Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder

Onderhoudskosten Skoda Octavia G-tec

Recommended Posts

Verzamelbericht waar je de onderhoudskosten kan vermelden van de Skoda Octavia G-tec (Berline en Station-Combi).
Graag km-stand vermelden en het bedrag van de factuur, samen met de geleverde prestaties.
Help anderen om de kostprijs van het reguliere onderhoud van een CNG-wagen te kunnen inschatten.
Heb je naast het reguliere onderhoud andere kosten? Vermeld deze ook zo gedetailleerd mogelijk B|

 

octavia-overview-6reasons-background[1].jpg 31[1].jpg


Voorbeeld:
Km-stand: 45.000 km
Klein onderhoud inclusief oliewissel
Prijs onderhoud: 200 euro incl BTW
Extra kosten: 250 euro   :  2 nieuwe voorbanden
Totaal onderhoud: 450 euro


Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Onderhoud op 16.000 km laten toen bij VW en Skodagarage Jaspers in Bree voor mijn Skoda Octavia Combi G-tec.
Het betrof een klein onderhoud, incl antivries, dichtring voor de olie, nieuwe oliefilter en 4 liter olie (geen details van oliespecificaties).


Klein onderhoud op 15.000 km kostte met in totaal 133,77 € incl BTW :D


Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

06 oktober olieservice (15960 km): oliewissel (4,5l) , oliefilter en dichtingsring, nazicht en bijvullen van ruitensproeier (had aangegeven dat dit niet hoefde, maar goed, ga niet zeuren voor die 1,5€) 

Totaal was 162€ (incl. BTW), garage Thuy Deurne

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

150€ voor een klein onderhoud waar alle normale zaken inzaten + reiniging brandstofsysteem...op 15000km

Willems in Genk

aangepast door Dr Nick

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

 

794532_5.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

reiniging brandstofsysteem? Wat is dat?

Een soort additief dat ze bij je benzine kappen?


Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

eerlijk gezegd, geen idee. Ben het ook vergeten te vragen. Volgende keer als ik daar moet zijn weet ik dat te zeggen.


autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

 

794532_5.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

LAC Lier:

Km-stand: 15.000 km
Klein onderhoud inclusief oliewissel (olie longlife/dpf/507.00, oliefilter, dichting, anti-vries)
Prijs onderhoud: 174,51 euro incl BTW

 

Bijkomend gevraagd onder garantie:

- rammel in links achterdeur na te kijken, geen idee of eraan gewerkt is, wagen afgehaald na de werkuren, zit nog steeds een rammel in alhoewel die anders klinkt dan voorheen.

- aanpassen verbruiksmeter +12%: blijkbaar niet meer mogelijk bij deze versie (VAG sjoemelt dus lustig verder). Dit zoek ik verder nog op of dit wel klopt.

 

Uurloon in deze faktuur (136 €) lijkt mij in deze nogal hoog om enkel een oliewissel, ant-vries bijvullen en een checkup te doen.

Ik vermoed dat het werk voor het garantiegeval en het zoeken naar de brandstofverbruiksparameter ook aangerekend zijn, echter zonder dit apart op het faktuur te vermelden.
 


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lange_666 longlife olie? In een aardgaswagen gaat gewone olie, geen longlife (normaal gesproken). Zeker omdat je op 15.000 bent binnengegaan, lijkt me dit vreemd.
Normaal gesproken werkt de VAG-groep (erkende garages) met vastgestelde tarieven per onderdeel of werk.

 

Ik heb de rammel ook laten nakijken bij de acherdeur, deze is ook (nog) niet verholpen, dit is een kwaaltje van de Skoda Octavia die er niet uit gaat. Het zou te maken kunnen hebben met de rubbers van de deuren, die zijn hard waardoor ze een kraak veroorzaken, insmeren met een middeltje zou kunnen helpen (bron:skodaforum.nl)


Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

ik kan enkel maar noteren wat op het faktuur staat en daar staat olie: longlife/dpf/507.00 op (echter de prijs is nogal aan de lage kant voor longlife dus...9_9.

Wat de deur betreft, het is wel een rammel die erin zit. Rubbers geven meer een soort geknars ipv een rammel.

Insmeren met bv vaseline helpt maar is maar tijdelijk.


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo

 

Bij mijn eerste onderhoud bij L.A.C. (27000 km) vroeg ik zelf eerst naar oliewissel met Longlife olie (507.00) maar er werd mij verteld dat ik evengoed de niet-Longlife olie (502.00 olie) kan nemen voor de 1.4TSI Ecofuel. Ik betaalde toen voor oliewissel en filter vervanging (138€ ongeveer), wat een heel correcte prijs is voor deze service in een merkgarage.

Bij de volgende inspectieservice beurt op 42.000 km denk ik dat er Longlife olie gebruikt werd want de rekening voor de oliewisselservice was nu ca. 180 € (All-in totaal).

De niet- longlife olie die ze gebruiken is Total 9000 DID 5W30 olie, dus een 100% synthetische olie met ACEA C3 goedkeuring met laag sulfaatasgehalte, een uitstekende keuze voor VAG producten op 502.00 standaard en met vast serviceinterval van 15.000 km.

Eind dit jaar loopt de MyWay garantie op de wagen af, en vanaf dan voer ik al het routine onderhoud zelf uit.

De olie, oliefilter en filtersleutel liggen al klaar !

Evenals het luchtfilterelement en de (speciale) bougies.

Oliewissel doe ik dan elke 10.000 km met Total Quartz Ineo MC3  5W30 olie. (Ook volsynt. en C3; 502.00). Totale kost : 30€ (incl. filter). excl. goede handzeep :)

 

 

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Onderhoud op 80.000 km laten doen bij Skodagarage Peusens in Hasselt voor mijn Skoda Octavia Combi G-tec.

Dat was een klein onderhoud: kleine onderhoudservice, 4 liter olie, oliefilter, dichting, 1 liter ruitenvloeistof : 142,15 € incl. BTW.

Extra kosten: winterbanden (want het was toen half november) opleggen die in koffer van auto lagen. Seizoenswissel van de vier wielen (basic), bandengarantie, demontage en montage van de 4 wielen met de verificatie van de 8 velgen en banden (zomer en winter) : 40 € incl. BTW.

Milieubijdrage : 4,235 € incl. BTW (4 Euro en 23 cent)

Totaal onderhoud : 186,39 € incl. BTW.

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

zo juist terug van eerste onderhoud ( Lamaire Heule ) na 11,5 maand en 7450 km, enkel olie, oliefilter, 1u werk en wat andere kleine levering, 147,57 + 30.99 btw = 178.56. Ja, dan blijft er niet veel meer over van het feit dat je geen autobelasting moet betalen. Doe in feite te weinig km, maar ja voor de rest heel tevreden van de octavia CNG

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet zo denken: als ik "m verkoop of overlaat aan mijn dealer, dan heeft ie een hogere inruilwaarde dan een wagen met zeer veel kilometers.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, hvc$cng zei:

zo juist terug van eerste onderhoud ( Lamaire Heule ) na 11,5 maand en 7450 km, enkel olie, oliefilter, 1u werk en wat andere kleine levering, 147,57 + 30.99 btw = 178.56. Ja, dan blijft er niet veel meer over van het feit dat je geen autobelasting moet betalen. Doe in feite te weinig km, maar ja voor de rest heel tevreden van de octavia CNG

Deze prijs zou je ook hebben bij een andere wagen.
Als je longlife olie zou hebben gehad, dan was de prijs iedere 2 jaar het dubbele, dan kwam het op hetzelfde neer.


Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Onderhoud vanmiddag op 98.000 km laten doen bij Skodagarage Peusens in Hasselt voor mijn Skoda Octavia Combi G-tec: dit is het 90 000 km-onderhoud.

Dat was een groot onderhoud: inspectieservice, 4 bougies (long life) vervangen, interieurluchtfilter vervangen, 4 liter olie (Castrol), oliefilter, dichting, pollenfilter : 307,34 € excl. BTW.

 

 

Milieubijdrage : 3,50 € excl. BTW

BTW: 65,28 €

Totaal onderhoud : 376,12 € incl. BTW.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag het eerste onderhoud gehad, op 15500 km bij Ceulemans in Herent.

Klein onderhoud service, 4 liter olie vw 505.00 / 505.01, oliefilter en dichting kostte me € 127.

Lijkt me niet te duur.

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is een correcte prijs. Audi A3 Sportback g-tron klein onderhoud 15.000 km (olie, filter en dichtingsring) aan 140 EUR bij garage Van Tienen in Tienen. Zeker niet te duur maar hetzelfde bij groep Delorge te Sint-Truiden 242 EUR inclusief. Van waar zo'n verschil?


AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, GiGi zei:

Dat is een correcte prijs. Audi A3 Sportback g-tron klein onderhoud 15.000 km (olie, filter en dichtingsring) aan 140 EUR bij garage Van Tienen in Tienen. Zeker niet te duur maar hetzelfde bij groep Delorge te Sint-Truiden 242 EUR inclusief. Van waar zo'n verschil?

 

Ik heb het daar onlangs ook nog over gehad (uitgerekend met iemand die bij groep Delorge werkt!). Hij zei dat de grote garages altijd meer vragen dan de "kleine".

Maar op die manier verliezen die grote garages wel klanten aan de kleine, ze verliezen zelfs bedrijfsklanten aan de kleine! Dat heeft iemand van die "kleine" mij verteld en ik geloof hem.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Aardgasrijder heeft blijkbaar meer geluk gehad bij garage Jaspers in Bree.

Ik heb vandaag onderhoud laten uitvoeren in die garage (ondertussen overgenomen door Coox motors) op 30.000 km en betaalde daar 222.37 Euro incl. BTW voor (183.78+38.59 BTW).

Inbegrepen: forfait inspectie 30.000 met 4 liter olie + oliefilter + ruitensproeier + kleine leveringen en milieubijdrage. Het ENIGE verschil met het 15.000 km onderhoud is dat de auto nu gecontroleerd is op tal van inspectiepunten ! 

 

En dan wilden ze mij nog eerst longlife-olie aanrekenen (extra kost +-35.€ voor 4 liter olie) in plaats van gewone olie (geen specificatie) omdat die gewone olie niet meer gebruikt wordt in de garage...

 

Valt dik tegen bij grote garages. Volgende onderhoud in een niet-merkgarage na de garantieperiode.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@acco Skoda-garage Peusens in Hasselt is nog min of meer te doen, alhoewel het onderhoud daar ongeveer op hetzelfde prijsniveau zit.

Mijn factuur van 30.000 km ligt bij mijn belastingconsulent. Dus ik kan de prijs van toen niet meedelen.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...