Ga naar inhoud
Brembos

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

Op Saturday, April 30, 2016 om 20:44, David zei:

Is het niet zo dat de druk in de straat hoger is. 100-150mbar. Het is pas bij de teller in de woning dat hij via een drukreduceerventiel naar een constante druk gebracht wordt. (Ik dacht 30mbar) die constante druk is nodig om via een simpele volumemeting om te rekenen naar energieverbruik. Ook met de temperatuur houdt de maatschapij rekening voor de omrekening naar normaal m^3. Dit is vrij correct in te schatten daar de bodemtemperatuur weinig varieert en correct in te schatten is op jaarbasis. Alleen van hele grote verbruikers heb ik weet dat de gastemperatuur gelogd wordt.

een beetje informatie over onze aardgas netten in Vlaanderen.

- hoge druk net >15bar, beheerder is Fluxys

Eandis en Infrax zijn de netbeheerders van Middendruk en lagedruk aardgas netten.

- midden druk A is een net van 0,1 tem 0,5bar, middendruk B is van 0,5 tem 5bar en middendruk C is van 0,5 tem 15bar.

- lagedruk net is < 100mbar, in de straat liggen LD aardgas leidingen van alle sort materialen: pvc, staal, asbest,PE etc met 21mbar druk in gementen met hoogcalorisch gas of met 25mbar druk in gementen met laagcalorisch gas, of met 100mbar druk voor zowel hoog en laag calorisch gas. Enkel bij een aansluiting op een 100mbar leiding wordt een drukregelaar gebruikt, die wordt geplaatst op de meteropstelling net voor de gasmeter en reduceert van 100 naar 25 of 21 mbar. 

aangepast door niko
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zaterdag gaan tanken: eerst kwam er maar een dikke kilo uit...na 2 minuten wachten zelf op stop gedrukt.

Heb dan opnieuw "betaald" en getankt, dan ging het wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1-5-2016 om 22:23, niko zei:

Enkel bij een aansluiting op een 100mbar leiding wordt een drukregelaar gebruikt, die wordt geplaatst op de meteropstelling net voor de gasmeter en reduceert van 100 naar 25 of 21 mbar. 

wat ik mij nu afvraag: als er geen drukreductie gebeurd aan huis, hoe wordt de druk bij jouw thuis dan constant gehouden. hoe meer gas er in de straat verbruikt wordt, hoe meer drukverlies er toch is en hoe minder de laatste in de straat krijgt (of meer voor de eerste als men de druk opvoert). dacht dat iedere gasmeter een ontspanner had, maar swoit...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Drureductie voor 21/25mbar aardgas net gebeurd in de gas cabines dmv meet en regel installaties, 21/25mbar zijn nominale waarden (Netdruk), drukverlies mag tot 3 of 4mbar lager(Werkdruk). 

een pdf doc. ivm: soort aardgas per gemeente

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik trachtte er dinsdag ook te tanken, tweemaal zonder succes (3kg). Volgens de eigenaar stelt het probleem zich enkel bij wagens van de vw groep omdat die een speciale filter hebben die bij de hoge druk zou bevriezen en zo de installatie doet vermoeden dat de tank vol is.

ze werken aan een oplossing...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Annan zei:

Ik trachtte er dinsdag ook te tanken, tweemaal zonder succes (3kg). Volgens de eigenaar stelt het probleem zich enkel bij wagens van de vw groep omdat die een speciale filter hebben die bij de hoge druk zou bevriezen en zo de installatie doet vermoeden dat de tank vol is.

Dat lijkt me straf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, Annan zei:

Klinkt als uitvluchten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eind dit jaar komt er trouwens een H CNG station uitgebaat door Electrabel op de Noorderlaan in Antwerpen (CNG afgeleid uit LNG).Dit ter hoogte van kaai 526/528. Goed nieuws dus voor de inwoners van Noord Antwerpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag nogmaals een poging gedaan om daar vol te tanken. Na 0.83 kg was het al gedaan. Frustrerend.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Triest en zeer frustrerend om te lezen.
Dan heb je zeker een tripje naar de Esso enkele honderden meter verder gedaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee , ik moest richting Beveren en ben dan maar in Kallo gestopt. Met dat Esso L-gas stond ik reeds na 250-300 km weer terug aan de pomp vrees ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idem...het vandaag 3x getankt bij dezelfde Total in Hoboken. Ongeveer 2kg, dan 1kg, dan de andere pomp genomen, 0.6kg... Heb stilaan genoeg van dit tankstation...maar ik geef nog niet helemaal op.

Het is al de 3e keer of zo dat ik hier tank met problemen. Bovendien als ik bij DATS tank, stopt soms het pompen helemaal niet, bij sommige datsen dan weer wel (een beetje), maar de traagste tot hiertoe is veruit deze van Total, naar mijn ervaring. Mijn beste ervaring is bij DATS in Opwijk. Volledig LCD scherm waar je alles mooi kan volgen, tanken gaat sneller dan elders en...H-gas ;-)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de Esso is goedkoper en als je er langskomt doet de pomp het. ik ben niet zeker of je veel tijd wint als je 3 keer op een dag op een station probeert te tanken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Esso is inderdaad goedkoper maar levert een veel lagere kwaliteit L gas. Met het H+ gas afgeleid uit LNG in Kallo (en soms Total Hoboken) kom ik +/- 50% verder (+/- 400 km ipv 275 km). Prijs per km is dus duidelijk goedkoper bij Total. In Kallo werkt de pomp altijd probleemloos , hopelijk vinden ze snel een oplossing voor de problemen in Hoboken.

aangepast door Brembos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Brembos rijd je op het H+ gas echt zo veel verder of heb je in Kallo ook een goede vulling?

De installatie in Kallo is heel anders dan die in Hoboken. Moeder - dochter stations zijn in deze kant van Europa niet zo gewoon. Ik ken dit soort installaties eigenlijk alleen vanuit Italië.
Ik hoop dat ze een ervaren bouw partij hebben die het probleem snel kan oplossen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rij met gewoon H-gas tegen 400 km, dus H+gas zal zeker meer dan 400 km geven zoals Brembos aangeeft.
Zelf ben ik van Limburg waar Drive Systems een "Italiaanse installatie" heeft gezet bij Bruno in Winterslag (op de foto lijkt het dezelfde pomp te zijn), het is de aansluiting met een hendel ipv pistool.
Zoals deze hieronder? Klopt dat?

@Groengas Wat is een moeder-dochter station? :D O.o

300x260_cng_rifornimento.jpg 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Kallo heb ik ook een betere vulling (tegen de 16 kg) dan bij L Dats24 (de laatste keer amper 13.5 kg bij +25°).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de temperatuursverschillen (onze temperaturen wel te verstaan, geen extremen) niet zo'n groot verschil maken dat het in meerdere kg te zien is.

Laatste tankbeurten bij DATS te Lier (L-gas) bij temperaturen van 6° tot 24°, tank leeg en telkens +/- 15,40kg erin gekregen, onafhankelijk van de temperatuur (laatste tankwaarden: 15,41 - 15,34 - 15,38 - 15,40).

Hiermee stoemp ik 344 km (min) tot 357 km (max) ... wel veel autostrade en zuinig bollen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen