Lage Emissie Zone Geplaatst: 14 maart 2017 Delen Geplaatst: 14 maart 2017 Ik kwam deze nieuwsbron tegen maar heb sterk mijn twijfels of het klopt wat hier staat: Bron:http://gpsupplies.be/home De laatste jaren is het aantal CNG-wagens fors gestegen. Waar er in 2000 slechts 350.000 voertuigen op CNG reden, doen er dat vandaag maar liefst 1,3 miljoen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 14 maart 2017 Delen Geplaatst: 14 maart 2017 Ze hebben het dan zeer waarschijnlijk over heel Europa, of de hele wereld. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 14 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2017 Spijtig dat ze er geen nieuwsbron bij vermelden, ze kunnen schrijven wat ze willen. CNG is goedkoper dan diesel dat klopt maar de verborgen kost mogen ze niet vergeten: keuring van de tanks en vervangen van soepele leidingen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 14 maart 2017 Delen Geplaatst: 14 maart 2017 Klopt maar het voordeel is vele malen groter dan dit nadeel. Als bij een diesel de DPF ( ook FAP genoemd) moet worden vervangen ben je veel harder de klos. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 14 maart 2017 Delen Geplaatst: 14 maart 2017 Bron wikipedia: A natural gas vehicle (NGV) is an alternative fuel vehicle that uses compressed natural gas (CNG) or liquefied natural gas (LNG) as a cleaner alternative to other fossil fuels. Natural gas vehicles should not be confused with vehicles powered by propane (LPG), which is a fuel with a fundamentally different composition. Worldwide, there were 22.7 million NGVs by 2015, led by China (4.44 million), Iran (4.00 million), Pakistan (3.70 million), Argentina (2.48 million), India (1.80 million), and Brazil (1.78 million).[3] The Asia-Pacific region leads the world with 6.8 million vehicles, followed by Latin America with 4.2 million.[4] In Latin America, almost 90% of NGVs have bi-fuel engines, allowing these vehicles to run on either gasoline or CNG.[5] In Pakistan, almost every vehicle converted to (or manufactured for) alternative fuel use typically retains the capability of running on gasoline. @muscles Begin 2014 waren volgende aantallen ingeschreven in Europa, zie vooral België : 1.4 miljoen personenwagens 275.000 bussen 195.000 trucks Bron NGVA ,NGVjournal en CNgeurope EU countries Light Vehicles Buses Trucks Austria 8 100 167 54 Belgium 1 015 3 15 Bulgaria 61 000 280 40 Croatia 219 78 3 Crypus 0 0 0 Czech Republic 6 650 512 81 Denmark 61 26 17 Estonia 300 30 10 Finland 1 600 45 20 France 10 050 2 400 1 100 Germany 95 708 1 735 176 Greece 280 618 102 Hungary 5 000 86 32 Ireland 3 0 0 Italy 880 000 2 300 3 000 Latvia 29 0 0 Lithuania 80 300 0 Luxembourg 230 39 1 Malta 0 0 0 Netherlands 6 498 686 386 Poland 3 050 400 50 Portugal 46 354 86 Romania 0 20 0 Slovakia 1 100 261 65 Slovenia 29 24 5 Spain 905 1 609 1 322 Sweden 43 795 755 2 163 United Kingdom 20 37 621 Total 1 125 768 12 745 9 349 EFTA countries Iceland 1 350 5 16 Lichtenstein 64 61 18 Norway 124 538 4 Switzerland 11 278 173 129 Total 12 816 777 167 Other European countries Armenia 192 000 17 300 34 700 Belarus 4 600 0 0 Bosnia & Herzegovina 34 1 0 Georgia 3 000 0 0 Macedonia 7 47 0 Moldova 2 200 0 0 Russia 65 000 10 000 15 000 Serbia 792 58 28 Turkey 1 850 2 000 0 Ukraine 19 400 232 788 135 793 Total 288 883 262 194 185 521 All European NGV countries 1 427 467 275 716 195 037 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 14 maart 2017 Delen Geplaatst: 14 maart 2017 Kijk eens naar Hongarije! Toen, begin 2014, al 5000 auto's op CNG, en dat met slechts een zestal (of achttal) CNG-tankstations. Frankrijk zelfs meer aardgasauto's dan Duitsland. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 15 maart 2017 Delen Geplaatst: 15 maart 2017 Merkwaardig dat België onderaan bengelt wat betreft het openbaar vervoer en de transport sector op CNG en dat zijn juist de grootste vervuilers. Het wordt tijd dat men deze sectoren eens grondig gaat sensibiliseren. Wat denken jullie hiervan? Wij particulieren lopen mooi in het gareel maar het blijft dweilen met de kraan open AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 15 maart 2017 Delen Geplaatst: 15 maart 2017 9 minuten geleden, GiGi zei: Merkwaardig dat België onderaan bengelt wat betreft het openbaar vervoer en de transport sector op CNG en dat zijn juist de grootste vervuilers. Het wordt tijd dat men deze sectoren eens grondig gaat sensibiliseren. Wat denken jullie hiervan? Wij particulieren lopen mooi in het gareel maar het blijft dweilen met de kraan open Ik weet echter wel dat de bussen van De Lijn van Sint-Truiden hybride bussen zijn. Dat wil zeggen dat ze voornamelijk op zonne-energie rijden en als die "op" is, op diesel. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefanmiler Geplaatst: 16 maart 2017 Delen Geplaatst: 16 maart 2017 En in Antwerpen rijden er ook op waterstof. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 17 maart 2017 Delen Geplaatst: 17 maart 2017 Op 16/03/2017 om 16:26, stefanmiler zei: En in Antwerpen rijden er ook op waterstof. 5 stuks. Als ze niet in panne staan... En ze kunnen / worden enkel in het noorden van A'pen ingezet omdat daar het enige waterstofstation is (Solvay). Hopelijk worden ze bedrijfszekerder én komen er meer waterstoflaadstations. De kip en het ei ? 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 23 maart 2017 Delen Geplaatst: 23 maart 2017 In een email van vandaag van onze burgemeester Veerle Heeren: er zijn plannen om op korte termijn de zwaardere voertuigen te vervangen door CNG exemplaren. Dat gaat dus over de gemeentevoertuigen. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 23 maart 2017 Delen Geplaatst: 23 maart 2017 Wilt dat dus zeggen dat er een nood aan CNG tankstation ontstaan is in Sint-Truiden? Gaan onze gebeden dan eindelijk eens aanhoord worden? Of denken ze aan een eigen tankinstallatie op hun terrein en blijven de particuliere klanten in de kou staan! De hoop dus nog niet opgeven... 1 AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 23 maart 2017 Delen Geplaatst: 23 maart 2017 43 minuten geleden, GiGi zei: Wilt dat dus zeggen dat er een nood aan CNG tankstation ontstaan is in Sint-Truiden? Gaan onze gebeden dan eindelijk eens aanhoord worden? Of denken ze aan een eigen tankinstallatie op hun terrein en blijven de particuliere klanten in de kou staan! De hoop dus nog niet opgeven... Ik heb ook al gedacht aan Keupers. Ik heb daar vorige week vrijdag de 17de een email naar toegestuurd maar ik wacht nog altijd op een antwoord. Misschien moet ik er zelf eens binnenstappen (op de bureau in Alken). En Bouts heeft in deze omgeving maar 1 tankstation, in Borgloon, met daarachter een woonhuis. Dan is aan de rotonde in Brustem het Esso-tankstation een Esso Express geworden, dat hoogstwaarschijnlijk eigendom is van Maes Oil en waar eventueel een PitPoint CNG-installatie zou kunnen komen als ze dat willen. En Bruno ging mij nog iets laten weten, maar dat duurt ook lang. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 29 maart 2017 Delen Geplaatst: 29 maart 2017 Ik vind het verdacht stil rond Mercedes. Er zijn zo goed als geen vragen naar op dit forum (behalve tweedehands) en verder kreeg het stoppen van CNG bij de Sprinter wat aandacht. Dit is toch een merk dat het als bedrijfsvoertuig goed doet bij vertegenwoordigers. Als ze CNG afbouwen bij de wagens die als bedrijfsvoertuig dienen, wordt het moeilijk om het CNG-verhaal te blijven vertellen. Dit zijn voertuigen die vaak als jonge tweedehands op de markt komen en zo mee zouden bijdragen tot het grotere draagvlak voor CNG. Er zijn veel mensen die liever geen nieuwe auto kopen. Heeft er iemand weet van de plannen van MB en zijn CNG-toekomst? VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 29 maart 2017 Delen Geplaatst: 29 maart 2017 (aangepast) Ik vermoed dat Mercedes meer en meer zal inzetten op elektrisch. Ook onder invloed van de Duitse staat die elektrisch echt wil "pushen". Grote concurrent China zet volop in op elektrish, dus de Duitsers willen niet achterblijven. China is ook van plan om de verplichting in te voeren dat producenten verplicht zijn dat minstens 6% van hun verkochte voertuigen een elektrisch voertuig is. Vandaag stond in de Franstalige Metro een artikel (1 bladzijde) over elektrische voertuigen. Met onder andere samenvattingen van Duitse verkeersdeskundigen die het bovenstaande beweren.. Op Autointernationaal.nl kan je het volgende lezen : Mercedes voert het tempo bij de ontwikkeling van elektrische auto’s op. In 2022 wil het merk, samen met stadsautodochter Smart, 10 emissieloze modellen in haar gamma hebben. Dat betekent mogelijk overwerken in de avonduren, want op dit moment is de B 250e de enige elektrische auto van Mercedes (Smart start binnenkort met de levering van de Electric Drive uitvoeringen van de Fortwo en Forfour). Het eerste nieuwe emissieloze model wordt de productieversie van de vorig jaar op de autosalon van Parijs gepresenteerde conceptstudie EQ. Dat is een cross-over die qua formaat tussen de GLC en GLE valt. Het is de bedoeling dat de elektrische cross-over in 2019 in de showrooms arriveert. Moederbedrijf Daimler wil 3 jaar later 10 emissieloze modellen kunnen aanbieden, waarvan de meeste met een ster op de grille. Mercedes blijft ondertussen ook haar gamma aan stekkerhybride auto’s aanscherpen. Zo zal er nog dit jaar een vernieuwde versie van de S 500 e worden voorgesteld. Die krijgt een elektrische range van 50 kilometer. Bron : https://www.autointernationaal.nl/2017/03/nieuwstelex-129/ 29 maart 2017 aangepast door muscles "Elektrisch" is nog altijd met een K (vierde letter). Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2017 Veel succes met de elektrische wagens zou ik zeggen.. Het concept van elektromotoren is perfect, alleen het systeem dat gevoed wordt door een lithium batterij deugt niet. Steek in diezelfde wagen een gecontroleerde radioactieve bron en je kan levenslang hierop rijden. Komt er niet want de staat moet als Roverheid kunnen optreden. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 maart 2017 Delen Geplaatst: 29 maart 2017 Ik heb onlangs in een nummer van Autowereld gelezen dat Europa zelf helemaal geen batterijenproductie heeft (fabriek van elektrische batterijen), dit in tegenstelling tot Japan. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 1 april 2017 Delen Geplaatst: 1 april 2017 Die batterij productiecapaciteit in Europa komt nog wel als Tesla met zijn massaproductie begint. Binnen enkele jaren ga je vele CNG wagens op de tweedehandsmarkt zien opduiken als de prijs van de elektrische wagens gevoelig gaat dalen. Wacht maar af, de overheid zal dit massaal gaan promoten! En CNG is volgens mij maar een tussenstap. AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 1 april 2017 Delen Geplaatst: 1 april 2017 30 minuten geleden, GiGi zei: En CNG is volgens mij maar een tussenstap. Dat zou ik zo toch maar niet durven stellen. Zeker niet als je dit leest: http://www.gaswindandsun.eu/research-innovation.html want men spreekt hier van synthetisch gas (elektriciteitsoverschot omgezet naar gas), "renewable" gas, biogas. Ik zie daar nog niet zo rap een einde aan komen omdat de elektriciteitsproductie van wind en zon niet volledig tegemoetkomen aan de vraag. En al die bedrijven in verschillende Europese landen die hun tankstations hebben uitgerust met een CNG-installatie, die tankstations gaan zo snel niet verdwijnen. Die gaan in de toekomst eerder vergroenen, en dus biogas leveren. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2017 3 uren geleden, GiGi zei: Die batterij productiecapaciteit in Europa komt nog wel als Tesla met zijn massaproductie begint. Binnen enkele jaren ga je vele CNG wagens op de tweedehandsmarkt zien opduiken als de prijs van de elektrische wagens gevoelig gaat dalen. Wacht maar af, de overheid zal dit massaal gaan promoten! En CNG is volgens mij maar een tussenstap. Het concept van elektromotoren voeden met een batterij is slecht. Laat Tesla maar met zijn batterijen komen, stel dat ze er in lukken om de capaciteit van de batterij te verdubbelen voor een groter rijbereik, dan nog blijft het een batterij. Er komt serieuze slijtage op een batterij wanneer de wagen buiten staat en onderhevig is aan hete zomers en vrieskoude winters. Dan komt er nog eens bij dat de kostprijs van de elektriciteit in ons land meer dan verdubbeld is waarbij we dan nog zwijgen over de supplementaire Turtel taksen. Wanneer de kernuitstap een feit is dan zal de auto-industrie snel terugvallen naar hybride wagens want fossiele brandstoffen (met uitzondering van natuurlijk gas dat geen fossiele brandstof is, tenzij het aardgas is) kunnen ze NIET missen!!! En als je zou denken: wat met waterstof dan is men weer afhankelijk van een fossiele brandstof om dit te maken. En vergeet niet: uranium, plutonium en thorium zijn ook fossiele (brand) stoffen... 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen