Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Skoda Citigo Stilgevallen, vermogenverlies! Alternator?

Staelens

Aanbevolen berichten

Dag allemaal! 

We hebben hier naast onze caddy maxi ook een skoda citigo van mijn vriendin op CNG/Benzine bollen. 

Aantal dagen geleden plots vermogenverlies in de citigo; maximum 40km/u dus aan de kant moeten zetten op de autosnelweg en laten slepen naar de garage (LAC in Lier). Auto wou niet sneller dan 40km/u en op het einde ging het batterijlampje branden. Dan stilgelegd en laten takelen.  

In de garage hebben ze een nieuwe batterij geplaatst maar dat geeft geen verschil. Nu willen ze uitzoeken of de alternator naar de vaantjes is, maar ze vragen hiervoor bijna 900 euro voor het onderdeel alleen. Ik vroeg me af; is er iets als een "CNG-alternator" die anders is dan een gewone alternator? Ik heb ooit in mijn vorige wagen de alternator zelf vervangen en die kostte toen amper 150 euro, nieuw. De auto is geen 1500 euro meer waard dus het is even overwegen wat en hoe, ik ben best handig dus ben bereid zelf dingen aan te pakken maar misschien heeft er hier iemand raad of iets gelijkaardigs meegemaakt... Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Staelens zei:

Dag allemaal! 

We hebben hier naast onze caddy maxi ook een skoda citigo van mijn vriendin op CNG/Benzine bollen. 

Aantal dagen geleden plots vermogenverlies in de citigo; maximum 40km/u dus aan de kant moeten zetten op de autosnelweg en laten slepen naar de garage (LAC in Lier). Auto wou niet sneller dan 40km/u en op het einde ging het batterijlampje branden. Dan stilgelegd en laten takelen.  

In de garage hebben ze een nieuwe batterij geplaatst maar dat geeft geen verschil. Nu willen ze uitzoeken of de alternator naar de vaantjes is, maar ze vragen hiervoor bijna 900 euro voor het onderdeel alleen. Ik vroeg me af; is er iets als een "CNG-alternator" die anders is dan een gewone alternator? Ik heb ooit in mijn vorige wagen de alternator zelf vervangen en die kostte toen amper 150 euro, nieuw. De auto is geen 1500 euro meer waard dus het is even overwegen wat en hoe, ik ben best handig dus ben bereid zelf dingen aan te pakken maar misschien heeft er hier iemand raad of iets gelijkaardigs meegemaakt... Bedankt alvast!

Het is zeer makkelijk om na te gaan of de alternator niet meer werkt. Gewoon een multimeter kopen en meet de voltage aan de batterij. Die zou rond de 14v moeten zijn en 12v als de auto uit is.

meet de voltage voordat je de auto start, start de auto en check nog eens. Als er geen sprong van 12v naar 14v +- is dan is je alternator kapot.

koop dan vervolgens gewoon een nieuwe alternator online van autodoc bv en vervang het desnoods zelf.

aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed eerder dat de wagen in noodloop gaat en er een probleem met de gasdrukregelaar is.

Dit probleem had ik met mijn VW Touran uit 2011 bij een benzinetank die in het rood stond en een nagenoeg lege gastank.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...