult, maar ahv verbruik zou ik het niet kunnen zeggen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Annan zei:

De Q8 zou nochtans heel wat duurder zijn dan de DATS, beide L-gas. Ik heb al een DATS tankkaart gevraagd :) 

En wat is volgens u het voordeel van de dats tankkaart als je cng tankt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij al zeker niks. Eventuele extra kortingen (gegeven door andere instanties/firma's) bovenop de aangeduide prijs zoals bij diesel of benzine zijn niet van toepassing als je CNG tankt. Voorlopig toch niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, David zei:

En wat is volgens u het voordeel van de dats tankkaart als je cng tankt?

Financiële voordelen zijn er aan de kaart niet direct verbonden, dus als het zo overkwam, mijn excuses :)

Zij hebben nu eenmaal het meest uitgebreide netwerk CNG stations voor (vaak) de laagste prijs, voor H (de vlaamse provinicies) en L-gas. En ik krijg alles handig in een factuur :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 5-5-2016 om 19:02, Aardgasrijder zei:
  Op 5-5-2016 om 11:12, Annan zei:

Ik trachtte er dinsdag ook te tanken, tweemaal zonder succes (3kg). Volgens de eigenaar stelt het probleem zich enkel bij wagens van de vw groep omdat die een speciale filter hebben die bij de hoge druk zou bevriezen en zo de installatie doet vermoeden dat de tank vol is.

ze werken aan een oplossing...

Aardgasrijder zie: Dat lijkt me straf.

Ik moet toegeven dat ik na het lezen hiervan er wel op ben gaan letten. Effectief, als je tankt zie je het bevriezen! Er hing zelfs ijs aan de buitenzijde! (Smolt in mijn hand.)

Misschien toch niet zo vreemd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is eerder andersom,  gas dat expandeerd koelt af (van de tankinstallatie naar de gastank van de wagen) en dat kan zorgen voor  bevriezing.

Veel wielertoeristen nemen ipv een pomp een CO2 bommetje mee om hun band op druk te zetten na een lekke band en deze kleine hoeveelheid CO2 (12-16 gram) doet zelfs het ventiel bevriezen als het CO2 expandeerd in de binnenband.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

! Klopt ! Ik ben ook zo'n wielertoerist (niet wielerterrorist ^_^)
Dat is inderdaad ijskoud en bevriest soms.
Maar wat ik wel vreemd vind, is het feit dat het enkel bij VAG-wagens is... hebben andere merken dan geen "filter"?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, Aardgasrijder zei:

! Klopt ! Ik ben ook zo'n wielertoerist (niet wielerterrorist ^_^)
Dat is inderdaad ijskoud en bevriest soms.
Maar wat ik wel vreemd vind, is het feit dat het enkel bij VAG-wagens is... hebben andere merken dan geen "filter"?

Goh hij vertelde me dat het vooral met VAG wagens is..Of dat waar is, valt af te wachten, maar ze zijn veel klanten aan het verliezen op deze manier.

Er tankte voor mij een FIAT bestelwagen zonder problemen 20kg, dat weet ik wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag ben ik er ook gaan tanken met skoda octavia,2 kg en de pomp stopte er mee,was bevroren.

De man zij mij ook dat het probleem bij de Skoda en volkswagens was.

Ergens anders nooit problemen

aangepast door pavaha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@all 

Ik heb contact opgenomen met Drive Systems naar aanleiding van dit bericht.
In Winterslag (limburg) hebben zo ook een tankstation bij Group Bruno geopend, daar heb ik al meermaals kunnen tanken zonder problemen.

in Hoboken komt CNG uit LNG voort, in Limburg komt het aardgas gewoon via het aardgasnetwerk, dus misschien dat daar al ergens een verschil zit.
Zodra ik meer info heb, horen jullie het ook.

Best wel jammer dat dit voorvalt, CNG-tankstations zijn al zo schaars :( (alhoewel Antwerpen wel goed begint te ontwikkelen op het gebied van CNG)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Best wel jammer dat dit voorvalt, CNG-tankstations zijn al zo schaars :( (alhoewel Antwerpen wel goed begint te ontwikkelen op het gebied van CNG)

Het is vooral het enige H-gas rond de ring van Antwerpen (?). Kallo vind ik een beetje ver omrijden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

"Gelukkig" voor Total Hoboken (aangetrokken tot het H-gas) heb je als buur een Esso met L-gas die perfect en zeer snel werkt...ik probeer eerst bij Total, lukt het niet, kan je bijna letterlijk de straat oversteken voor CNG.

Het vreemde is dat het mij 2 keren (mijn eerste 2 keren) wel gelukt was de tank volledig te vullen. Sinds die 2 keren nooit nog...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb contact gehad met Drive Systems over de pomp in Hoboben, ze zijn op zoek naar de oplossing.
Volgend bericht kan ik dan ook delen:

Er zijn inderdaad problemen met het station in Hoboken. Zoals je weet beleveren wij dit station via een (mobile pijpleiding) en blijkbaar zijn de cilinders van deze trailers niet 100% goed gedroogd na de assemblage.  Daardoor is er bij sommige VW groep wagens een probleem met de filter die dichtvriest. Het station levert dan wel voldoende druk, maar aangezien de filter bevriest valt het debiet weg en sluit de dispenser de tankbeurt te vroeg af. 

Dit hebben we ook bij Bruno in Winterslag gehad, maar dit was na 2 weken ong. opgelost. 

Wij zijn nu permanent bezig met het zoeken naar geschikte oplossingen voor Hoboken. We hebben een aantal metingen gedaan, en zijn nu goed op weg om het probleem definitief op te lossen. Ik vind dit zeer vervelend, maar hoop dat we volgende week kunnen melden dat het probleem van de baan is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen