Lage Emissie Zone

De autoverzekering

Recommended Posts

niko    30
Op Tuesday, May 02, 2017 om 04:22, Lage Emissie Zone zei:

Kan je een foto van die kras plaatsen? Je krijgt beter advies op deze manier.

via via had ik gehoord over iemand  die doet carroserie herstel werk na zijn uren. de kras was helemaal niet diep en had niet veel werk zei hij. ik weet niet hoe heeft dit gedaan maar het is bijna niets meer te zien, ben tevreden en ik moet niet verder via verzekeringen etc.

ik had een full omnium bij Argenta, maar dit heb ik al opgezegd, het moest gebeuren 3 maanden voor zijn vervaldatum- in september. ik ben dus op zoek naar een nieuwe verzekeraar.

Er zijn 2 verzekeraars die momenteel voor mij best uitkomen qua prijs en voorwaarden, ING en Corona. Online simulatie via ING doet rare dingen, ieder keer geeft die een andere prijs, met kleine verschil maar toch. maar ik zoek het nog verder,ik heb wat tijd nog tot september.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, niko zei:

ik had een full omnium bij Argenta, maar dit heb ik al opgezegd, het moest gebeuren 3 maanden voor zijn vervaldatum- in september. ik ben dus op zoek naar een nieuwe verzekeraar.

Er zijn 2 verzekeraars die momenteel voor mij best uitkomen qua prijs en voorwaarden, ING en Corona. Online simulatie via ING doet rare dingen, ieder keer geeft die een andere prijs, met kleine verschil maar toch. maar ik zoek het nog verder,ik heb wat tijd nog tot september.

Ik ben bij Corona direct, je betaalt voor een full omnium een vast bedrag (afhankelijk van je situatie en de opties die je neemt); voor iedere 1000 km die je extra bovenop 2000 km aflegt komt er 51 EUR bij. 

Voor een offerte bij hun op bijvoorbeeld 2000 km was ik 700 EUR goedkoper af dan bij KBC - DVV - TOURING VERZEKERINGEN. Je bent niet verzekerd voor je buitenspiegels of je antenne bij Corona als je de kleine lettertjes leest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aardgasrijder    444

Rij jij maar 2000 km per jaar?

In mijn geval was het pakken duurder dan KBC en rij ik 'maar' 17.000 km per jaar...

Bij KBC heb je dan ook nog 36 maanden geen waardevermindering op je wagen, bij andere maatschappijen begint dit al te lopen na 12 maanden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

In mijn geval was het pakken duurder dan KBC en rij ik 'maar' 17.000 km per jaar...

Bij KBC heb je dan ook nog 36 maanden geen waardevermindering op je wagen, bij andere maatschappijen begint dit al te lopen na 12 maanden.

Ik heb een tweede wagen achter de hand. Ik heb 11 jaar rijervaring maar niet op naam, vandaar B|

Met mijn truukje ben ik het goedkoopste af bij Corona, zonder tweede wagen ( deze is wel verzekerd bij KBC) was het niet waar geweest. Ik heb trouwens een mooie korting gekregen van ongeveer 170EUR op deze verzekering door een tijdelijke actie.

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Aardgasrijder zei:

In jouw geval betaal je 15x51=765 EUR aan variabele kilometers + basispakket. Als ik een full-omnium met deze kilometers zou nemen met 0 jaar, het rijbewijs op naam, had het me: 1167+765=1932 EUR gekost en dan was KBC goedkoper. Ik doe het even op mijn manier, dan wordt het na 5 jaar fors goedkoper. Ik had trouwens de actiekorting en dan was het tijdelijk 1762 EUR.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Brembos    117

Prijsverhoging ? Offerte vragen bij andere verzekeraars en dan eventueel veranderen van verzekering. Niet met uw voeten laten spelen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aardgasrijder    444
Op 7/24/2017 om 11:18, Pé DAELEMMER zei:

Toch even reageren op dit artikel mbt premie verzekering CNG wagen

https://www.aardgasrijder.be/category/mijn-cng-wagen-ervaring/

Ik krijg net van mijn verzekeraar het heugelijke nieuws dat de premie werd verhoogd omdat "een wagen met aardgas vormt immers een groter risico waardoor dit ook een hogere premie genereert".

Afscheid nemen van deze maatschappij !

Bij welke verzekeringsmaatschappij zit/zat je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JoBé    137
1 uur terug, Pé DAELEMMER zei:

Efkes een berichtje gestuurd naar Ben WEYTS. Ben benieuwd ...........

Cumul van mandaten voor Weyts ???
Gewoon stoppen bij die verzekering en een deftige verzekeraar nemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Brembos    117

Een goede verzekeringsmaatschappij doet echt wel moeite om goede langjarige klanten zonder noemenswaardig schadeverleden te behouden. Gewoon laten weten dat je hier niet mee akkoord gaat en een andere verzekeraar zoekt , dan zullen ze wel rap een effort doen om je als klant te behouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
David    60

is het niet zo dat je als consument met een verzekeringscontract je het recht hebt om zonder opzegtermijn het contract te verbreken als de maatschappij je premie verhoogt.

ik heb in het verleden mijn hypotheek herzien en ben een half jaar later zo zonder opzegtermijn van mijn oude brandverzekering verlost geraakt omdat die bijna 2 euro :o duurder was

dit schriftelijk laten weten dat je omwille van premieverhoging de nieuwe premie niet betaalt en dus het contract stopzet. wel zorgen dat je een nieuwe verzekering hebt op de vervaldag van je contract, anders ben je een tijdje niet verzekerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aardgasrijder    444

@David klopt, wegens premieverhoging kan je inderdaad zonder voorwaarden opzeggen.

Inderdaad wel zorgen dat je dan een nieuwe autoverzekering hebt tegen dat de oude vervalt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
niko    30

Afgelopen weekend een nieuwe omnium autoverzekering aangevraagd via de website van ING. Wel, CNG kon ik niet kiezen als brandstof, de CNG-wagens staan onder de brandstof LPG !! Dus is mijn golf-cng een golf-LPG geworden voor ING, het is voor gek te worden!!!

Op de documenten i.v.m. deze polis, die gisteren thuisgekomen zijn met de post, staat nog steeds LPG als brandstof; Ik heb ze gebeld en zij kunnen dit wijzigen maar niet zonder bewijs, dat het inderdaad een CNG-wagen is. Dus het VIN-nr of wagentype is geen bewijs voor hen. Zij moesten nog een kopie van CoC en het inschrijvingsbewijs hebben>:(

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    357
34 minuten geleden, niko zei:

Afgelopen weekend een nieuwe omnium autoverzekering aangevraagd via de website van ING. Wel, CNG kon ik niet kiezen als brandstof, de CNG-wagens staan onder de brandstof LPG !! Dus is mijn golf-cng een golf-LPG geworden voor ING, het is voor gek te worden!!!

Op de documenten i.v.m. deze polis, die gisteren thuisgekomen zijn met de post, staat nog steeds LPG als brandstof; Ik heb ze gebeld en zij kunnen dit wijzigen maar niet zonder bewijs, dat het inderdaad een CNG-wagen is. Dus het VIN-nr of wagentype is geen bewijs voor hen. Zij moesten nog een kopie van CoC en het inschrijvingsbewijs hebben>:(

Och, het is schandalig, die banken! De ING-bank en de ING-verzekering zijn gewoon niet flexibel genoeg. Zij kunnen zich niet aan de nieuwe tijd aanpassen. Het is zo precies alsof ze nog nooit van CNG en van aardgasauto's gehoord hebben. Ofwel zijn ze te lui om hun software aan te passen. Ik denk dat het eerder dat laatste is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
niko    30

Het is gek eh, de cng-wagentypes staan al een tijd op hun software maar onder LPG!

Meer als 5000 cng-wagens anno 2017 in dit land en autoverzekeraar ING kent het verschil nog niet tussen LPG en CNG.

• Hahaha 1
  • Verward 1
  • Triest 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij    58
4 uren geleden, niko zei:

Het is gek eh, de cng-wagentypes staan al een tijd op hun software maar onder LPG!

Meer als 5000 cng-wagens anno 2017 in dit land en autoverzekeraar ING kent het verschil nog niet tussen LPG en CNG.

Da's niet alleen bij ING ....

Bij Argenta kennen ze dat ook niet

• Triest 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen