Koen C Geplaatst: 9 september 2022 Delen Geplaatst: 9 september 2022 (aangepast) Gewoon op het knopje drukken dat je de keuze geeft tussen CNG of benzine. Het knopje bevindt zich op het dashboard en is binnen handbereik van de bestuurder. Let wel op dat je de benzinetank niet volledig leegrijdt : een Fiat start altijd op benzine om daarna over te schakelen op CNG. 9 september 2022 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 9 september 2022 Delen Geplaatst: 9 september 2022 Tot deze zomer reed ik nog vooral op CNG, soms eens een tijdje op benzine als de CNG té hoog stond. Maar nu heb ik al enige tijd geen CNG getankt en blijf ik continu op benzine rijden. Kan dit eigenlijk kwaad voor de installatie? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 9 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2022 27 minuten geleden, Taaner zei: Maar nu heb ik al enige tijd geen CNG getankt en blijf ik continu op benzine rijden. Kan dit eigenlijk kwaad voor de installatie? Ik pas nu het "omgekeerde" toe van wat ik ervoor deed : - 'Vroeger' : na 10.000 km op (bijna altijd) CNG, één volle benzinetank leegrijden (+/- 40 liter = +/- 700 km). - "Nu" : na 10.000 km op benzine, één volle CNG voorraad oprijden (+/- 12 kg = +/- 250 km). Ik hoop dat zo (in beide gevallen) de werking van beide installatie in orde blijft. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 9 september 2022 Delen Geplaatst: 9 september 2022 7 uren geleden, Taaner zei: Tot deze zomer reed ik nog vooral op CNG, soms eens een tijdje op benzine als de CNG té hoog stond. Maar nu heb ik al enige tijd geen CNG getankt en blijf ik continu op benzine rijden. Kan dit eigenlijk kwaad voor de installatie? de benzine tank moest ik af en toe eens leegrijden van de garage omdat er anders zou condens in de tank zou kunnen komen of bezinksel . de gastank heb ik geen idee of dit hetzelfde principe is . ook qua leidingen misschien best wel . bij een airco systeem is het zo als je dit lange tijd (winter ) niet gebruikt dat er geen vloeistof door de leidingen vloeit en dat de rubbers versterven .. dus ja denk dat je best af en toe eens cng tankt ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen