Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 april 2017 Delen Geplaatst: 29 april 2017 Daarnet telefoon gekregen van de garage en PDF bestanden ontvangen. Ik moet een keuze maken uit de volgende opties: Nummerplaat 50 EUR Kofferinlegschaal 90 EUR Wagen laten behandelen met waxoyl 159 EUR Weet iemand of een kofferinlegschaal handig is en wat denken jullie over de wax behandeling? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 29 april 2017 Delen Geplaatst: 29 april 2017 Kofferinlegschaal is handig. De wax behandeling is weggegooid geld. Je kan dat beter zelf doen . 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
niko Geplaatst: 29 april 2017 Delen Geplaatst: 29 april 2017 90euros voor een koffermat is ook veel geld vind ik. Toch een heel nuttig accessoire. Ok het is een VW origineel stuk maar jij kunt zo een mat zelf maken of voor de helft van de prijs online kopen. Ik heb dat ook zelf gemaakt, met een paar meters antislipmat, beetje knippen en plakken en is het klaar. VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 29 april 2017 Delen Geplaatst: 29 april 2017 50 € voor een nummerplaat ?!? Waaauw, dat is er zeker één met een gouden randje ! Ik zou voor de waxoil gaan. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2017 (aangepast) 2 uren geleden, Koen C zei: 50 € voor een nummerplaat ?!? Waaauw, dat is er zeker één met een gouden randje ! Ik zou voor de waxoil gaan. Het gaat om 3 keuzes. Keuze 1: beide platen Keuze 2: beide platen MET kofferlinlegschaal Keuze 3: beide platen MET kofferlinlegschaal MET waxoyl Enkel de wax met platen zal niet gaan denk ik. De kofferlinlegschaal is dus een andere benaming voor een mat lees ik hier, bedankt voor de tips. 29 april 2017 aangepast door Lage Emissie Zone Aanpassing naar PDF VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 29 april 2017 Delen Geplaatst: 29 april 2017 (aangepast) Het is een stugge rubberen mat met randen. Ideaal als je huisdieren hebt of om voor het vuile werk in je koffer. Ik zou voor keuze 2 gaan aangezien je alleen voor de platen al 50 kwijt bent en met de mat erbij kost die 40€. In je eerste post dacht ik 90€ voor enkel de mat, dan zou het keuze 1 zijn. Maar waarom MOET je kiezen? 29 april 2017 aangepast door Darmgasrijder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2017 Het is 140 EURO, platen + mat, officieel bij VW Het moeten kiezen is niets anders dan een verkopers truukje. Kofferinlegschaal = VW Caddy Maxi 7-zitter (2008+) koffermat: 231845 http://autohobby.be/vw-caddy-combi-maxi-koffermat.html Zou dit hetzelfde zijn als van de garage? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 april 2017 Delen Geplaatst: 30 april 2017 Zelf heb ik een inlegmat bij de Skoda Octavia gekocht via Superskoda, handig omdat ik een hond heb en regelmatig vanalles in de koffer vervoer met kans op een lekkage. De mat kostte me 30 euro en ik heb er veel plezier van. Het is geen officiële mat van Skoda, maar het doet zijn werk. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastanker Geplaatst: 30 april 2017 Delen Geplaatst: 30 april 2017 Ik heb de originele van Skoda: Dat is een schaal van hard plastic die dubbelzijdig te gebruiken is. De ene kant voor dagdagelijks gebruik is bekleed met hetzelfde tapijt als de rest van de koffer, de andere kant is hard plastic met een grof reliëf. Als de zak met tuinafval eens lekt blijft het gewoon tussen de ribbels liggen en kan je het achteraf gewoon met een vod wegvegen zonder dat het in de rest van de koffer terechtkomt... Toch wel praktisch op die manier. Geen idee wat die origineel gekost heeft, mijn wagen was tweedehands en de schaal lag er al in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 30 april 2017 Delen Geplaatst: 30 april 2017 11 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Het gaat om 3 keuzes. Keuze 1: beide platen Keuze 2: beide platen MET kofferlinlegschaal Keuze 3: beide platen MET kofferlinlegschaal MET waxoyl Enkel de wax met platen zal niet gaan denk ik. Waarom moet je kiezen ? Is dit een vergoeding voor het laattijdig leveren van je nieuwe auto ? Dan zou ik voor 3 gaan. Indien je gewoon wat accesoires (want dat zijn het volgens mij) wil kopen, hoef je je niet onder druk te laten zetten. - Zoals Aardgasrijder al schreef : die kofferbakmat / bescherming kan je eventueel ook ergens anders kopen tegen een betere prijs. - De beide platen vind ik redelijk duur, die kan je vinden voor ongeveer 15 € het stuk (gewoon model). Waarom heb je er 2 nodig ? Aanhangwagen of fietsdrager, ga ik van uit ? Maar het is wel gemakkelijk dat ze er al bij zijn bij de levering. Alhoewel : je hebt toch nog tijd om in een aantal autoshops / schoenmakerijen naar de prijs te vragen ? Tegenwoordig heb je de keuze tussen plastic en metalen platen. - Waxoyl : geen idee. Maar enkel Waxoyl kan blijkbaar niet ? Koppelverkoop !! @Brembos vind het echter weggegooid geld. 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 3 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2017 Als niemand het doet komen we het als aardgasrijder gemeenschap nooit te weten. Ik ga de waxoyl behandeling laten doen. Graag mag iemand hier een foto plaatsen van een VW Caddy Acapulco Blue kleur die geen waxoyl behandeling heeft gekregen. Daarna kan ik een foto MET behandeling plaatsen en dan wordt de discussie voor eens en voor altijd gesloten of het weggegooid geld is of niet. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2017 Vandaag ben ik een aardgasrijder geworden, ik heb een foto geplaatst van een model: Volkswagen Caddy Maxi Acapulco Blue met waxoyl behandeling. Wie een dergelijke behandeling laat doen mag nooit in de carwash binnenrijden of de laag is er in 1 keer af! Auto reinigen = manueel wassen met de hand. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2017 Mijn eerste bevinding is dat mijn kleur gelijkend is met starlight blue, vermits de lak veel donkerder oogt dan de lak van bijvoorbeeld de mooie wagen van Mara21 . VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 9 mei 2017 Delen Geplaatst: 9 mei 2017 6 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Wie een dergelijke behandeling laat doen mag nooit in de carwash binnenrijden of de laag is er in 1 keer af! Goed om weten ! Dat wist ik niet en zal het onthouden mocht ik ooit eens in de verleiding komen om zoiets te laten doen. Niet dus, want in de herfst / winter / lente gaat de auto wel eens in de carwash. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 9 mei 2017 Delen Geplaatst: 9 mei 2017 8 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Vandaag ben ik een aardgasrijder geworden, ik heb een foto geplaatst van een model: Volkswagen Caddy Maxi Acapulco Blue met waxoyl behandeling. Wie een dergelijke behandeling laat doen mag nooit in de carwash binnenrijden of de laag is er in 1 keer af! Auto reinigen = manueel wassen met de hand. Ik vind je auto toch niet veel anders dan de foto's die ik vorige week postte van mijn Caddy (en die van Mara) kan ook nog aan de camerakwaliteit/instellingen liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2017 Het zou wel kunnen, natuurlijk, in het echt ziet hij er niet lichtblauw uit en ik dacht dat acapulco blue dit wel ging zijn. Misschien zit de zon er ook voor iets tussen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 9 mei 2017 Delen Geplaatst: 9 mei 2017 Nee Acapulco blauw is toch redelijk donker, of ja, er tussen in ?. Toen ik mijne van een afstand op de parking zag staan viel de kleur mij tegen, en dacht shit, leek verdacht veel op dat lelijke blauwachtige van Dacia, maar toen ik hem van dichtbij zag was ik toch tevreden ? Als je niet door de Carwash mag met zo'n behandeling dan is die laag er na een paar keer met de hand wassen ook vanaf, lijkt mij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 10 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2017 Het zou kunnen want ze bevelen een zachte shampoo aan, ik kom er wel achter. Wat ik wel al heb ondervonden is dat een carwash (automatische) miniscule krasjes geeft. Als je binnenkort je wagen afhaalt, schrik dan niet: de handleiding heeft meer dan 400 pagina's in het Nederlands. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 10 mei 2017 Delen Geplaatst: 10 mei 2017 Minuscule krasjes krijg je ook door met de hand te wassen ? Een auto ziet er na een tijdje helaas het mooiste uit als hij nat is of in de schaduw staat, van dichtbij in de zon is het een ramp, minuscule krasjes, vogelstront die ingebeten is, geplette insecten die er niet meer afgaan etc... 400 pagina's... ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 10 mei 2017 Delen Geplaatst: 10 mei 2017 7 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Als je binnenkort je wagen afhaalt, schrik dan niet: de handleiding heeft meer dan 400 pagina's in het Nederlands. Dat wordt dan interessante lectuur om te lezen als het nog es een ganse dag regent, of zo ! Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen