Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Attest voor het tanken in Duitsland

Stef
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had op het forum gelezen dat je als je in Duitsland wil tanken, je een attest van goedkeuring moet hebben.

Vermits ik toch een afspraak moest maken voor het onderhoud van 15000 km, vroeg ik of de garage voor dit attest kon zorgen.

Ik kreeg als antwoord dat de wagen pas op 30000 km op onderhoud moet gaan en heb een lijst gekregen van CNG installateurs die voor dit attest moeten zorgen:S.

Weet iemand of dit correct is? Ik ben er vrij zeker van dat dit onderhoud nu moet gebeuren, zoals de BC ook meldt, maar moet D'Ieteren niet voor dit attest zorgen?

Misschien niet onbelangrijk, het gaat hier over een Skoda Octavia G-Tec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stef zei:

Ik had op het forum gelezen dat je als je in Duitsland wil tanken, je een attest van goedkeuring moet hebben.

Vermits ik toch een afspraak moest maken voor het onderhoud van 15000 km, vroeg ik of de garage voor dit attest kon zorgen.

Ik kreeg als antwoord dat de wagen pas op 30000 km op onderhoud moet gaan en heb een lijst gekregen van CNG installateurs die voor dit attest moeten zorgen:S.

Weet iemand of dit correct is? Ik ben er vrij zeker van dat dit onderhoud nu moet gebeuren, zoals de BC ook meldt, maar moet D'Ieteren niet voor dit attest zorgen?

Misschien niet onbelangrijk, het gaat hier over een Skoda Octavia G-Tec.

@Stef Aha, jij rijdt met een Skoda Octavia G-Tec! Dan is er geen enkel probleem om te tanken in Duitsland, Oostenrijk en andere landen. Ik nam gewoon mijn onderhoudsboekje van Skoda mee naar binnen in de shop en toen men zag dat ik een Skoda had, toen zette men de CNG-pomp aan. Bij de meeste tankstations moet je dus eerst binnengaan voor je kan tanken: zo staat het toch op het papier geschreven op de CNG-pompen. Over het algemeen zijn er bij alle tankstations (van Shell, Total, BP, enz.) twee CNG-pompen. Kijk voordat je de shop binnengaat naar het nummer van de CNG-pomp zodat je kan zeggen waar je auto staat. Of: "Nicht an diese Seite sondern an die andere Seite!" ;)

De attesten van goedkeuring zijn alleen nodig voor sommige VW-modellen. Die bepaalde VW-modellen staan dan ook op dat papier op de CNG-pompen (Erdgas in Deutschland und Osterreich).

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stef klopt inderdaad wat Muscles zegt, ik ben vorige maand nog in Duitsland geweest en kon probleemloos tanken met mijn Octavia. Niet bij iedere pomp moet je eerst naar binnen stappen, bij merken zoals Aral en Total hangt dit buiten aan de pomp.
Onderhoud dient om de 15.000 km te gebeuren, het is me wederom een raadsel waarom je garage aangeeft dat het pas op 30.000 km is.
De interval in je BC staat dus wel degelijk correct.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...