Ga naar inhoud
Brembos

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

Hey,

ben er net gaan 'proeftanken' :)

Even overlopen : het is H-gas en staat momenteel 0.95 euro/kg. Zoals je op de foto's kan zien is het nog een voorlopige opbouw in de tankinstallatie. De werkwijze is nu zoals in Kallo, maar dan met een draaiknop om te starten en stoppen. Maar deze ging in de loop van maart vervangen worden naar een 'gewoon' pistoolversie zoals bij dats24 en met een drukknopversie ....

Vanaf vrijdag a.s. kan je er normaal gaan tanken zoals iedereen :)

Mvg,

Ive en Annemie

ps: ik krijg de laatste foto niet gedraaid?

DSC_0019.thumb.JPG.83bcabfceb4a16cbd52cad91dfb1a329.JPG

DSC_0020.thumb.JPG.c62f1a4b5ad1f0f4786acf33758f4e66.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een toeval, ik heb enkele seconden voor jou een reactie geplaatst.

Zeker dat het H-gas is en niet H+gas zoals Brembos aangeeft?
Ik vermoed H+gas, aangezien dit uit LNG wordt gehaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey,

het is hetzelfde gas dan Kallo, ze hebben een voorraad achter het tankstation geplaatst in een grote container, daar heb ik geen foto's van getrokken :)

Ik diende in de buurt te zijn om te winkelen en dan ineens geprofiteerd van de aanwezigheid van enkele betrokken partijen :) tijdens het testen :) 

mvg,

Ive

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

een kleine update : het tankstation is nog niet open voor het publiek omdat er een probleem was rond een brandkraan die niet aangesloten raakte en de voorwaarden voor de brandweer dus niet vervuld waren. Volgens de verantwoordelijke van 'drive systems' kon ik te weten komen dat het naar alle waarschijnlijkheid komende week 'waterlink' een oplossing komen instaleren/aansluiten. Dit opdat het, onder voorbehoud, tegen 21 maart open zou kunnen zijn voor het publiek ...

Nog eventjes wachten en we kunnen in Hoboken H+ gas tanken :)

gr,

Ive

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed nieuws, ben vandaag 1 april eens gaan kijken en inderdaad de CNG pomp is vanaf vandaag in werking! De uitbater zij me ook dat ik de eerste (echte) gebruiker was, ik heb kunnen tanken met kaart (pompnummer 11 kiezen op betaalterminal! Pompnummer was nog niet aangeduid...), nog een praatje kunnen maken met de persoon die bezig was met installatie enzo... fijn!

Het gaat hier inderdaad om CNG-H gas aan 0,950 €/kg

Ook hartelijk dank aan iedereen op dit forum voor de vele (erg leerzame) info, doe zo voort!

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag voor de tweede keer gaan tanken in Hoboken. Spijtig genoeg waren er al problemen met de cng pomp. Eerste slechts 1 kg kunnen tanken. Hulp ingeroepen van de pompbediende en na wat prutsen aan de pomp ging er nog 7 kg bij. Ben dan maar vertrokken met half gevulde tanks. De man moest overigens toegeven dat hij niet veel kende van die cng pompen. Spijitig dat een pas geopende cng pomp reeds zoveel problemen kent......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisterenavond gaat tanken : 0.66kg en tweede poging niets .... misschien leeg  in de tankwagen achter het station ?

Ik heb bij kallo gemerkt dat daar de volgende reeds klaar staat om naar hoboken te rijden ... :)

gr,

Ive

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag gaan tanken. Resultaat : 0 kg . Totaal geen druk op de pomp en foutmelding E604. Zeer ergerlijk als je daar een omweg van +/- 10 km moet voor maken om dan voor een niet werkende pomp te staan. Ik hou het voorlopig maar bij mijn vertrouwde Dats24 pomp (0.79 euro/kg). Prijs per km komt , rekening houdende met de omweg , gelijk uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt ze is al een week defect,brembos 100meter verder is er nog een station is l-gas 84cent ben vandag gewest

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op ‎24‎-‎4‎-‎2016 om 20:06, Combo zei:

Klopt ze is al een week defect,brembos 100meter verder is er nog een station is l-gas 84cent ben vandag gewest

Is dit de pitpoint op kielbroek 1? Ik dacht dat dit H-gas was?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

in kielbroek zou L-gas moeten zijn, netdruk is 25mbar, aardgas uit NL. H-gas in Antwerpen is enkel in Linkeroever aanwezig netdruk 21mbar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De netdruk is volgens   mij enkel ter info ,maar voor ons,,klant, speelt de tankdruk wel een rol want die bepaalt hoeveel kgr je kan tanken ,dus ook je  autonomie .De stations-compressor zal een paar minuten langer moeten draaien om op druk te komen .Je heb ook nog hoge-druk leidingen  en lage-druk leidigen langs de straat , Bij mij liggen de twee .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de druk in de straat hoger is. 100-150mbar. Het is pas bij de teller in de woning dat hij via een drukreduceerventiel naar een constante druk gebracht wordt. (Ik dacht 30mbar) die constante druk is nodig om via een simpele volumemeting om te rekenen naar energieverbruik. Ook met de temperatuur houdt de maatschapij rekening voor de omrekening naar normaal m^3. Dit is vrij correct in te schatten daar de bodemtemperatuur weinig varieert en correct in te schatten is op jaarbasis. Alleen van hele grote verbruikers heb ik weet dat de gastemperatuur gelogd wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met een tankstation zit je liever op een hogere druk, zeg rond  8 bar. Dat scheelt energie in je compressor.
Het is beter aan te sluiten op transportleidingen. Bij een hogere druk heb je vaak ook meer capaciteit op de leiding waardoor het station ook een hogere capaciteit heeft (als de compressor dat ook aan kan)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen