Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, Ivivke zei:

Daarom hopen we op de oplossing via de nieuwe 500L, maar ze weten het nog niet bij de verkopers. Komt binnenkort eraan. Bij ons is de laatste zetelrij opgeofferd voor de cng-tanks en mag je niets meer trekken. De ophangpunten zijn volzet ... bij lpg had dit allemaal nog wel gekund: 3e zetelrij en trekhaak ;) . Ik hoop bij de nieuwe versies verbeteringen te zien :) . Anders is het een fietshaak he en die zijn zeldzaam.

(ps de doblo heeft dan wel een trekhaak, maar daar zouden we de maxi versie nemen ( 3e rij zetels en grote koffer ) en die is er dan weer niet met cng pffff .. het is altijd iets zo ;) )

De ophangpunten zijn volzet? Dat begrijp ik niet. Hebben ze dat in de Fiat-garage gezegd? Het is in alle geval eigenaardig dat dit bij LPG wel had gekund.

Ah ja, ik zie dat enkel de gewone Doblo en de Doblo Cargo op CNG te krijgen zijn. Dat is ook stom van Fiat. Ik vind overigens dat alle modellen in het gamma met CNG af-fabriek moeten te krijgen zijn.

• Triest 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
1 uur terug, muscles zei:

De ophangpunten zijn volzet? Dat begrijp ik niet. Hebben ze dat in de Fiat-garage gezegd? Het is in alle geval eigenaardig dat dit bij LPG wel had gekund.

Nochtans niet moeilijk te begrijpen, vind ik : een (bijvoorbeeld) ringtank voor LPG neemt minder plaats in dan de twee of drie tanks voor CNG.

En dit voor ongeveer dezelfde actieradius op deze brandstoffen.

1 uur terug, muscles zei:

Dat is ook stom van Fiat. Ik vind overigens dat alle modellen in het gamma met CNG af-fabriek moeten te krijgen zijn.

Tja, dat vinden "wij" als CNG rijders :) .

Niet de managers van de fabrikanten.

Ook de andere fabrikanten bieden niet al hun modellen aan op CNG.

Hopelijk komen er de komende jaren meer modellen op CNG.  Als je de plannen en mededelingen van FCA (Fiat groep) en VW groep mag geloven, zal dat het geval zijn.

Opel : afwachten wat PSA zal doen.

De rest : ?????

Ivm trekhaak :

De fabrikant moet bijkomende testen (laten) afleggen indien zijn voertuig een type-goedkeuring wil krijgen voor een trekhaak.

Indien het gaat over een niche van een niche (trekhaak bij een CNG voertuig), zal de fabrikant dit uit financiële overwegingen achterwege laten.

• Bedankt 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Vandaag de nieuwe folder van Fiat in de bus gekregen. Prijzen van versies op benzine of diesel vermeld. Niets terug te vinden over CNG. En dat voor een merk waarbij bijna de hele vloot op CNG te krijgen is.

• Triest 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...