Jump to content

Recommended Posts

• Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ben 21 jaar lang Brandweerman geweest en heb 17 jaar met de 100-wagens gereden. De 'minieme' kans is er altijd. Maar het is altijd grotere miserie als het wel misloopt en je alles zelf kan bekostigen,

Gisteren en eergisteren is op het nieuws te zien geweest hoe ze de roetfilterbehuizing open slijpen, en de roetfilter er vervolgens uithalen. Die wagens stoten veel uit maar rijden vrolijk rond doorhe

Ik heb gekozen voor de blauwe variant.  Ook al heb ik liever niets op mijn auto ben ik wel trots dat ik op cng rijd en zo promoot ik het ook. Ik heb ook alle logo's er laten afdoen anders wa

Posted Images

Deze heb ik eventueel nog liggen voor je:

In de shop:
http://www.aardgasrijder.be/product/cng-sticker/  
_tankdeckel.jpg
Een ruit ipv rechthoek, dit is de Europese CNG-sticker.

Of deze:

CNG.png
De belgische CNG sticker
https://www.aardgasrijder.be/product/cng-sticker-belgie/

Lijkt dus op deze sticker van @Bob, deze werd bij hem ook gewoon geaccepteerd voor de keuring
2u9mxqd.jpg

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Hoi Iedereen,

wij hadden een officiële versie van de sticker maar die bevatte reclame en die had ik er af geknipt en kwam ook zo uit op de ruit ...

ik denk dat dat het belangrijkste deel van het doel is, kenbaar maken aan hulpdiensten wat er in je auto zit .... :)

gr,

Ive

Davy, dat heeft betrekking op bv de naam en motorversie die je hebt.
Als het gaat over de sticker van CNG, deze is verplicht te kleven.
Sommige garages plakken deze standaard op de wagen als je hem afhaalt, anderen geven hem gewoon mee, zodat je deze kan plakken op je wagen waar je wil.
hou er dus rekening mee dat je de CNG-sticker verplicht dient te plaatsen... Dit is voor jouw eigen veiligheid, net als voor de anderen.
Zo weet de brandweer dat je wagen op gas rijdt, dit is van invloed op de bluswerken.... mocht je ooit in een ongeval betrokken geraken.

Er zijn echter vele mensen die de sticker pas plakken als ze naar de jaarlijkse keuring moeten gaan.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

59 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Davy, dat heeft betrekking op bv de naam en motorversie die je hebt.
Als het gaat over de sticker van CNG, deze is verplicht te kleven.
Sommige garages plakken deze standaard op de wagen als je hem afhaalt, anderen geven hem gewoon mee, zodat je deze kan plakken op je wagen waar je wil.
hou er dus rekening mee dat je de CNG-sticker verplicht dient te plaatsen... Dit is voor jouw eigen veiligheid, net als voor de anderen.
Zo weet de brandweer dat je wagen op gas rijdt, dit is van invloed op de bluswerken.... mocht je ooit in een ongeval betrokken geraken.

Er zijn echter vele mensen die de sticker pas plakken als ze naar de jaarlijkse keuring moeten gaan.

Ik weet het. En ik behoor tot de groep uit het laatste zinnetje ;)

19 uren geleden, Aardgasrijder zei:

En bij een zware aanrijding waarna de wagens vuur vatten zoekt de brandweer natuurlijk eerst naar de bumper in het puin om te zien als er toevallig geen lpg of cng sticker aanhangt, pas dan starten ze te blussen

[Cynisme]

• Vind ik leuk 1

zegt de wet niet "Witte letters op groene achtergrond met witte lijn 5mm rondom"??

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

23 uren geleden, Bob zei:

zegt de wet niet "Witte letters op groene achtergrond met witte lijn 5mm rondom"??

Een ruitvorm is dus wettelijk in orde ?

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Het is een interessante thread geworden, maar los van het feit dat de topic starter wel geholpen is, is er nog geen antwoord op de vraag in de eerste topic :D

Ik verwacht mijn auto ten vroegste volgende week, maar wil al eens zoeken aan een zo klein mogelijke, legale sticker :P (de ruitvormige sticker is nog wel "mooi"!)

Waar kan ik stickers kopen?