Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Aardgasrijder

Suzuki Vitara - Suzuki S-cross op CNG

Recommended Posts

Ok, ik lees jouw vraag aan PitPoint op Twitter of de plaatsing van de CNG-tanks in de fabriek gebeurt, of achteraf. Daar ben ik ook benieuwd naar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er wel een tof karretje uit en is Ook binnen knap vormgegeven. Collega heeft er zo een. De CNG versie zal ongetwijfeld heel wat klanten overtuigen en terecht 9_9

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt ze ook krijgen op LPG en blijkbaar zijn er toch al wat van verkocht. Vandaar dat ze nu waarschijnlijk ook op de CNG kar springen. Idd een tof karretje voor een mooie prijs/uitrusting verhouding.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
56 minuten geleden, Flat Twin Power zei:

Je kunt ze ook krijgen op LPG en blijkbaar zijn er toch al wat van verkocht. Vandaar dat ze nu waarschijnlijk ook op de CNG kar springen. Idd een tof karretje voor een mooie prijs/uitrusting verhouding.

 

Ook al dalen de benzine- of dieselprijs nog zo hard, lpg blijft goedkoper. Toch weegt die goedkope prijs voor vele consumenten niet op tegen de nadelen van een lpg-auto. Grootste hinderpaal voor het succes van lpg zijn ongetwijfeld de hoge inbouwkosten. Voor de inbouw van een moderne derde generatie (G3) lpg-installatie moet je minstens rond de 1.500 euro rekenen. Onderhoudskosten zijn ook duurder en een lpg-auto is over het algemeen minder zuinig.

In België gaat het aantal ingeschreven lpg-auto's almaar achteruit. Sinds 2008 is die daling vrij drastisch. In 2015 bedroeg het aantal ingeschreven nieuwe lpg-wagens amper 117 (op een totaal van meer dan 501.000 nieuwe ingeschreven wagens) en dat is nog een daling ten opzichte van 2014...

Het lijkt er dus op dat er weinig toekomst is voor lpg. Naast de opgesomde nadelen lijken nieuwe technologieën en een andere ingesteldheid ten opzichte van mobiliteit lpg op termijn de doodssteek te zullen geven.

 

Bron: https://belgie.carbu.com/

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

De moderne auto's worden natuurlijk almaar zuiniger en daardoor is het minder interessant om lpg in uw voertuig te leggen. Vroeger verbruikten benzinewagens (zelfs de kleintjes) vlotjes 8 tot 11 liter benzine per 100 km. Dan was het interessant om lpg te leggen. Maar als uw wagen maar 5 of 6 liter benzine per 100 km verbruikt duurt het veel langer voor je de kost van een lpg installatie hebt uitgewonnen.

Door de trend om wagens steeds maar lichter en performanter te maken met direct ingespoten motoren zijn er ook problemen met de kleppen en de cilinderkop van op lpg rijdende wagens. Vroeger waren die allemaal robuuster en steviger uitgevoerd en konden beter tegen lpg. Het is tegenwoordig niet zo makkelijk om een wagen te vinden die goed tegen lpg kan.

Nochtans is lpg in de ons omliggende landen wel populairder. In Nederland en Italië kun je bijvoorbeeld heel wat wagens af fabriek op lpg kopen. Hier alleen de Opel Mokka en de Suzuki Vitara en S cross. Voor deze laatste twee is het wel een meerkost van 3000 euro.

aangepast door Flat Twin Power

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Meer info over de Suzuki ontvangen, het is dus achteraf ingebouwd in de Suzuki.

Quote

Het is hier tevens een installatie in naverkoop door de firma AGS uit Olen. De ontwikkeling gebeurde door de firma Prins uit Nederland.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Die Vitara lijkt momenteel voor mij het beste alternatief voor mijnen dieselsandero.

Ik heb nogal belang bij een verhoogde bodemvrijheid aangezien ik als hobby nogal matig wat bospaden en wegen afros:D

Toch is gaan informeren naar laadcapacitiet en of dat da ook als lichte vracht kan bekomen worden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens nagevraagd via de website van Suzuki wat een s-cross op cng zou kosten ?:

Geachte Heer

Ik dank u voor uw interesse in de Suzuki S-Cross.

De Suzuki S-Cross is beschikbaar met CNG-installatie.  De meerkost hiervoor bedraagt €8350 BTWi.

Met vriendelijke groeten

 

Wim xxxx
Suzuki Belgium

 

Dit lijkt me toch een overdreven extra kost voor zo'n wagen !

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, bartd zei:

Eens nagevraagd via de website van Suzuki wat een s-cross op cng zou kosten ?:

Geachte Heer

Ik dank u voor uw interesse in de Suzuki S-Cross.

De Suzuki S-Cross is beschikbaar met CNG-installatie.  De meerkost hiervoor bedraagt €8350 BTWi.

Met vriendelijke groeten

 

Wim xxxx
Suzuki Belgium

 

Dit lijkt me toch een overdreven extra kost voor zo'n wagen !

 

Zou die CNG-installatie trouwens niet goedkoper zijn als je die zelf laat uitvoeren door een erkende CNG-installateur? Hier, op NGVA.be, staat een lijst van installateurs en een link naar het officiële PDF-document.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×