Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Voor de doe het zelver...

Lage Emissie Zone

Aanbevolen berichten

Caddy Maxi, zelf bougies vervangen:

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/11/2023 om 15:37, dirk zei:

Dat kan met veel minder werk ook uitgevoerd worden

Door de beschermkappen weg te laten of maak je de ontsteking zuiverder door S.C ?

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, paulDS zei:

20191226_163224_Burst01.jpg

van de 1.4 TSI Ecofuel motorcode CDGA20191226_144516.jpg

@paulDS

Is het vervangen van een distributieriem in een Caddy Maxi een groot werk en hoelang gaat dat riempje mee? Ik zit nu aan 30.000 km en de wagen is 6 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dirk zei:

Door 1 buis weg te nemen kan je de bougies vervangen al de rest dat hij demonteerd is overbodig werk

Dus de buis die hij er als derde uithaalt is de enige die er echt uit moet, goed opgemerkt! Als je die er dus uitkrijgt zonder de eerste twee te demonteren dan heeft hij nadien minuten tijdwinst.

Als ik het filmpje herbekijk dan lijkt het mij onmogelijk om die ene buis te verwijderen, de rest zit dan toch in de weg? Het videomateriaal kan natuurlijk bedrieglijk zijn, als je er zelf aan werkt heb je een andere invalshoek.

aangepast door Lage Emissie Zone

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Dus de buis die hij er als derde uithaalt is de enige die er echt uit moet, goed opgemerkt! Als je die er dus uitkrijgt zonder de eerste twee te demonteren dan heeft hij nadien minuten tijdwinst.

Als ik het filmpje herbekijk dan lijkt het mij onmogelijk om die ene buis te verwijderen, de rest zit dan toch in de weg? Het videomateriaal kan natuurlijk bedrieglijk zijn, als je er zelf aan werkt heb je een andere invalshoek.

Alleen buis die aan de luchtfilter aansluit wegnemen en je kan alle 4 bougies vervangen 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dirk zei:

Alleen buis die aan de luchtfilter aansluit wegnemen en je kan alle 4 bougies vervangen 

Dus dan hebben we het over onderdeel nummer 2 op de foto ?

https://ibb.co/hLS4Qhz

aangepast door Lage Emissie Zone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/11/2023 om 21:24, Lage Emissie Zone zei:

@paulDS

Is het vervangen van een distributieriem in een Caddy Maxi een groot werk en hoelang gaat dat riempje mee? Ik zit nu aan 30.000 km en de wagen is 6 jaar oud.

Daar zou ik zelf niet aan beginnen, je hebt er speciaal gereedschap voor nodig om de nokkenassen en krukas in de '0' positie te fixeren.

Het interval om de riem te vervangen ken ik niet.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...