Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Aardgasrijder

DATS Code 5801 BREE | tanken niet mogelijk - pomp 5 + 6

Recommended Posts

Ik denk dat die tweede slang dient om te meten hoeveel gas je al getankt hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Neen, dit is voor de overdruk, of om het lossen van het pistool te vergemakkelijken.
Ik moet even terugkijken in mijn mails van drivesystems, ik heb die vraag ooit gesteld :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ja nog iets. De technieker uit Duitsland was aan het werk toen ik tankte om 09u15.

De deur van de compressorruimte stond open, dat gaf een hels geluid...

Gelukkig had de man oorbescherming op, net een straaljager (ok ik overdrijf een 'beetje')

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Oh ja nog iets. De technieker uit Duitsland was aan het werk toen ik tankte om 09u15.

De deur van de compressorruimte stond open, dat gaf een hels geluid...

Gelukkig had de man oorbescherming op, net een straaljager (ok ik overdrijf een 'beetje')

Ik vroeg mij al af wat die bovenste foto van die camionette ermee te maken had. Dan moet het toch om een serieus probleem met de installatie gaan als ze van Duitsland moeten komen. Want een maand geleden was een technieker van Atlas Copco aan de CNG-installatie van dats24 in Tongeren aan het werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen idee, ik had helaas geen tijd om te chitchatten met die man(moest werken om 09u30) , wel een leuk zicht toen de deur van de installatie openstond, ik heb bij het voorbijrijden even kunnen binnenkijken.
Ik denk dus dat zij de installaties van Dats bouwen :D

Website van Bohlen & Doyen (vertaling uit het Duits via Google Translate):
http://www.bohlen-doyen.com/bohlendoyen/tankstellentechnik/cng-tankstellen.php

CNG tankstations (aardgas tankstations)

Als een van de belangrijkste Europese producenten op het gebied van CNG tankstations bieden wij u het volledige gamma van diensten in verband met de sterk groeiende markt “CNG als brandstof”. Wij opereren landelijk als internationaal.

Wij bouwen aardgas tankstations in verschillende maten, van de standaard voor personenauto's in tankstations voor openbaar vervoer. Ons assortiment van diensten omvat kleine systemen zoals tankstations voor heftrucks, geïntegreerde tankstation applicaties, uitbreidingen van bestaande stations en onze eigen CNG pompen in verschillende designs. Daarnaast installeren wij vullen het vastleggen van gegevens en de boekhouding.

Als gevolg van de modulaire opbouw van onze systemen, kunt u uw tankstation snel worden uitgebreid en kostenefficiënt, wanneer dat nodig is. Een directe verbinding met hogedrukleidingen met maximaal 100 bar is mogelijk met een zuigercompressor. De noodzakelijke maat gemaakte odorizing technologie zal worden ontworpen, geïnstalleerd en onderhouden voor uw individuele station.

Na meer dan 400 CNG-projecten hebben voltooid, onze referentielijst is voorzien van tal van bekende energieleveranciers en industriële bedrijven, zoals bijvoorbeeld: EWE AG, nutsbedrijven, Deutsche BP / Aral, RWE AG, erdgasmobil, EVN, OrangeGas, DATS 24 en vele anderen. Na aankoop je gewoon vertrouwen op onze uitgebreide service en support.

compressoren

Wij vertrouwen op Lenhardt & Wagner compressoren om efficiënt te tanken voertuigen temperatuur gecompenseerd bij 200 bar druk. De uitstekende betrouwbaarheid en economische efficiëntie van de L & W producten dragen bij aan het verminderen van downtime en operationele kosten tot een minimum beperkt. Afhankelijk van de inlaatdruk een voorraad tot 2.000 Nm3 / h mogelijk.

Drogen

Vanwege de ontwikkeling van condensaat als gevolg van verdichting en de geïntegreerde ontlading bij de compressor verkiezen we een kleine gedimensioneerde hogedruk droogsysteem. Als alternatief bieden we op maat gemaakte koeldroger (eigen ontwikkeling), dauwpunt meting, backup droogsystemen en lagedruk droogsystemen.

dispenser

Wij bieden u nieuwe CNG-dispensers als stand-alone of geïntegreerde oplossingen. U hebt de keuze tussen één of twee onafhankelijke tanken punten per dispenser-eenheid, ontworpen voor personenauto's of coach tanken (NGV1, NGV2). Wij staan garant voor een continu tanken proces zonder vulling onderbrekingen. Alle computer interfaces worden geleverd.

De voordelen voor onze klanten

• Eén aanspreekpunt voor het volledige project
  • Turnkey oplossing voor planning, projecteren met inbegrip van vergunningsprocedures, bouw en implementatie van het volledige station in-house / on site, inbedrijfstelling en ontmanteling
  • Budget veiligheid als gevolg van maximale transparantie met betrekking tot de kosten en prestaties voor de bouw, onderhoud en reparatie
  • Lage operationele kosten, laag specifiek energieverbruik, hoge bedrijfszekerheid
  • Decentrale service support 24/7/365 en korte responstijd
  • Decentrale opslag van reserveonderdelen voor de stations van tal van fabrikanten
  • De coördinatie en monitoring van acceptatietesten
  • Onderhoud, inspectie en reparatie in overeenstemming met de regels en voorschriften
  • Op maat gemaakte stations op basis van bewezen basismodules
  • Verbinding bestaande hogedrukleidingen met maximaal 100 bar zonder regeling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

niet ineens gevraagd waarom zij altijd meer kg's erin krijgen dan bv de Q8??? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minuten geleden, Dr Nick zei:

niet ineens gevraagd waarom zij altijd meer kg's erin krijgen dan bv de Q8??? :)

Om meer CNG te kunnen verkopen, tiens! Zo simpel is dat 9_9

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden, muscles zei:

Om meer CNG te kunnen verkopen, tiens! Zo simpel is dat 9_9

bezeiken noem ik dat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar als ik daardoor meer kilometers kan afleggen - met de CNG van dats24 Tongeren - dan bezeiken ze me niet ! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De weg, die ik afleg van dats24 in Tongeren tot bij mij thuis, is een weg waar ik rustig en aldus zuinig kan rijden en die bedraagt 22 km waarvan de eerste twee km op super98.

De weg, die ik daarentegen van Q8 in Houthalen afleg tot bij mij thuis, is veel drukker en bevat zeer veel kruispunten met lichten en die bedraagt 32 km waarvan de eerste twee km op super98. Plus ik kom meestal ook niet toe met die CNG van Q8 Houthalen zodat ik dan regelmatig enkele kilometers op super98 reed naar de pomp toe. Met die van dats24 van Tongeren daarentegen kom ik wel altijd toe.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

bij mij is Tongeren verder als HH, dus komt het voor mij net andersom uit. En ik doe momenteel niet meer enorm veel km's wegens andere werkpost sinds Februari. Maar Tongeren ligt momenteel in mijn top 2 van tankstations ;)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had gisteren nog een mail gehad omdat ik het gemeld had aan Dats en had gevraagd of ze een mail wilden sturen als het gemaakt was. Nu had @Aardgasrijder gisteren al gemeld dat het weer in orde was en ben ik gisteren gaan tanken maar kreeg vandaag nog antwoord van Dats. Wat ik een paar berichten terug had geschreven blijkt ook nog zo te zijn..

"Geachte,

Ons station is opnieuw 100% in dienst ook voor de cng. Blijkbaar had er iemand de noodstop ingeslagen. Dus er kan opnieuw tenvolle cng getankt worden, sinds gisteren zijn er opnieuw volop cng-tankbeurten.

Met vriendelijke groeten"

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bekijk alle filmpjes van DATS maar kan nergens die knop bespeuren :$

Wel de gewone stopknop naast de startknop én dan dat rode vierkante bakje, maar dat staat op iedere pomp.

Zou het dat dan zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen