Annelies Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Hallo, We hebben eindelijk beslist om een Volkswagen Caddy op CNG te kopen! Zaterdag gaan we hem bestellen. Dus als jullie nog tips hebben ... die zijn welkom! Ik woon in Mortsel, heel dicht bij dat ene tankstation waar misschien CNG komt. Laten we hopen dat het er wel degelijk komt! Nog een praktische vraag: op vakantie nemen we graag de fietsen (4) mee. Is een fietsendrager op de koffer een veilig en handig systeem of is een fietsendrager op de trekhaak toch beter? Groetjes 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Hey Annelies Welkom op het forum, leuk dat je een Caddy hebt aangeschaft, er zijn redelijk wat Caddyrijders op het forum aanwezig. 4 fietsen op de kofferklep lijkt me toch veel, het is een heel gewicht, dus lijkt me de trekhaak een betere optie. In het verleden had ik op mijn VW Golf een kofferklepdrager voor 3 fietsen, hou rekening dat je lak altijd wel ergens krassen zal oplopen met dergelijk systeem (ik had een Thule). Een drager voor de trekhaak is overigens ook universeel, het past op iedere trekhaak, wat ook een bijkomend voordeel is. De maximale kogeldruk ligt tussen de 75-90 kg, ik weet het niet exact voor de Caddy, mogelijks kom je hier dan ook net mee toe. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Denk eraan dat bij een Caddy Maxi er geen trekhaak geïnstalleerd kan worden als je voor de zesde en zevende zitplaats gaat. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annelies Geplaatst: 26 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Bedankt, maar we zouden voor een gewone Caddy gaan dus dat zou geen probleem zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prevent250 Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Ik heb een Caddy Max CNG. Voor die kleine meerprijs tov een gewone heb ik niet veel getwijfeld. Ik heb een trekhaak geplaatst om dezelfde reden. Niet via het kofferdeksel willen werken voor de fietsen. Grote nadeel is inderdaad geen stoel 6 en 7 bij een Max. Maar we zijn maar met 4 personen, waardoor we deze nood veel minder hebben. Doch groot voordeel een zee van ruimte in de koffer om iets mee te nemen. Nadeel van de koffer : er wordt geen afsluiting van de koffer mee geleverd, waardoor ik genoodzaakt was om de ramen te blinderen van de koffer Ben nog altijd op zoek naar een goeie oplossing om meer te kunnen stapelen (deftig) in tussenschotten. Nu moet alles op elkaar gestapeld worden. Mochten er tips zijn ... graag Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annelies Geplaatst: 26 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Misschien moeten we dan toch ook nog maar eens even denken over Caddy Max. Bedankt voor de tips allemaal! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
niko Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 annelies, ik woon ook in mortsel, mijn cng wagen is een golf variant tgi. Ik ben zeer tevreden van mijn VW. Helaas komt er voorlopig niet de cng pomp van Maes op de krijgsbaan, ik tank meestal bij dats in kontich, de prijs is 0,85/kg (L gas). VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Wat betreft cng in mortsel kan ik niets officieels melden. De intentie en vergunning ia er alvast. Ik heb er goede hoop in. @Annelies probeer beide wagens van kortbij te bekijken en er zeker mee te rijden. De achteras van de caddy maxi is anders. Bekijk sowieso de kofferruimte en probeer in te schatten als die extra ruimte nodig is. Succes met de eventuele keuze. Leuk dat je aan cng hebt gedacht. Hoe ben je bij cng uitgekomen als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annelies Geplaatst: 26 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2017 Waar we kunnen proberen we aan het milieu te denken en dan is CNG niet onlogisch ... Mijn man doet veel kilometers dus aan het tankstation valt dat dan ook al beter mee. Wat is juist het verschil tussen L- en H-gas? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 49 minuten geleden, Annelies zei: Wat is juist het verschil tussen L- en H-gas? Heel kort samengevat : L = LAAGcalorisch gas, kostprijs/kg ± 0.85 (vb. Dats24) en met 1 volle tank (15 kg) doe ik ± 240 km H = HOOGcalorisch gas, Kostprijs/kg ± 0.99 (vb. Dats24) en 1 volle tank is goed voor ± 320 km En dan heb je nog H+ gas: nog beter dan H-gas, kp bij Total Hoboken = 0,97 (in Kallo = ?) en bij mij goed voor ± 350 km 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 26 januari 2017 Delen Geplaatst: 26 januari 2017 (aangepast) De calorische waarde is bij L-gas lager dan bij H-gas, maw er zit meer energie in H-gas dan in L-gas en je kan voor dus dezelfde hoeveelheid gas meer kms rijden. Ter compensatie is L-gas goedkoper (idem voor aargas voor verwarmingt/koken thuis). Edit: JoBé was een secondje sneller. Mijn verbruik: +/- 340Km met L-gas, H+ gas (éénmalig tot hier toe) 475km, H-gas nog nooit getankt, dus geen idee. 26 januari 2017 aangepast door Lange_666 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eddy Geplaatst: 27 januari 2017 Delen Geplaatst: 27 januari 2017 Hallo cng rijders heb ook pas een caddy maxi besteld leverbaar einde april begin mei bedoeld voor fietsen binnen te zetten eddy 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annelies Geplaatst: 27 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2017 Bedankt voor de duidelijke uitleg! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht JoBé Geplaatst: 28 januari 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 28 januari 2017 (aangepast) Op 27-1-2017 om 11:16, Eddy zei: Hallo cng rijders heb ook pas een caddy maxi besteld bedoeld voor fietsen binnen te zetten eddy Eddy, was een tuinhuisje dan niet goedkoper ? 28 januari 2017 aangepast door JoBé 5 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen