Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
DavyStatham

Leveringstermijn Audi A3 G-tron

Recommended Posts

7 uren geleden, JOHN zei:

Hello G-tron.

Hoe kan ik te weten komen wanneer de wagen in productie gaat? Ik heb hem op dezelfde dag als jij besteld bij Jennes Boortmeerbeek. Kan ik die vraag stellen aan D'ieteren en bij welke dienst moet ik dan terecht?

Hoi John,

als je in je garage het commissienummer vraagt van je wagen (bij mij in audicenter zaventem was dit dadelijk zichtbaar) en je hebt dat nummer, kan ik dat op het werk door een collega die toegang heeft tot de productie planning laten nagaan wanneer deze wagen in productie gaat (ikzelf werk in kortenberg in het magazijn) ik heb gisteren toch op de parking nog een aantal pas geleverde G-tron's gezien als ik ging werken dus ;-) alsook E-tron's

MVG

• Vind ik leuk 1

Ha

Op ‎31‎/‎03‎/‎2017 om 00:09, G-tron zei:

Hoi John,

als je in je garage het commissienummer vraagt van je wagen (bij mij in audicenter zaventem was dit dadelijk zichtbaar) en je hebt dat nummer, kan ik dat op het werk door een collega die toegang heeft tot de productie planning laten nagaan wanneer deze wagen in productie gaat (ikzelf werk in kortenberg in het magazijn) ik heb gisteren toch op de parking nog een aantal pas geleverde G-tron's gezien als ik ging werken dus ;-) alsook E-tron's

MVG

Hello G-tron

Heb je met mijn commissienummer 109855 iets kunnen vinden over mijn wagen?

Heb je nog voor jezelf ook nog gekeken want er zijn geruchten dat heel de g-tron productie zou stil gevallen zijn. Weet jij daarvan?

Heb ik dan geluk gehad door die van mij nog voor de leveringsproblemen te kunnen inschrijven? Spijtig dat je in zo'n vervelende situatie zit maar er moet toch wel een serieus probleem zijn in de bevoorradingsketen. Audi zal er tevens mee verveeld zitten en ik kan geloven dat men je niet graag te woord staat bij d'Ieteren. Maar een kleine troost is dat je geweldig tevreden van de A3 zal zijn. Ik geniet er nog elke dag van en de zuinigheid is werkelijk onbeschrijfbaar. Hoe kon ik toch zo dom zijn zolang met een diesel rond te rijden :D

• Vind ik leuk 1

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Hoi, ik heb op 22/01/2017 een golf highline besteld, vandaag kreeg ik te horen dat de levering (voorzien voor 20/04/2017) uitgesteld is, maar meer weten ze niet...

Enkel kreeg ik als melding: "het zou iets te maken hebben met de homologatie van de gastank"

Zijn er nog die deze melding kregen? :-)

Dit is inderdaad een aannemelijke reden. Dit zou kunnen betekenen dat ze sinds kort zijn overgeschakeld op nieuwe tanks en dat deze nog niet gekeurd zijn. Iedere wagen wordt identiek samengesteld, dwz dat er dezelfde onderdelen gebruikt worden die gehomologeerd werden voor dat model/serie van wagens. Iedere nieuwe aanpassing dient gehomologeerd te worden. In geval van een nieuw binnenlampje gaat dat snel, nieuwe gastanks zal langer duren. Wellicht zijn er ook nog andere aanpassingen dan enkel de tanks. 

Ik stel me dan wel de vraag. .. Waarom nu? Waarom enkel deze wagen? 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Op 9/4/2017 om 00:02, Pé DAELEMMER zei:

Levering GOLF Variant met onbepaalde tijdsduur uitgesteld. De wagen zou klaar zijn, klaar voor transport. Er zou een probleem zijn met de certificatie van één bepaald onderdeel. Meer uitleg heb ik niet gekregen. 

De levertijd van de golf variant tgi is inderdaad serieus opgelopen. Ik heb er twee weken geleden ééntje besteld en de dealer verschoot zelf enorm van de leveringstermijn, eind september ! 

Net mail gekregen van leasingsmaatschappij, uitgesteld naar 7 JULI... Nog eens gebeld naar garage, volgens hen brand in toeleveringsbedrijf. Ga mail sturen naar Audi zelf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2 uren geleden, Harvester_BE zei:

Nog eens gebeld naar garage, volgens hen brand in toeleveringsbedrijf. Ga mail sturen naar Audi zelf.

Een mail sturen naar Audi zelf zal niks uithalen aangezien d'Ieteren de invoerder is.

Dit is trouwens de eerste maal dat er een echte reden voor het uitstel van levering van CNG wagens aan het licht komt, nl brand in toeleveringsbedrijf.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Heb eens gereageerd via Instagram op foto van Audi Belgium en ze hebben toch contact opgenomen. Hen net een antwoord gestuurd... Ben eens benieuwd. 9 maand wachten op een nieuwe wagen is toch iets teveel van het goede... Brand of niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Audi Belgium zal wel via d'Ieteren gaan.

Afhankelijk van wat de brand allemaal heeft vernietigd kan een herstart van een productie wel eens even duren, zeker als men maar van één leverancier betrekt.

Wanneer je je wagen besteld hebt maakt niet uit, het versnelt toch het tempo van de wederopstart niet.

Maar het is uiteraard wel frustrerend...

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

hoi, @JOHN

slecht nieuws zowel voor mij als voor jou uitgesteld tot begin augustus kan zelfs half augustus zijn :(

afwachten... we spreken nu wel over meer dan 6maand wachten is toch wel erg lang he maar binnen de wettelijke termijn

Mvg

Vandaag de garage is ff gebeld en bij mij toch geen vertraging gelukkig. Mijn caddy maxi besteld half februari en is nu onderweg naar België en zou hem normaal eerste week van mei kunnen halen.

• Vind ik leuk 1

Duurt dat drie weken om die wagen in België te krijgen. Wordt die naar hier geduwd misschien? Brandstofbesparing:D

• Vind ik leuk 1

Wat die zogenaamde brand in een toeleveringsbedrijf betreft, da's volgens mij dikke bullshit. Alle uitvluchten zijn goed om hun leveringsproblemen te verrechtvaardigen. Ik heb al driemaal een schriftelijk antwoord gevraagd wat de reden is van de vertraging. Noppes!!! Enkel de verkoper antwoordt uitsluitend via de telefoon. Die mensen mogen dan de ontevreden klanten te woord staan. Niemand durft iets op papier zetten. Ook niet waarom geproduceerde wagens nog drie weken achterblijven voor ze naar België komen. Wie weet de echte reden, ik in ieder geval niet.

Op 15/4/2017 om 16:44, JOHN zei:

Duurt dat drie weken om die wagen in België te krijgen. Wordt die naar hier geduwd misschien? Brandstofbesparing:D

Zou eind van de maand/ begin mei aankomen, dus 2 weken. Waarom het zo lang duurt geen idee. Ben al blij dat hij niet langer op zich laat wachten. Datum op papier was half juni dus een maand eerder is altijd meegenomen.

Op 14/4/2017 om 16:52, Darmgasrijder zei:

Vandaag de garage is ff gebeld en bij mij toch geen vertraging gelukkig. Mijn caddy maxi besteld half februari en is nu onderweg naar België en zou hem normaal eerste week van mei kunnen halen.

Net zoals bij mij. Keurig op tijd binnen de 3 maand. Dus nog even geduld om van de wondere wereld van CNG te kunnen genieten. Als je weet dat ik bijna 1/3 op de maandelijkse brandstofkosten bespaar t.o.v. mijn dieseltje dan weet je wat je kan verwachten. Geniet van je gasblazer. Je zal er echt geen spijt van hebben ?

• Vind ik leuk 2

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png