Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Gasdruk in een CNG tank na een maand stilstand

Lage Emissie Zone

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij bij deze af wat er gebeurt als je bijvoorbeeld 37 kg aardgas aan boord hebt (bij de Caddy Maxi kan dit) en je de wagen (bijvoorbeeld door ziekte) een maand (buiten) laat staan, vermindert dan de druk in de tanks of gaat er na 1 maand nog steeds 37 kg in de cilinders zitten bij een nieuwe wagen? Vermits CNG calorie rijker is ga ik ervan uit dat aardgas langer meegaat dan benzine, klopt deze redenering?

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen fitten zijn zou dat toch moeten blijven. Mogelijk kan er door warmte wel wat afgeblazen worden via het overdrukventiel maar dat gaat volgens mij redelijk beperkt zijn

• Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede uitleg, ik ga dit proberen uittesten ( als het zover is ) met een tijdsinterval van 1 week, aan de hand van wat de boordcomputer aan informatie geeft. 

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...