Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Google Maps zou het adres niet helemaal correct situeren (cfr. rode aanduiding). Het zou aan het nieuwe distributiecentrum van Cebeo zijn, wat ik in fluo heb aangeduid.

Ik vermoed dat je er gemakkelijk geraakt via de afrit aan de wisselaar E42 - E403. Anders de afrit verder aan de N7.

 

image.thumb.png.dcc45c0c5583627281d3384af522061e.png

Geplaatst:
3 uren geleden, Taaner zei:

LNG tankstation zou pas voor volgend jaar zijn, dus vermoed ik dat het nu H-gas uit het net is.

Dan zou het best eens kunnen dat het gas uit het net blijft, net als pakweg Zellik waar ook pas recentelijk een LNG-terminal toegevoegd is. 

Geplaatst:
13 uren geleden, Bremel zei:

Dan zou het best eens kunnen dat het gas uit het net blijft, net als pakweg Zellik waar ook pas recentelijk een LNG-terminal toegevoegd is. 

Dat is trouwens best verwonderlijk omdat cng uit LNG goedkoeper te produceren is dan CNG uit het aardgasnetwerk. Dit omdat de compressoren om van het netwerk naar 250 bar te gaan redelijk duur zijn in aankoop en en redelijk wat onderhoud nodig hebben doorheen de tijd. CNG uit LNG is zo simpel als het LNG in "lege" CNG cilinders te laten lopen en op te laten warmen tot gas (welk dan automatisch onder druk staat). 


1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Geplaatst:

Inderdaad... maar als de investering al gemaakt is en de recurrente kosten worden opgevangen door de marge die ze vragen, dan zal het hen weinig uitmaken zeker? De toekomst zal het uitwijzen. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Herbie zei:

In Kallo stond vroeger de cng goedkoper dan lng. Maar nu niet meer hoor.

Wel logisch dat LNG goedkoper is... Als het als LNG aangeleverd wordt is het voordeliger om het als LNG te verkopen. Elke omvorming zorgt voor kosten. LNG heeft per KG dezelfde energie als CNG (indien we van dezelfde kwaliteit gas uitgaan). Het voordeel zit zich in de energie densiteit per volume, aangezien LNG (vloeibare toestand) natuurlijk veel meer methaan per liter heeft dan CNG.


Bij Rolande is LNG en CNG overal even duur, behalve in NL. Daar is de LNG duurder. Waarom? Geen idee.

image.thumb.png.6a4c6becebb6fd25d4b254d2d156f485.png


1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Geplaatst:
9 uren geleden, JEGO zei:

Wel logisch dat LNG goedkoper is... Als het als LNG aangeleverd wordt is het voordeliger om het als LNG te verkopen. Elke omvorming zorgt voor kosten. LNG heeft per KG dezelfde energie als CNG (indien we van dezelfde kwaliteit gas uitgaan). Het voordeel zit zich in de energie densiteit per volume, aangezien LNG (vloeibare toestand) natuurlijk veel meer methaan per liter heeft dan CNG.


Bij Rolande is LNG en CNG overal even duur, behalve in NL. Daar is de LNG duurder. Waarom? Geen idee.

image.thumb.png.6a4c6becebb6fd25d4b254d2d156f485.png

Cng is in Nederland Bio, dus laag gas. Als ik in Goes tank staat mijn meter op 80 of 90 % daarom goedkoper


VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Geplaatst:

Dat geldt voor CNG die uit het aardgasnet gehaald wordt (en heeft verder ook niets te maken met het al dan niet bio zijn). Rolande haalt z'n CNG uit LNG en die is per definitie hoogcalorisch, bijna zuivere methaan zelfs.

Geplaatst:
Op 27/6/2023 om 07:31, Herbie zei:

Cng is in Nederland Bio, dus laag gas. Als ik in Goes tank staat mijn meter op 80 of 90 % daarom goedkoper

Correctie het voorbeeld van Rolande is CNG uit LNG. Dus H+.

 

23 uren geleden, Bremel zei:

Dat geldt voor CNG die uit het aardgasnet gehaald wordt (en heeft verder ook niets te maken met het al dan niet bio zijn). Rolande haalt z'n CNG uit LNG en die is per definitie hoogcalorisch, bijna zuivere methaan zelfs.

Dit dus inderdaad.


1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Geplaatst:

Gisteren eerste keer gaan tanken. Prijs 1.625 €/kg.

Ligt dus aan de parking van het nieuwe magazijn dat daar is gebouwd, aan de voet van een van de vele windmolens daar. Momenteel enkel CNG-pompen, in de toekomst dus ook nog LNG

 

Pomp 1 & 2 (links) zijn uitgerust met NGV1 pistool (voor auto's), pomp 3 & 4 met NGV2 pistool (vrachtwagens).

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...