Ga naar inhoud

Motorolie TGI

Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb hier al diverse meldingen gelezen waarbij het olielampje gaat branden omdat er af fabriek te weinig olie is voorzien.

Hierbij plaats ik een link waarbij je zelf kan aangeven via  Olieadviseur, Selecteer jouw auto --> welke olie je nodig hebt.

1. Selecteer Merk

2. Selecteer Model

3. Selecteer Type

Voor een Volkswagen Caddy Maxi krijg je dan te zien dat er 5W30 of 5W40 olie aanbevolen wordt.

Deze olie is bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Bosman carparts - Pareinlaan 14 - 9120 Beveren(waas).

Er zijn diverse zaken en ik raad aan om de olie niet online te kopen (duurder en je krijgt er geen uitleg bij).

De verkoper helpt je aan de juiste olie en wanneer de olie-indicator in je wagen gaat branden, moet je eerst het mechanische oliepeil controleren, je gaat zien dat deze te laag is waarna je de olie kan bijvullen.

De boordcomputer zal als alles voldoende is aangevuld geen foutmelding meer geven.

Olie bijvullen is slechts 1 keer nodig, daarna zal men in de garage voldoende olie geven bij ieder onderhoudsinterval.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn auto is dat juist hetzelfde, maar ik had dat probleem niet omdat ik blijkbaar een zeer goede dealer heb! Hij heeft niet voor niets een prijs ontvangen.

Motorolie-voor-Skoda-Octavia-G-Tec.png

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het merk Skoda zal het correcter gebeuren, als ik mijn wagen heb dan controleer ik het oliepeil.

Als de olie op het onderste streepje staat en niet ongeveer in het midden van de twee strepen dan weet ik dat ik olie ga kopen want bijvullen laat je niet in een garage doen, dan betaal je straks voor 5 liter olie.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al staat het peil halfweg bijvullen tot max beter vol dan onderweg te moeten stoppen omdat het op min staat en je geen olie bij hebt. ;)

Trouwens peilen en bijvullen doe je best als de wagen een tijdje stil heeft gestaan en de olie teruggevloeid is naar het carter.

• Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Mag ik eens vragen aan de mensen met een Golf TGI wat hun olietemperatuur is als jullie op de autosnelweg rijden?

Ik dacht dat ik het afgelopen jaar telkens 90 °C haalde, maar nu haal ik 99-100 °C... zelfde rijstijl :-D

Koelvloeistof blijft op 90 °C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, CNGarni zei:

Mag ik eens vragen aan de mensen met een Golf TGI wat hun olietemperatuur is als jullie op de autosnelweg rijden?

Ik dacht dat ik het afgelopen jaar telkens 90 °C haalde, maar nu haal ik 99-100 °C... zelfde rijstijl :-D

Koelvloeistof blijft op 90 °C.

ik heb tijdens de laatste warme dagen niet speciaal opgelet, maar ik weet nog dat in april tijdens onze reis heen-en-terug naar Frankrijk de olietemperatuur soms op +/-100 graden stond. Dit zou normaal moeten zijn.

aangepast door muscles

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, niko zei:

ik heb tijdens de laatste warme dagen niet speciaal opgelet, maar ik weet nog dat in april tijdens onze reis heen-en-terug naar Frankrijk de olietemperatuur soms op +/-100 graden stond. Dit zou normaal moeten zijn.

Bedankt voor de info! Ben ik al geruster :-)

Dacht misschien dat ze bij het onderhoud een andere olie hadden gebruikt o.i.d. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het maar geen frituurolie is dat ze erin gekapt hebben ;) Maar het voordeel van frituurolie dan weer is dat die zeker 180 graden heet mag worden :D:S

Sorry, ik kon het niet laten.

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CNGarni zonet terug van Katwijk :D

220 Km tegen een snelheid tussen 100 en 135 km/u

Boordcomputer gaf steeds een waarde tussen 97 °C en 100 °C

Piek op 102 °C gedurende maximum 30 seconden, 101 °C gedurende ongeveer 2 minuten (waarden werden afgelezen door regelmatig naar de boordcomputer te kijken en varieerde in feite continu tussen 97 °C en 100 °C)

Dus niets om je zorgen over te maken.

Buitentemperatuur 22°C, airco op 21°C om de statistiek compleet te maken, ohja en 1/3 H-gas en 2/3 L-gas in de tank ^_^

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldige info! 

Ik heb zelf 260 km gereden naar en Van Nederland, tussen 97 en 103 graden celcius bij 104 - 135 per uur op de teller. H-plus-gas en L-gas 50-50 gemengd, verbruik heen volgens BC 3.7, terugweg 4.1. Ik rij alles met snelheidsbegrenzer, grootste geheim van zuinig rijden is zoveel mogelijk fluctuaties in het gaspedaal vermijden! :-)

Ben ZO content van CNG! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, CNGarni zei:

Ben ZO content van CNG! 

Rijden op CNG is toch wel een speciale ervaring, wanneer ik het start/stop systeem niet gebruik en de motor dus stationair laat draaien dan moet ik echt moeite doen om de motor te horen draaien, zo zacht draait hij. Ik heb de gastank nog niet leeg gereden maar wanneer ik op benzine val ben ik benieuwd of hij dan ook zo zacht gaat draaien.

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik trouwens in de Caddy Maxi de zekeringen gevonden, je moet dat deksel onder het stuur maar eens openen.

Als je ooit problemen krijgt met een defecte zekering, bij de autoparts handelaars kan je ze goedkoop aanschaffen.

aangepast door Lage Emissie Zone

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lage Emissie Zone zei:

Rijden op CNG is toch wel een speciale ervaring, wanneer ik het start/stop systeem niet gebruik en de motor dus stationair laat draaien dan moet ik echt moeite doen om de motor te horen draaien, zo zacht draait hij. Ik heb de gastank nog niet leeg gereden maar wanneer ik op benzine val ben ik benieuwd of hij dan ook zo zacht gaat draaien.

Ik weet dat stilte vaak wordt aangegeven als een van de voordelen van CNG, ik vind dat persoonlijk niet zo'n gigantisch voordeel omdat benzine ook al heel stil is.

Mijn vorige auto (Honda Civic uit 2004) was op stationair toerental ook ongelofelijk stil, dat je soms moest kijken naar de toerenteller om te weten of de motor aan stond of niet! :-D

Zoals ik eerder wel ergens schreef, het starten op CNG gaat wel merkbaar moeizamer dan op benzine (S98), ik gebruik het start-stop systeem daarom enkel wanneer het lang rood is. Ik heb bovendien gevraagd aan de garage of ze dit niet permanent konden uitschakelen en inschakelen wanneer ik zelf druk, maar "dat ging niet".

Ik wou alleen dat de CNG tank wat meer kg kon bevatten (en de benzinetank wat kleiner). Maar dat is absoluut geen dealbreaker. Mijn volgende auto (als ik zelf kan kiezen), wordt ook CNG!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@CNGarni

Wat het start/stop systeem betreft: dit kan je in de Caddy Maxi aan of uit zetten.

Wanneer het aan staat dan kan je zelf bepalen of je het gaat gebruiken; als het lang rood gaat zijn dan laat je het koppelpedaal los. Als je weet dat het maar een kort stoplicht is dan kan je de voet op het koppelpedaal laten staan en terug van neutrale stand gaan schakelen bij groen licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

@CNGarni

Wat het start/stop systeem betreft: dit kan je in de Caddy Maxi aan of uit zetten.

Wanneer het aan staat dan kan je zelf bepalen of je het gaat gebruiken; als het lang rood gaat zijn dan laat je het koppelpedaal los. Als je weet dat het maar een kort stoplicht is dan kan je de voet op het koppelpedaal laten staan en terug van neutrale stand gaan schakelen bij groen licht.

Ik heb een dsg ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is je ervaring met een dsg en hoelang gebruik je deze al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...