Lage Emissie Zone Geplaatst: 3 november 2023 Delen Geplaatst: 3 november 2023 Caddy Maxi, zelf bougies vervangen: VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 3 november 2023 Delen Geplaatst: 3 november 2023 49 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Caddy Maxi, zelf bougies vervangen: Dat kan met veel minder werk ook uitgevoerd worden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 4 november 2023 Delen Geplaatst: 4 november 2023 (aangepast) van de 1.4 TSI Ecofuel motorcode CDGA 4 november 2023 aangepast door paulDS aanvulling 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 4 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2023 Op 3/11/2023 om 15:37, dirk zei: Dat kan met veel minder werk ook uitgevoerd worden Door de beschermkappen weg te laten of maak je de ontsteking zuiverder door S.C ? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 4 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2023 4 uren geleden, paulDS zei: van de 1.4 TSI Ecofuel motorcode CDGA @paulDS Is het vervangen van een distributieriem in een Caddy Maxi een groot werk en hoelang gaat dat riempje mee? Ik zit nu aan 30.000 km en de wagen is 6 jaar oud. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 5 november 2023 Delen Geplaatst: 5 november 2023 Op 4/11/2023 om 21:20, Lage Emissie Zone zei: Door de beschermkappen weg te laten of maak je de ontsteking zuiverder door S.C ? Door 1 buis weg te nemen kan je de bougies vervangen al de rest dat hij demonteerd is overbodig werk 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2023 (aangepast) 9 uren geleden, dirk zei: Door 1 buis weg te nemen kan je de bougies vervangen al de rest dat hij demonteerd is overbodig werk Dus de buis die hij er als derde uithaalt is de enige die er echt uit moet, goed opgemerkt! Als je die er dus uitkrijgt zonder de eerste twee te demonteren dan heeft hij nadien minuten tijdwinst. Als ik het filmpje herbekijk dan lijkt het mij onmogelijk om die ene buis te verwijderen, de rest zit dan toch in de weg? Het videomateriaal kan natuurlijk bedrieglijk zijn, als je er zelf aan werkt heb je een andere invalshoek. 6 november 2023 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 6 november 2023 Delen Geplaatst: 6 november 2023 4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Dus de buis die hij er als derde uithaalt is de enige die er echt uit moet, goed opgemerkt! Als je die er dus uitkrijgt zonder de eerste twee te demonteren dan heeft hij nadien minuten tijdwinst. Als ik het filmpje herbekijk dan lijkt het mij onmogelijk om die ene buis te verwijderen, de rest zit dan toch in de weg? Het videomateriaal kan natuurlijk bedrieglijk zijn, als je er zelf aan werkt heb je een andere invalshoek. Alleen buis die aan de luchtfilter aansluit wegnemen en je kan alle 4 bougies vervangen 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2023 (aangepast) 4 uren geleden, dirk zei: Alleen buis die aan de luchtfilter aansluit wegnemen en je kan alle 4 bougies vervangen Dus dan hebben we het over onderdeel nummer 2 op de foto ? https://ibb.co/hLS4Qhz 6 november 2023 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 6 november 2023 Delen Geplaatst: 6 november 2023 Jep 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 6 november 2023 Delen Geplaatst: 6 november 2023 Op 4/11/2023 om 21:24, Lage Emissie Zone zei: @paulDS Is het vervangen van een distributieriem in een Caddy Maxi een groot werk en hoelang gaat dat riempje mee? Ik zit nu aan 30.000 km en de wagen is 6 jaar oud. Daar zou ik zelf niet aan beginnen, je hebt er speciaal gereedschap voor nodig om de nokkenassen en krukas in de '0' positie te fixeren. Het interval om de riem te vervangen ken ik niet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 7 november 2023 Delen Geplaatst: 7 november 2023 13 uren geleden, paulDS zei: Het interval om de riem te vervangen ken ik niet. De riem moet men vervangen na 180.000 km. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen