Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Gastanks voorlopig niet gebruiken ???

QuboBE
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij DATS betaal je nu 4,140 / kg , ik denk eraan de CNG gastaks gewoon leeg te laten , ik heb toch nog een volledige benzinetank ter beschikking in mijn FIAT Qubo . Weet iemand of dit technisch nadelen zou geven met der tijd .....of is het beter ze vullen en manueel op benzine blijven met volle tanks dus .....

Wat doen jullie ???Wie weet raad  ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, QuboBE zei:

Bij DATS betaal je nu 4,140 / kg , ik denk eraan de CNG gastaks gewoon leeg te laten , ik heb toch nog een volledige benzinetank ter beschikking in mijn FIAT Qubo . Weet iemand of dit technisch nadelen zou geven met der tijd .....of is het beter ze vullen en manueel op benzine blijven met volle tanks dus .....

Wat doen jullie ???Wie weet raad  ???

Als je naar de keuring gaat dan kan je best zorgen dat je CNG in je tanks hebt, tank dan 5kg bijvoorbeeld.

Geen aardgas in je tanks is automatisch terugkomen.

Ik zou zoveel mogelijk op benzine rijden en best 98 of gemengd: 98 met 95.

En zorg voor een goede bandenspanning volgens de fabrieksinstellingen van het voertuig.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het omgekeerde toepassen van wat ik deed om het benzinesysteem "te onderhouden" : na iedere 10.000 km reed ik een volle benzinetank (+/-40 liter) leeg.

Nu zal het dus het omgekeerde worden : iedere 10.000 km 1 CNG-tankvulling leegrijden.

En nadien weer op benzine.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook met een Qubo. Voorbije maanden nu en dan een periode op benzine (95) tot ik een goedkopere pomp tegen kwam. Denk dat we nu voor een langere periode vertrokken zijn om op benzine te rijden. CNG tanks zijn leeg. Eigenlijk nog niet bij stil gestaan of dat nadeel kan zijn. Misschien om de zoveel weken toch eens beetje CNG nemen zodat alles even terug wordt gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...