werecalleded Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Hoi Ik rij ondertussen al 3 jaar met een Fiat 500L op cng. Zeer tevreden en zou hem zo opnieuw kopen. Enige mededeling waar ik toen over twijfelde was het feit dat je er geen trekhaak op kon installeren. Ondertussen zag ik hier en daar berichten oopduiken over mensen die toch een trekhaak hebben op hun cng wagen (zowel andere merken als fiat). Ik met de vraag of dat ondertussen wel kon naar de garage van aankoop waar ik het antwoord kreeg dat dit op geen enkele cng wagen kon en als dat ondertussen wel kon, dat zij er dan geen weet van hadden. Iemand die wel met cng en trekhaak rondrijdt (bij voorkeur cng) en met een idee waar ik dan terecht kan? Het zou namelijk een handige extra zijn (nog steeds geen absolute noodzaak, maar wel echt handig). Thanks! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 de fiat 500L is niet gehomologeerd voor een trekhaak .. dit heeft niets te maken omdat 'elke' cng wagen geen trekhaak mag hebben De fiat doblo CNG bijvoorbeeld mag dan weer wél een trekhaak hebben , wél gehomologeerd voor trekhaak .. met andere woorden , je hebt wel een slimme garagist :-s Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 (aangepast) Hoi, wij missen deze ook. We wachten nog op een mogelijkheid tot plaatsing van die speciale haak, enkel voor fietsrekken, die ons al heel veel zou vooruit helpen. ( alhoewel die evenveel kost als een 'gewone trekhaak' pff ) Bij ons had het te maken met zowel de kleinere motor (845cc) en de plaatsing van de cng tanks: zelfs de 2 extra zetels mogen niet samen met cng ( die cng tanks hangen achteraan deels vast in die ankerpunten .... ). (500L Living ) Bij Volkswagen heb ik ondertussen opgemerkt dat ze ook de laatste rij weghalen als je cng hebt en een trekhaak wil ... ( kennissen hebben beide nog ). Maar daar is ook een 1.4liter als motor ... . Dus het 'hangt' allemaal een beetje af van de combinatie motor en steunplaatsen onderaan je voertuig gr, Ive 11 februari 2017 aangepast door Ivivke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LucG Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Als een trekhaak voor fietsen al zou kunnen dan ben ik zeer tevreden! Dit is ook iets wat ik mis. iemand ervaring met dragers type "Thule" voor Fiat 500L? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 12 maart 2017 Delen Geplaatst: 12 maart 2017 Bij de aankoop van men 500L had ik me ook geinformeerd over de trekhaak .. dit kon dus wettelijk gezien natuurlijk niet men had wel een 500L cng verkocht waarvan er een trekhaak opgeplaatst ging worden door de klant zelf , eigen risico voor die klant, wist dat dit niet mocht , maar hij moest er een hebben .. misschien ook voor een fietsendrager ..? indien de bol van de trekhaak zo ontworpen is / of aangepast zodat er enkel een fietsendrager op past , is dit blijkbaar wel toegelaten Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 12 maart 2017 Delen Geplaatst: 12 maart 2017 Ja dat weten we, dan is de 'bol' vierkant en kan je geen aanhangwagen erop plaatsen. Die haak kost evenveel als de andere versie . Alleen was deze bij aankoop van ons voertuig nog niet op de markt. gezien er niet zoveel cng auto's rondreden opdat moment was het een klein kansje mocht het ooit lukken ... .We blijven hopen Ik kijk volgende week de markt nog eens af gr, Ive en Annemie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 12 maart 2017 Delen Geplaatst: 12 maart 2017 Ja, vervelend zeg dat je geen trekhaak mag plaatsen maar heb je al eens gekeken naar alternatieven. Wij hebben er zo een van het merk Mottez en zijn er echt tevreden van. Probleemloos tot 3 fietsen en dat ding staat muurvast. https://www.izibike.be/mottez-achterklepdrager Kijk maar eens of je er mee weg kan. Ik ben er heel tevreden mee AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 2 juni 2017 Delen Geplaatst: 2 juni 2017 Hey, ik heb net een offerte binnen van een haak ( wel enkel voor fietsrek ) voor onze 500L Living cng " Beste, zie hieronder uw vrijblijvende prijsaanvraag . Vaste trekhaak kost 420 euro Horizontale afneembare trekhaak kost 570 euro Prijs geplaatst alles inbegrrepen,hopende u van dienst te kunnen zijn ,groeten guido Levenslang garantie op plaasing + trekhaak !" Daar gaan we nu eens over nadenken want dat zou wel een extra vrijheid betekenen voor een redelijke prijs ... gr, Ivivke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 3 juni 2017 Delen Geplaatst: 3 juni 2017 @Ivivke met trekhaak moet je achterbank eruit dacht ik en dan heb je geen 7 plaatsen meer maar slechts 5 plaatsen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 3 juni 2017 Delen Geplaatst: 3 juni 2017 5 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: @Ivivke met trekhaak moet je achterbank eruit dacht ik en dan heb je geen 7 plaatsen meer maar slechts 5 plaatsen. Hoi, ik heb sowieso geen extra 2 plaatsen omdat de cng-tanks vast hangen op die punten. Wel heel grote kofferruimte. Maar ik heb een haak gevonden die enkel voor een fietsrek mag en die heeft veel minder nodig. ( ook geen technische controle ed ) Vandaar deze prijsvraag. Nu was de living cng-versie nog een vrij recent model bij aankoop en daarom dat pas nu er enkele haken op de markt zijn voor ons model met cng . De fabricatie volgt pas nadat er genoeg potentieel in de klanten zit he Ik bel hem volgende week eens op om alles te bespreken. Buiten grote koffer nu ook fietsrek mee . Wel wacht ik nog even het nieuwe model 500L living af dat er aan komt: misschien hebben ze een oplossing voor een echte trekhaak gevonden he gr, Ivivke 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 3 juni 2017 Delen Geplaatst: 3 juni 2017 @Ivivke Prijsvraag? Wat kunnen we dan winnen zoal? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Ivivke Geplaatst: 3 juni 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 3 juni 2017 ja zeeeg, het is warm voor iedereen he lol prijsAANvraag lol 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 14 juni 2017 Delen Geplaatst: 14 juni 2017 @Ivivke : Heb je al prijs gevraagd bij Carloma in Borsbeek ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 18 juni 2017 Delen Geplaatst: 18 juni 2017 Op 14/6/2017 om 12:30, Koen C zei: @Ivivke : Heb je al prijs gevraagd bij Carloma in Borsbeek ? Net gestuurd, ben benieuwd gr, Ive Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 " Beste, Voor deze wagen hebben wij geen trekhaak in ons gamma. " Geen beschikbaar .. dat heb je met 'eco' auto's...... gr, Ive Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 (aangepast) De offerte die je hebt gekregen, komt van je garage / dealer ? Indien je bij Buga Berchem / Wijnegem gaat : zij laten hun trekhaken plaatsen door... Carloma. En vragen dan wat extra Euro's tov hen. Toevoeging : 20 jaar geleden deden zij dit zo 19 juni 2017 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 3 uren geleden, Ivivke zei: " Beste, Voor deze wagen hebben wij geen trekhaak in ons gamma. " Geen beschikbaar .. dat heb je met 'eco' auto's...... gr, Ive Dat is dan toch heel raar want mijn Skoda Octavia Combi G-Tec werd standaard geleverd met een trekhaak af-fabriek. Het is zelfs een afneembare trekhaak! Ze zijn daar wel mee gestopt maar ik weet niet precies wanneer. Maar ik denk wel dat de CNG-Octavia nog altijd met trekhaak verkrijgbaar is, de andere CNG-wagens van de VAG-groep trouwens ook, dacht ik. Alleen moet je dan wel een zetelrij opofferen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 37 minuten geleden, muscles zei: Dat is dan toch heel raar want mijn Skoda Octavia Combi G-Tec werd standaard geleverd met een trekhaak af-fabriek. Het is zelfs een afneembare trekhaak! Ze zijn daar wel mee gestopt maar ik weet niet precies wanneer. Maar ik denk wel dat de CNG-Octavia nog altijd met trekhaak verkrijgbaar is, de andere CNG-wagens van de VAG-groep trouwens ook, dacht ik. Alleen moet je dan wel een zetelrij opofferen. Ivivke heeft een Fiat 500 L. Geen Skoda. Geen verwarring zaaien, Muscles ! Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 1 minuut geleden, Koen C zei: Ivivke heeft een Fiat 500 L. Geen Skoda. Geen verwarring zaaien, Muscles ! Ik weet het. Het is alleen spijtig dat zo'n groot autoconcern als Fiat er een probleem van maakt om een CNG-voertuig uit te rusten met een trekhaak of het minstens te voorzien als optie. Als het probleem de uitlaat van het voertuig is, dan kan de uitlaat geleid worden naar de zijkant van de wagen zoals dat bij mijn wagen het geval is. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 1 uur geleden, muscles zei: Ik weet het. Het is alleen spijtig dat zo'n groot autoconcern als Fiat er een probleem van maakt om een CNG-voertuig uit te rusten met een trekhaak of het minstens te voorzien als optie. Daarom hopen we op de oplossing via de nieuwe 500L, maar ze weten het nog niet bij de verkopers. Komt binnenkort eraan. Bij ons is de laatste zetelrij opgeofferd voor de cng-tanks en mag je niets meer trekken. De ophangpunten zijn volzet ... bij lpg had dit allemaal nog wel gekund: 3e zetelrij en trekhaak . Ik hoop bij de nieuwe versies verbeteringen te zien . Anders is het een fietshaak he en die zijn zeldzaam. (ps de doblo heeft dan wel een trekhaak, maar daar zouden we de maxi versie nemen ( 3e rij zetels en grote koffer ) en die is er dan weer niet met cng pffff .. het is altijd iets zo ) gr, Ive Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen