Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Volkswagen Caddy

Annelies
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

We hebben eindelijk beslist om een Volkswagen Caddy op CNG te kopen! Zaterdag gaan we hem bestellen. Dus als jullie nog tips hebben ... die zijn welkom!
Ik woon in Mortsel, heel dicht bij dat ene tankstation waar misschien CNG komt. Laten we hopen dat het er wel degelijk komt!

Nog een praktische vraag: op vakantie nemen we graag de fietsen (4) mee. Is een fietsendrager op de koffer een veilig en handig systeem of is een fietsendrager op de trekhaak toch beter?

Groetjes

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annelies

Welkom op het forum, leuk dat je een Caddy hebt aangeschaft, er zijn redelijk wat Caddyrijders op het forum aanwezig.
4 fietsen op de kofferklep lijkt me toch veel, het is een heel gewicht, dus lijkt me de trekhaak een betere optie.
In het verleden had ik op mijn VW Golf een kofferklepdrager voor 3 fietsen, hou rekening dat je lak altijd wel ergens krassen zal oplopen met dergelijk systeem (ik had een Thule).
Een drager voor de trekhaak is overigens ook universeel, het past op iedere trekhaak, wat ook een bijkomend voordeel is.
De maximale kogeldruk ligt tussen de 75-90 kg, ik weet het niet exact voor de Caddy, mogelijks kom je hier dan ook net mee toe.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eraan dat bij een Caddy Maxi er geen trekhaak geïnstalleerd kan worden als je voor de zesde en zevende zitplaats gaat.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Caddy Max CNG. Voor die kleine meerprijs tov een gewone heb ik niet veel getwijfeld.

Ik heb een trekhaak geplaatst om dezelfde reden.  Niet via het kofferdeksel willen werken voor de fietsen.

Grote nadeel is inderdaad geen stoel 6 en 7 bij een Max.  Maar we zijn maar met 4 personen, waardoor we deze nood veel minder hebben.

Doch groot voordeel een zee van ruimte in de koffer om iets mee te nemen. Nadeel van de koffer : er wordt geen afsluiting van de koffer mee geleverd, waardoor ik genoodzaakt was om de ramen te blinderen van de koffer

Ben nog altijd op zoek naar een goeie oplossing om meer te kunnen stapelen (deftig) in tussenschotten.  Nu moet alles op elkaar gestapeld worden.

Mochten er tips zijn ... graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

annelies,

ik woon ook in mortsel, mijn cng wagen is een golf variant tgi. Ik ben zeer tevreden van mijn VW.

Helaas komt er voorlopig niet de cng pomp van Maes op de krijgsbaan,  ik tank meestal bij dats in kontich, de prijs is 0,85/kg (L gas).

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft cng in mortsel kan ik niets officieels melden.  De intentie en vergunning ia er alvast. Ik heb er goede hoop in. 

@Annelies probeer beide wagens van kortbij te bekijken en er zeker mee te rijden.  De achteras van de caddy maxi is anders. Bekijk sowieso de kofferruimte en probeer in te schatten als die extra ruimte nodig is.  Succes met de eventuele keuze.  Leuk dat je aan cng hebt gedacht.  Hoe ben je bij cng uitgekomen als ik zo nieuwsgierig mag zijn?  O.oB|

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Annelies zei:

Wat is juist het verschil tussen L- en H-gas? 

Heel kort samengevat :

L = LAAGcalorisch gas, kostprijs/kg ± 0.85 (vb. Dats24) en met 1 volle tank (15 kg) doe ik ± 240 km

H = HOOGcalorisch gas, Kostprijs/kg ± 0.99 (vb. Dats24) en 1 volle tank is goed voor ± 320 km 

En dan heb je nog H+ gas: nog beter dan H-gas, kp bij Total Hoboken = 0,97 (in Kallo = ?) en bij mij goed voor ± 350 km 

2008  SAAB 9³ TURBO X

1106967913_DSC_0194a.thumb.jpg.9a6959de319886b34868e3066ff1bd47.jpg

2019 NIU NGT (E-scooter)

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje)

2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De calorische waarde is bij L-gas lager dan bij H-gas, maw er zit meer energie in H-gas dan in L-gas en je kan voor dus dezelfde hoeveelheid gas meer kms rijden.

Ter compensatie is L-gas goedkoper (idem voor aargas voor verwarmingt/koken thuis).

Edit: JoBé was een secondje sneller.

Mijn verbruik: +/- 340Km met L-gas, H+ gas (éénmalig tot hier toe) 475km, H-gas nog nooit getankt, dus geen idee.

aangepast door Lange_666
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...