Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Log in om dit te volgen  
Groengas

Opel Crossland X komt op CNG

Recommended Posts

Erdgas.info oude Erdgasmobil meldt op haar website dat Opel de Crossland X dit jaar ook op CNG brengt. .

"Am 1. Februar wurde der neue Opel-SUV Crossland X in Berlin vorgestellt. Das neue Crossover-Modell wird noch in diesem Jahr in den Handel kommen und dann auch als umweltfreundliche Erdgasvariante (CNG) erhältlich sein."

https://www.erdgas.info/artikel/detail/2017/neuer-opel-crossland-x-auch-als-erdgasmodell/

Het is de Meriva-opvolger die als crossover boven de Mokka X zal worden gepositioneerd.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

't Ziet er wel ne sjieken bak uit, hè (alhoewel ik zelf geen Opel-fan ben).

sjiek is dankzij het Limburgs bijna een modewoord geworden. Sjiek kan niet worden vertaald met het Nederlandse woord chic. De betekenis ligt tussen die van leuk en geweldig in. Sjiek kan ook gewoon "mooi" betekenen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Limburgisme

Ik bedoel hier met sjiek 'prachtig' en 'mooi'.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Aardgasrijder zei:

Ik wil graag de prijs weten.

Ik zoek net een SUV-ke voor mijn madam :D

Dan zult ge toch effekes moeten wachten, ze. En hopen dat hij in België ingevoerd wordt, en zo niet... zelf invoeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt zo wat op een Renault maar zal ongetwijfeld een bestseller worden gezien de knappe look en de Duitse technologie. Hopelijk snel op onze wegen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, GiGi zei:

maar zal ongetwijfeld een bestseller worden gezien de knappe look en de Duitse technologie.

Duitse technologie ?

Onderstel = hetzelfde als Citroën C3 Picasso

Motoren = 1.2  3-cylinder benzinemotor van PSA (82 - 110 - 130 PK)

Productieplaats = Spanje, Zaragozza

https://www.autointernationaal.nl/2017/02/opel-crossland-x-krijgt-franse-motor/

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh dat is nieuw voor me.
Was ik helemaal niet van op de hoogte.

Vreemd, want Peugeot en Citroën zaten toch een tijd in financiële moeilijkheden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de Engelstalige Wikipedia-pagina van de PSA Groep staat er een veel gedetailleerdere en recentere uitleg hierover dan op de Nederlandstalige Wikipedia-pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Groupe_PSA

En hier in een artikel van de Tijd van 24 februari 2017: PSA, bekend van Peugeot en Citroën, moest verleden jaar in extremis van het faillissement worden gered met kapitaal van Dongfeng. Zonder dat Chinese geld zou van een redding van Opel door PSA vandaag geen sprake zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Sertitude zei:

komt die Crossland X er nog op CNG?

Ik denk het niet :

Opel heeft voor dit nieuwe model een beroep gedaan op techniek van PSA, de fabrikant van de merken Citroën, DS en Peugeot.

Het onderstel is namelijk identiek aan dat van de Peugeot 2008 en ook alle motoren en versnellingsbakken zijn van Franse origine.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Koen C zei:

Ik denk het niet :

Opel heeft voor dit nieuwe model een beroep gedaan op techniek van PSA, de fabrikant van de merken Citroën, DS en Peugeot.

Het onderstel is namelijk identiek aan dat van de Peugeot 2008 en ook alle motoren en versnellingsbakken zijn van Franse origine.

hoe was de reclame ook alweer?

"Opel, Duitse kwaliteit....." ofzoiets…. 

het is ooit Duits geweest, het is ooit Amerikaans geweest, nu is het Frans....

1 ding hebben ze goed begrepen bij ZOpel…. multicultureel werkt..... NOT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MaxAGS zei:

Wij hebben deze ondertussen al wel op LPG gelegd. De 1.2 van Frankrijk oorspronkelijke motor is wel een direct ingespoten motor. Foto's hier te vinden http://autolpg.be/hosting/ags2013/page.php?c=gallery&s=gallery&j=1&b=opel&t=

Ik vind dat jullie een heel moeilijke site hebben.

1) Waarom wordt CNG en LPG niet strikt gescheiden? LPG komt zeer sterk op de voorgrond in tegenstelling tot CNG.

2) Waar moet ik op klikken om per automerk te kiezen?

3) De site is enorm traag. Ik heb een desktop-PC met een vaste internetverbinding. Dus het kan veel sneller.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, muscles zei:

Ik vind dat jullie een heel moeilijke site hebben.

1) Waarom wordt CNG en LPG niet strikt gescheiden? LPG komt zeer sterk op de voorgrond in tegenstelling tot CNG.

2) Waar moet ik op klikken om per automerk te kiezen?

3) De site is enorm traag. Ik heb een desktop-PC met een vaste internetverbinding. Dus het kan veel sneller.

Op de hoofdpagina van onze website staan een groene (LPG) en blauwe (CNG) knop waar voorbeelden te vinden zijn.
Wil je graag foto's per automerk zoeken, dit is gewoon te vinden onder de tab FOTOGALLERIJ => PERSONENWAGENS
Ikzelf ben ook aangesloten met een vaste internetverbinding, bij mij schijnt te website vlot te werken.

De reden dat er bij ons veel meer te vinden is over LPG is omdat...
Wij in 1e instantie als LPG-installateur begonnen zijn en dit nog altijd als hoofdactiviteit doen,

relatief weinig voertuigen over te bouwen zijn naar CNG, dit omdat heel veel voertuigen aangeboden worden met direct ingespoten voertuigen.
Voor deze voertuigen moeten dedicated installaties ontwikkeld worden en de kans op ontwikkeling door ons leverancier is afhankelijk van hoe groot de vraag is achter een bepaald model.

CNG aftermarket installaties zijn redelijk duur, zeker als wij 3 of meer cilinders moeten plaatsen. Hierbij ook het nadeel dat het chassis van de meeste voertuigen niet voorzien zijn voor het bijplaatsen van CNG cilinders onder het voertuig,

wij hierdoor de cilinders in de koffer moeten plaatsen, wat leidt tot kofferverlies.

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11/10/2018 om 14:09, Aardgasrijder zei:

@MaxAGS een nieuwe website voor AGS kan voor een prikje 😁 daar kan ik wel voor zorgen 🤗

Trouwens welkom op het forum 

Haha, dank je.

Ik denk dat we voorlopig nog goed zitten met onze website. Onze IT'er doet ook onze website onderhouden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen