Ga naar inhoud
Brembos

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

52 minuten geleden, Lange_666 zei:

@Philippe: weer werk aan de winkel in Hoboken... wij willen meer vulling per tankbeurt...;)

PS: Die gasten van Depannage 2000 slurpen 75kg per keer...

@Lange_666 Als je net na een of 2 CNG trucks komt, dan kan het inderdaad voorkomen dat de druk lager is. Dit hangt ook samen met de druk in de mobiele buffer (trailer), waardoor het iets langer duurt voor de druk in de vast buffer op peil is.

Ik kan je vertellen dat je dit vandaag en de volgende dagen niet zal merken...

Er is trouwens een verschil tussen volle tank (druk, 200 bar) en veel kg's. Afhankelijk van de aardgaskwaliteit weegt het gas meer of minder per m³. L-gas weegt ong. 826 gr/m³ en H+ gas weegt ong. 762 gr/m³. Scheelt ook weer een slok op de borrel.

We onderzoeken om de installatie te versterken, maar dit kost natuurlijk tijd. We hopen desondanks dat je het voordeel van H+ kan waarderen, en wij blijven er aan werken om de beste prijs/kwaliteit/autonomie van de markt aan te bieden... 😉

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Philippe, ik maak er graag de omweg voor telkens ik in de ruime omgeving passeer. Maar de lagere vuldruk is iets wat ook mij een beetje tegensteekt (ook op een verlaten zondagnamiddag). Als je "aan den overkant" geproefd hebt van hoe vol het kan, wil je die druk natuurlijk overal zien :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, MrFingers zei:

Philippe, ik maak er graag de omweg voor telkens ik in de ruime omgeving passeer. Maar de lagere vuldruk is iets wat ook mij een beetje tegensteekt (ook op een verlaten zondagnamiddag). Als je "aan den overkant" geproefd hebt van hoe vol het kan, wil je die druk natuurlijk overal zien :).

Dat is wat ik wil zeggen. Ergens anders kan het wel.

Wat de trucks betreft. Ik ben deze week komen tanken om 04:45 's morgens.

+ ik kijk ook altijd even wat er voorafgaand aan mijn tankbeurt getankt is, zowel pomp 10 als 11 zodat ik weet wat ik eventueel kan verwachten mocht er een grootverbruiker gepasseerd zijn.

Dit was dinsdag niet het geval.

Er ging vroeger, tot begin april 2018, bij lege tanks altijd tussen de 2 en de 3 kg meer in dan tegenwoordig!!

En ik sta daar altijd alleen aangezien ik tank rond ofwel 04:45 of rond 23:00 uur.

(tanken rond 15:00 uur heb ik laten vallen, teveel camionettes van't stad die dan ook nog eens een pauze pakken en hoegenaamd niet gepresseerd zijn en te druk verkeer nadien).

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18/10/2018 om 07:53, Philippe zei:

@Lange_666 We hopen desondanks dat je het voordeel van H+ kan waarderen, en wij blijven er aan werken om de beste prijs/kwaliteit/autonomie van de markt aan te bieden... 😉

Wees maar zeker dat ik dat waardeer. 

En trouwens, vanmiddag niks mis aan pomp 11. Bij de koppeling (nog half vol na 115 km en nog 150 te gaan vlg. BC) 100 bar druk in de tank. Tijdens het tanken, start tot finish dus permanent, 220 bar op de meter. Afgeblokt op 190 bar in de tank. Dàt in combinatie met prijs en kwaliteit gas is voor mij perfect. 👍😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

115 + 150 (BC) = 265 km met een volle tank...? En dan nog H+ gas. Jeezz.

Hoe ver raak je dan met een volle tank L-gas, 180 km?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vorige tankvulling was 13.9 kg in Hoboken en ik heb daar 288 km mee gereden. Druk stadsverkeer en korte ritten (maximum 15 km). Met L-gas 15.5 kg kom ik ongeveer 240 km ver bij vergelijkbare omstandigheden. Voor mij loont de omweg naar Hoboken momenteel niet meer bij dergelijke lage druk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Lange_666 zei:

115 + 150 (BC) = 265 km met een volle tank...? En dan nog H+ gas. Jeezz.

Hoe ver raak je dan met een volle tank L-gas, 180 km?

Geen idee, tank nog zelden L-gas sinds ik terug fulltime werk: passeer in principe elke dinsdag en vrijdag afrit Hoboken dus even op en af is geen enkel probleem. 
Wat me wel opvalt is dat ik tegenwoordig zelden nog de 300 km haal, waar dat in het begin wel regelmatig het geval was. En dat -mijn ervaring- ik de meeste km doe met DATS-gas van Tongeren/Bilzen. Maar die zijn tegenwoordig zó duur, dus als het niet hoeft stop ik daar ook niet (meer). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, Brembos zei:

Voor mij loont de omweg naar Hoboken momenteel niet meer bij dergelijke lage druk.

Ik had 463km met gewoon H-gas van Esso (sorry PitPoint) Kielsbroek. Met het zogenaamde H+gas Van den Total kom ik daar niet meer.

Omrijden loont voor mij ook enkel met deftig rijbereik erbij. En dat is er niet op dit moment, het is enkel nog goedkoop. Bij een korter rijbereik betekent dit omrijden extra tijdverlies en dat weegt niet meer op tegen het goedkopere gas.

Voor wat ik kan zien zal ook de laatste tankbeurt bij Total mij met moeite 420 km meer opleveren. En het is dan nog H+ gas t.o.v. H-gas aan den overkant.

Ik heb er al aan gedacht te vullen bij Total en dan af te toppen bij den Esso met de extra druk die ze daar hebben, enkel om mijn rijbereik wat op te krikken.

@Aardgasrijder: invoegen of verwijderen van afbeeldingen blijft op dit forum toch een omslachtige zaak, zeker als je wat begint te editeren.

Waarom geen gewone tags zoals op andere fora?

Op dit moment hangt hier een afbeelding aan (copy van de quote) die volledig zwart is , enkel een puntje oplevert en die ik niet kan verwijderen.

Opmerking van Muscles: ik heb die zwarte afbeelding zojuist verwijderd. Het is eigenaardig dat ikzelf geen enkel probleem ondervind om afbeeldingen toe te voegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen