Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Audi A5 Sportback g-tron

victor

Aanbevolen berichten

Zoals met alle auto's werden er met 1 of enkele Audi's A5 Sportback G-tron testen gedaan en metingen uitgevoerd. Om te komen tot een CO2-waarde van 104 g moet men onder andere rekening houden met het totale gewicht van de wagen. Hoe meer opties men verlangt, hoe zwaarder de wagen wordt. De Belgische invoerder D'Ieteren heeft hoogstwaarschijnlijk een lijst met de mogelijkheden gekregen per model van VAG, en heeft dat doorgegeven aan alle Audi-dealers in ons land. Dat zit zo in hun computer.

De maximum grootte van de velgen van mijn eigen Skoda Octavia is ook slechts 17inch. Maar dat je geen sportzetels kan kiezen, begrijp ik niet goed. Alsof sportzetels zwaarder zouden wegen dan de standaardzetels.

Ik denk wel dat een panoramisch glazen dak tamelijk zwaar is, zeker in vergelijking met een gewoon dak.

Die andere zaken zijn typisch voor een sportwagen, veronderstel ik, zoals chassis met demperregeling, dynamisch stuurinrichting en virtual cockpit.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, muscles zei:

Hoe meer opties men verlangt, hoe zwaarder de wagen wordt

52 minuten geleden, muscles zei:

Die andere zaken zijn typisch voor een sportwagen, veronderstel ik, zoals chassis met demperregeling, dynamisch stuurinrichting en virtual cockpit.

het gewicht of de CO2-verbruik...

Voor Virtual Cockpit, met alle A3-A4-A5 basis models (TDI,TFSI, e-tron) kunnen je Virtual Cockpit keuzen, maar alleen met g-tron is het niet mogelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij een specifieke Audi A5 Sportback met welbepaalde opties wil, dus met Virtual Cockpit, sportzetels, chassis met demperregeling, dynamische stuurinrichting, sportafwerking binnenin, s-tronic, sport design pack, quattro, met 18inch of 19inch velgen, dan bestel je die gewoon in de TFSI uitvoering (benzine) bij een Audi-dealer en achteraf ga je met die Audi naar AGS, Geelseweg 74, 2250 Olen, en laat je hem daar aanpassen om te rijden op CNG. De prijs van zo'n volledige CNG-installatie begint vanaf 4000 Euro.

Als je dat zo gaat doen, dan raad ik je wel aan om eerst een afspraak te maken met AGS, en daarover gaat praten of dat mogelijk is. Maar ik denk het wel vermits zij verschillende Audi-modellen op hun site staan hebben: AGS LPG en CNG-installaties voor Audi

En hier zijn de contactgegevens van AGS.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brembos de foto's die ik allemaal gezien heb van de omgebouwde wagens bij AGS zijn inderdaad allen in de koffer ingebouwd. Je krijgt een aparte meter, die met de 'streepjes', dus niet zoals wij er eentje hebben B|

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...