Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Volkswagen roept 30 000 CNG voertuigen terug wegens defecte tanks

Aanbevolen berichten

Wegens het traag inladen van de bronsite, copy/paste (English)

Caddy, Passat, and Touran models affected.

Volkswagen is starting a new service campaign and will recall about 30,000 natural-gas-powered cars in Europe, equipped with fuel tanks that cannot be properly checked for corrosion. The German automaker announced that regular check-ups are not currently possible in some countries on the continent.

Affected are certain Caddy, Passat, and Touran models produced between 2006 and 2010, and powered by a 2.0-liter eight-valve engine running on natural-gas and producing 107 horsepower (80 kilowatts). Owners will be informed to see a Volkswagen dealer to replace the tank free of charge.

This is the second recall for the Touran CNG this year – in July VW replaced the minivans’ front gas bottles due to potential risk of corrosion that might cause the tank to burst and create a “considerable injury risk.”

CNG cars are regarded as safer than vehicles powered by diesel, petrol or propane motors, because methane combustion produces fewer harmful gases. On the other hand, gas bottles, usually cylindrical or spherical, are under high pressure of 20–25 MPa (2,900–3,600 psi) and should be checked for corrosion regularly.

Back to the Volkswagen recalls, the automaker is currently quite busy, as it has to fix about 8.5 million diesel cars in Europe after the Dieselgate. The automotive giant has already received approval from Germany’s Federal Motor Transport Authority (KBA) to recall and fix more than 800,000 vehicles with a 2.0-liter TDI engine, as well as 460,000 machines powered by the smaller 1.2-liter TDI unit.

The German automaker is also in talks with the United States Justice Department for a settlement over a criminal investigation into the emissions scandal. VW has already spent more than $15 billion in the U.S. alone and the costly processes after the scandal are continuing.

Bron: http://www.motor1.com/news/97584/vw-cng-defective-tanks/

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het van de datering, echter die 1000-den wagens kan men onmogelijk in een half jaar tijd in orde krijgen.

Ook het dieselgate schandaal zorgt voor de nodige vertraging in de fabrieken.

Hier in ons land is er inderdaad een terugroepactie, iedere wagen waar men de tanks in moet vervangen is uren werk. Ik ben bijgevolg benieuwd of mijn / onze leverdatum gerespecteerd gaat worden.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het positieve kantje aan heel die zaak is dat ze van hun fouten in het verleden gaan bijleren (hoop ik) zodat al die nieuwe wagens innovatiever op de markt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt een CNG tank geopend:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de binnenkant van die CNG-tank (in dat YouTube-filmpje) zie ik alleszins helemaal geen roest. Die is goed gelakt. Maar dat is een CNG-tank van een Amerikaanse wagen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zouden ze hier in Europa beter ook eens doen, wanneer ze een verroeste tank vinden, volledig door slijpen, de informatie naar de buitenwereld delen en luisteren naar tips van derden hoe ze het geheel kunnen optimaliseren. De kostprijs van inox (roestvrij staal) is wellicht te duur of komt het omdat ze dan zonder werk vallen dat hier geen tanks van worden gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...