Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
Olivier

Gegroet CNG rijders

Recommended Posts

Vandaag mijn Opel Zafira CNG besteld, levering voor eind april.

Ik ben benieuwd! Zijn er nog mensen met exact dezelfde versie?

• Vind ik leuk 1

Hey @Olivier

Welkom op het aardgasforum.
Heb je een 5- of 7-zitter?

Er zijn inderdaad nog Opel Zafirarijders op het forum :P

bv. @Bob @David85 er is weer een Opelrijder bij

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

2 uren geleden, Olivier zei:

Hoe kan iemand weten of hij/zij exact dezelfde versie heeft als je zelf de exacte versie niet vermeld...;)

• Vind ik leuk 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Snel een foto plaatsen van zodra je jouw glasblazerij op wielen in ontvangst hebt genomen. We kijken er allen naar uit!

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

3 uren geleden, Olivier zei:

Vandaag mijn Opel Zafira CNG besteld, levering voor eind april.

Levering eind april? Da's wel heel lang wachten. Ik herinner mij nog dat ik zes tot maximaal acht weken moest wachten - ik had wel als extra optie lederen zetels gekozen, vandaar de acht weken - en dat waren hele lange weken. Ik reed toen nog met de Skoda Superb Combi (gekocht op 11 september 2010) die toen vijf jaar oud was. En ik was helemaal niet tevreden met de vering van die Superb. Die was ook snel versleten, vond ik. Plus ik reed met de 1900 TDI versie. Gelukkig daalde de prijs van de diesel toen bijna elke week zoals ik gehoopt had. Maar ik was nog veel gelukkiger toen ik op 2 september 2015 met mijn nieuwe Skoda Octavia Combi G-Tec (CNG) naar buiten reed bij Peusens in Hasselt. De CNG-tank was volledig volgetankt, de benzinetank echter niet. Die namiddag reed ik speciaal naar Dats24 in Beringen omdat de Euro95 daar verkocht werd voor € 1,177 per liter. Ik heb al de tankbeurten opgeschreven.

De vering van deze Skoda Octavia Combi is duizend keer beter dan die van m'n "oude" Superb. Ik ben er nog altijd zeer tevreden over na bijna anderhalf jaar rijden.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Bij mij ook wel even geduurd.

Begin April besteld en eind Augustus mogen gaan afhalen.

Bijna 5 maanden.

Ik heb ook leren zetels gekozen en zetelverwarming.

zalige luxe :-)

• Vind ik leuk 1

19 uren geleden, GiGi zei:

Snel een foto plaatsen van zodra je jouw glasblazerij op wielen in ontvangst hebt genomen. We kijken er allen naar uit!

Zal ik zeker doen!!

20 uren geleden, Lange_666 zei:

Hoe kan iemand weten of hij/zij exact dezelfde versie heeft als je zelf de exacte versie niet vermeld...;)

Opel Zafira CNG 150pk - Dark Sea Blue

Premium Business Pack (o.a. leder-metaalkleur)

7zit

Trekhaak

Ben benieuwd ... 

• Vind ik leuk 2

Allee, toch verschillende mensen hier die lederen zetels gekozen hebben. Ik wil niks anders meer.

Die van mij - de Skoda Octavia - is ook metaalkleur, afneembare trekhaak gratis erbij gekregen, zetelverwarming. Ik zou al de opties die ik genomen heb eigenlijk op een andere plek in het forum moeten plaatsen want dat ik heb nog altijd niet gedaan.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

6 uren geleden, Olivier zei:

Opel Zafira CNG 150pk - Dark Sea Blue

Premium Business Pack (o.a. leder-metaalkleur)

7zit

Trekhaak

Ben benieuwd ... 

Bijzonder jammer dat de ledlichten vooraan nt mogelijk waren in de cng versie... :(

Ja er zijn verschillende opties niet mogelijk bij cng.

de verstelbare armleuning

sport functie

reservewiel

Ik hoop bij de nieuwe versie dat ze iets gedaan hebben aan de gps, radio en boordcomputer.

deze zijn toch veel minder dan bij andere merken.

2 uren geleden, David85 zei:

Ja er zijn verschillende opties niet mogelijk bij cng.

de verstelbare armleuning

sport functie

reservewiel

Ik hoop bij de nieuwe versie dat ze iets gedaan hebben aan de gps, radio en boordcomputer.

deze zijn toch veel minder dan bij andere merken.

Bij de Skoda Octavia CNG waren en zijn ook niet alle opties verkrijgbaar als op bvb. de benzineversie. Ledlichten vooraan en achteraan echter wel.

Het reservewiel wordt vervangen door een "oppomp-plak-kit" maar mijn dealer raadt mij af om dat te gebruiken. Als je goede banden hebt en niet door het veld rijdt, dan heb je geen reservewiel nodig. Indien er toch iets zou voorvallen zoals een klapband of iets dergelijks, dan hoef ik maar naar Skoda Assistance te bellen, en die komen mij takelen.

Ik kan niks zeggen over Opel omdat ik het niet ken maar de VAG-groep (Seat, Skoda, VW, Audi) beschikt over een degelijke gps, radio en boordcomputer. In mijn Skoda zit dat allemaal in één "apparaat".

Als je het dan toch over andere merken hebt: de nieuwe Skoda Kodiaq, die enigzins vergelijkbaar is met de Opel Zafira, is af fabriek niet verkrijgbaar in CNG-uitvoering. Dit werd trouwens ook als één van de nadelen vermeld in de nieuwsreportage op Eén op de laatste dag van het voorbije autosalon: er zijn nog altijd maar een beperkt aantal modellen te krijgen in CNG-uitvoering.

• Vind ik leuk 1