Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Volle tank maar de gasmeter staat op nul

BartG

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, heeft er iemand al een soortgelijk probleem gehad? Na het vullen van de tank staat de meter op 100% gevuld. Na enkele kilometers te hebben gereden schakelt de motor over op CNG. Enkele 100den meters hierna zakt het niveau van de tanks in enkele seconden naar 0%. Terug op benzine en gedaan met aardgas. Niet echt economisch rijden dus, iemand een idee?

Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BartG Neen nog niet. Ik heb enkele vragen om het probleem te analyseren en op zoek te gaan. 

Met welke wagen rij je?  Bouwjaar? Km-stand. 

Eenmalig last van gehad of al herhaaldelijk? 

Heb je de wagen al herstart? Staat zowel boordcomputer als gasmeter op 0?

Krijg je een foutmelding op de boordcomputer? 

Ik zou denken aan een gasdrukventiel dat op veiigheidsmodus is gesprongen of defect is.  Ik weet alleen niet als dan de meter op 0 staat. 

Geef even wat meer info zoals hierboven werd gevraagd dan zoek ik internationaal even op gelijkaardige problemen. 

Heb je je garage of dieteren al gecontacteerd? 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wagen stationair draait op aardgas dan heb je even de tijd om waar te nemen of je een gasgeur zintuiglijk waarneemt.

Zo neen dan denk ik dat je boordcomputer een probleem heeft. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijke probleem gaat zijn.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tanks met 200bar zijn niet op 1 2 3 leeg hoor B| ik denk niet aan een lek. Dat zou je aan die druk wel degelijk snel merken.  Ik zoek het probleem eerder mechanisch, maar je kan het uiteraard nooit uitsluiten

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik rij met een passat van 2012, er staan 88000km op de teller en het probleem is constant aanwezig. Op de boordcomputer kan ik geen gasdruk aflezen. Ik denk ook in de richting van een defect aan een magneetventiel op de tanks of de expansieklep vooraan in het motorcompartiment. De keurder van de tanks vertelde me dat de tanks uit veiligheid automatisch sluiten als er iets mis is met één van deze componenten.

Ondertussen staat de wagen bij VW voor herstelling dus ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...
58 minuten geleden, kefkef zei:

iemand een idee of de cng tanks jaarlijks moeten uitgekuist worden?

Waar komt die informatie vandaan? De CNG-tanks moeten jaarlijks niet uitgekuist worden.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kefkef zei:

iemand een idee of de cng tanks jaarlijks moeten uitgekuist worden?

Wie is er jou (in jouw vrienden / kennissen / familie kring) blaasjes aan het wijsmaken ?

Je kan hem / haar binnenkort vierkant in zijn / haar gezicht uitlachen als je de brandstofrekeningen naast elkaar legt.

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 jaren later...
Op 28/2/2017 om 20:17, BartG zei:

Ondertussen staat de wagen bij VW voor herstelling dus ik hou jullie op de hoogte.

Zou het al opgelost zijn ?

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...