Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Alexander Decroo: Tijdelijke btw-verlaging op CNG mag niet van Europa"

GiovanniB

Aanbevolen berichten

Alexander De Croo kletst uit zijn nek. [emoji19]

Alexander De Croo: "Tijdelijke btw-verlaging op CNG niet mogelijk door Europa ..."

Artikel 15

Onverminderd andere communautaire bepalingen, kunnen de lidstaten onder fiscaal toezicht gehele of gedeelte­lijke belastingvrijstellingen of -verlagingen toepassen op:

i. aardgas en LPG die worden gebruikt voor voortbeweging;

Richtlijn 2003/96/EG van de Raad van 27 oktober 2003 tot herstructurering van de communautaire regeling voor de belasting van energieproducten en elektriciteit

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32003L0096

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Federale Overheid, m.n. premier De Croo wil dit gewoon niet.

De reden is volgens mij dan ook niet ver te zoeken: een btw-verlaging op aardgas om te verwarmen tijdens de lente en zomerperiode heeft veel minder impact op hun verlies aan inkomsten (verbruik ligt dan ook laag tijdens deze periode), maar dat is niet het geval bij een btw-verlaging op CNG (rijden doen het hele jaar door).

Er is dus een goede reden waarom De Croo zijn toevlucht zoekt tot leugens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje, waar is die uitspraak terug te vinden? Denk dat ik iets gemist heb.
Het VTM-Nieuws van gisteren om 19 uur, dacht ik, toen De Croo in de studio zat.

Ik heb online al gezocht naar enkel een fragment van hem in de studio, maar nog niet gevonden.

Misschien beter dat iemand zijn leugen even documenteert voordat de aflevering niet meer raadpleegbaar is. [emoji57]

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, GiovanniB zei:

Alexander De Croo kletst uit zijn nek. emoji19.png

Alexander De Croo: "Tijdelijke btw-verlaging op CNG niet mogelijk door Europa ..."

Artikel 15

Onverminderd andere communautaire bepalingen, kunnen de lidstaten onder fiscaal toezicht gehele of gedeelte­lijke belastingvrijstellingen of -verlagingen toepassen op:

Richtlijn 2003/96/EG van de Raad van 27 oktober 2003 tot herstructurering van de communautaire regeling voor de belasting van energieproducten en elektriciteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...
Op 16/3/2022 om 16:16, GiovanniB zei:

Alexander De Croo kletst uit zijn nek. emoji19.png

Artikel 15

de aargas is reeds een jaar op voorhand gestokeerd  en vaak afkomstig van uk en nederland . ze houden de prijzen hoog om  duitsland te sponseren  omdat zij enorm veel afname van russisch gas hebben .   anders gaan ze weer op steenkool branden  en europa steekt zijn nek uit dus voor hen ...     de belgische burgers kunnen stikken want het zijn plots europeanen . soms niet en soms wel , het hangt er van af  welk wet ze moeten naleven he ....

aangepast door tomassss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...