Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Sign in to follow this  
Johan VDP

Mercedes stopt met productie Sprinter NGT

Recommended Posts

Mercedes België heeft onlangs aan zijn klanten meegedeeld dat het stopt met de productie van de Sprinter NGT.

Het is nog onduidelijk wanneer de productie ervan precies stopt en of lopende bestellingen nog geleverd zullen worden.

Dit betekent dat MB geen toekomst meer ziet voor CNG-bestelwagens.

Betekent dit ook het einde van de CNG-personenwagens?

Wanneer een grote autobouwer als MB géén CNG-wagens meer gaat aanbieden,
zullen andere constructeurs dan volgen?

• Vind ik leuk 1

Ikzelf rijd nog met een Mercedes en het is een heel goede wagen ( old timer ).

Tegenwoordig bouwt Mercedes wagens die heel duur zijn en als je kijkt naar wat ze uitstoten dan is dit ook aan de hoge kant.

Ik heb de indruk dat ze innovatieve achterstand hebben opgebouwd, als ze niet mee gaan met hun tijd dan gaan ze klappen krijgen. Nu gokken ze op waterstof die helemaal niet zo schoon is als je kijkt hoeveel emissies er opgewekt worden aan energie om dit explosief product te maken. Beter was dat ze een auto op de markt brachten op vloeibaar water die je van de kraan kunt aftappen maar daar knelt het schoentje bij overheden..

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Ikzelf denk dat CNG wel eens de opvolger kan worden van diesel, de elektrische wagens zijn gezien hun capaciteit speelgoed, waterstofwagens zijn dan weer belachelijk gevaarlijk (ik noem het waterstofbommen).

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Amai, dit is echt wel geen goed nieuws.

Benieuwd of dit een "enkeling" is waarmee ze stoppen, of dat het ook weerslag heeft op de E- en B-klasse...

Zou een serieuze slag kunnen zijn voor CNG en ik hoop echt niet de start van een vicieuze cirkel.

Anderzijds zie je Audi net méér moeite doen voor CNG, wat dan weer een signaal in de juiste richting is.

Laten we dus hopen op enkel de Sprinter ;) 

DIt is heel jammer, zeker gezien de Sprinter een populair voertuig is.

MB wil zich volledig focussen op de EV sprinter.

Het laatste model E-klasse was al niet meer verkrijgbaar op CNG. De B nog wel gewoon.

Maar nu Audi en VW vol doorgaan op CNG komt MB misschien ook wel weer.

Vanmorgen nog eentje met een lelijke sticker tussengelaten in de file op Noorderlaan in Antwerpen B|

58c9c954c1c0e_DSC_0041a.thumb.jpg.c0bee524f546be888a4a1c415a1c1504.jpg

• Vind ik leuk 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png