Aardgasrijder Geplaatst: 3 april 2017 Delen Geplaatst: 3 april 2017 De Suzuki Vitara 1.6 werd reeds besproken op de blog van aardgasrijder. https://www.aardgasrijder.be/blog/test-suzuki-vitara-1-6-cng/ Volgens Pitpoint komt de Suzuki Vitara 1.4 ook op CNG, net als de Suzuki S-cross. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 3 april 2017 Delen Geplaatst: 3 april 2017 Ok, ik lees jouw vraag aan PitPoint op Twitter of de plaatsing van de CNG-tanks in de fabriek gebeurt, of achteraf. Daar ben ik ook benieuwd naar. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 3 april 2017 Delen Geplaatst: 3 april 2017 Ziet er wel een tof karretje uit en is Ook binnen knap vormgegeven. Collega heeft er zo een. De CNG versie zal ongetwijfeld heel wat klanten overtuigen en terecht AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flat Twin Power Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 Je kunt ze ook krijgen op LPG en blijkbaar zijn er toch al wat van verkocht. Vandaar dat ze nu waarschijnlijk ook op de CNG kar springen. Idd een tof karretje voor een mooie prijs/uitrusting verhouding. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 56 minuten geleden, Flat Twin Power zei: Je kunt ze ook krijgen op LPG en blijkbaar zijn er toch al wat van verkocht. Vandaar dat ze nu waarschijnlijk ook op de CNG kar springen. Idd een tof karretje voor een mooie prijs/uitrusting verhouding. Ook al dalen de benzine- of dieselprijs nog zo hard, lpg blijft goedkoper. Toch weegt die goedkope prijs voor vele consumenten niet op tegen de nadelen van een lpg-auto. Grootste hinderpaal voor het succes van lpg zijn ongetwijfeld de hoge inbouwkosten. Voor de inbouw van een moderne derde generatie (G3) lpg-installatie moet je minstens rond de 1.500 euro rekenen. Onderhoudskosten zijn ook duurder en een lpg-auto is over het algemeen minder zuinig. In België gaat het aantal ingeschreven lpg-auto's almaar achteruit. Sinds 2008 is die daling vrij drastisch. In 2015 bedroeg het aantal ingeschreven nieuwe lpg-wagens amper 117 (op een totaal van meer dan 501.000 nieuwe ingeschreven wagens) en dat is nog een daling ten opzichte van 2014... Het lijkt er dus op dat er weinig toekomst is voor lpg. Naast de opgesomde nadelen lijken nieuwe technologieën en een andere ingesteldheid ten opzichte van mobiliteit lpg op termijn de doodssteek te zullen geven. Bron: https://belgie.carbu.com/ Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flat Twin Power Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 (aangepast) De moderne auto's worden natuurlijk almaar zuiniger en daardoor is het minder interessant om lpg in uw voertuig te leggen. Vroeger verbruikten benzinewagens (zelfs de kleintjes) vlotjes 8 tot 11 liter benzine per 100 km. Dan was het interessant om lpg te leggen. Maar als uw wagen maar 5 of 6 liter benzine per 100 km verbruikt duurt het veel langer voor je de kost van een lpg installatie hebt uitgewonnen. Door de trend om wagens steeds maar lichter en performanter te maken met direct ingespoten motoren zijn er ook problemen met de kleppen en de cilinderkop van op lpg rijdende wagens. Vroeger waren die allemaal robuuster en steviger uitgevoerd en konden beter tegen lpg. Het is tegenwoordig niet zo makkelijk om een wagen te vinden die goed tegen lpg kan. Nochtans is lpg in de ons omliggende landen wel populairder. In Nederland en Italië kun je bijvoorbeeld heel wat wagens af fabriek op lpg kopen. Hier alleen de Opel Mokka en de Suzuki Vitara en S cross. Voor deze laatste twee is het wel een meerkost van 3000 euro. 5 april 2017 aangepast door Flat Twin Power Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2017 Meer info over de Suzuki ontvangen, het is dus achteraf ingebouwd in de Suzuki. Quote Het is hier tevens een installatie in naverkoop door de firma AGS uit Olen. De ontwikkeling gebeurde door de firma Prins uit Nederland. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 Die Vitara lijkt momenteel voor mij het beste alternatief voor mijnen dieselsandero. Ik heb nogal belang bij een verhoogde bodemvrijheid aangezien ik als hobby nogal matig wat bospaden en wegen afros Toch is gaan informeren naar laadcapacitiet en of dat da ook als lichte vracht kan bekomen worden. BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 6 mei 2017 Delen Geplaatst: 6 mei 2017 Zien er beiden best leuk uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bartd Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Eens nagevraagd via de website van Suzuki wat een s-cross op cng zou kosten ?: Geachte Heer Ik dank u voor uw interesse in de Suzuki S-Cross. De Suzuki S-Cross is beschikbaar met CNG-installatie. De meerkost hiervoor bedraagt €8350 BTWi. Met vriendelijke groeten Wim xxxxSuzuki Belgium Dit lijkt me toch een overdreven extra kost voor zo'n wagen ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 9 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Klopt, dat is het jammere, kijk even naar de SsangYong, meerprijs slechts 2.990 € ! Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 4 uren geleden, bartd zei: Eens nagevraagd via de website van Suzuki wat een s-cross op cng zou kosten ?: Geachte Heer Ik dank u voor uw interesse in de Suzuki S-Cross. De Suzuki S-Cross is beschikbaar met CNG-installatie. De meerkost hiervoor bedraagt €8350 BTWi. Met vriendelijke groeten Wim xxxxSuzuki Belgium Dit lijkt me toch een overdreven extra kost voor zo'n wagen ! Zou die CNG-installatie trouwens niet goedkoper zijn als je die zelf laat uitvoeren door een erkende CNG-installateur? Hier, op NGVA.be, staat een lijst van installateurs en een link naar het officiële PDF-document. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen