Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

seat ibiza tgi 2020 bezinetank 9liter 40liter

tomassss

Aanbevolen berichten

Hey  , ik ben nieuw en hoor bij de clan van gedupeerde mensen die  dachten het milieu een dienst te bewijzen .

Ik kocht de wagen  in 2020  en rijd veel km's .

het 3maal per week tanken wat tijdrovend is ook  nam ik er graag bij .

aangezien de cng prijzen onbetaalbaar zijn  geworden nu  5,8eu  /kg  vroeg ik mij af of er mensen zijn die de 3de gastank onder de achterbank  al weggehaald hebben en er een benzinetank van 40 liter onder laten monteren hebben in plaats van de schamele 9liter nu .

de seat is blijkbaar geproduceerd  met 40 liter tank en 9liter. toen ik hem kocht dacht ik dat ik 40liter ging hebben ...

ik vind wel een aantal foto's  van locatie  en  weet dat een erkend installateur  misschien wel 1 tank zou kunnen verwijderen .

de vraag is of iemand dit al gedaan heeft  en of de  40 liter tank past ?   wat met de  benzinepeilmeter en uitlaat die dan tegen de tank zit .. ? iemand ervaring ? IK BEN NIET OVERTUIGD DAT HET LUKT 

Ik heb alvast  een verrijdbare benzinetank om boten te vullen gekocht  met vulpistool  dat ik 53 liter benzine kan tanken en dan van thuis kan vullen  anders moet ik 2keer per dag tanken/omrijden  ..

ook  zal het  hernia gevoel waarschijnlijk bovenkomen als ik de 53kilo moet heffen  en in een koffer leggen ; stank aan de handen etc etc  ..

mijn volgende plan is om nog en aantal extra tankkaarten van ander benzinestations aan te schaffen om benzine te tanken 

ik zit nu al bij dats ( lees kbc)   en q8  

we zijn toch goed genaaid ze  

bedankt alvast 

452x840.jpg

aangepast door tomassss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen foto's of afmetingen van de bodem van de Ibiza, dus kan niet met zekerheid zeggen dat het zou kunnen passen.

Waar je ook wel rekening mee dient te houden.... en dat is het grootste probleem.... is de homologatie van het voertuig. Door een CNG-tank weg te nemen en de benzinetank te vergroten is je wagen in theorie niet meer conform.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2022 om 12:34, Aardgasrijder zei:

Ik heb geen foto's of afmetingen van de bodem van de Ibiza, dus kan niet met zekerheid zeggen dat het zou kunnen passen.

Waar je ook wel rekening mee dient te houden.... en dat is het grootste probleem.... is de homologatie van het voertuig. Door een CNG-tank weg te nemen en de benzinetank te vergroten is je wagen in theorie niet meer conform.

inderdaad , ik heb net naar  de installateur gebeld en het coc  of zoiets  gooit roet in het eten . Hij  kan geen verantwoordelijkheid nemen  als het niet origineel meer is zegt hij ....

ze hebben  al een mail ontvangen dat het  niet reglementair is dit dat . ze hebben hun huiswerk blijkbaar goed gemaakt   ..  ookal is het misschien technisch wel mogelijk ...  we moeten en zullen betalen blijkbaar ..... ik heb het verbruik eens bekeken op benzine   en blijkt nu dat ik aan 11liter  gemiddeld zit ...     

merci voor de reactie alvast  ;-)

aangepast door tomassss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...