GiovanniB Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Een oproep aan alle aardgasrijders in Vlaanderen én Wallonië: Jullie hebben het hoogstwaarschijnlijk al gemerkt. DATS24 verhoogt stelselmatig zijn CNG prijzen, daarna volgen verschillende marktspelers binnen België de prijs die DATS24 vastlegde. We betalen voor CNG ondertussen dé duurste prijzen aan de pomp in vergelijking met onze buurlanden. Waar zit het probleem, zoals dit wel vaker het geval is in België? Onvoldoende concurrentiedruk. Aardgas voor autorijden (CNG) in België dubbel zo duur als in onze buurlanden: "CNG ofwel rijden op aardgas was een goedkoop, ecologisch alternatief als elektrisch rijden te duur is. Maar de prijzen exploderen bij DATS24!" https://m.doorbraak.be/aardgas-voor-autorijden-in-belgie-dubbel-zo-duur-als-in-onze-buurlanden/ Laten we in de maand MAART zo veel mogelijk bij andere tankstations tanken die géén deel uitmaken van het tanknetwerk van DATS24. DATS24 is marktleider als het gaat over CNG tanken in België want het heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 100 tankstations binnen België om CNG te tanken. DATS24 heeft dan ook de verantwoordelijkheid om zijn machtspositie niet te misbruiken zodat CNG nog steeds betaalbaar blijft als ecologischer alternatief ten opzichte van andere fossiele brandstoffen. Wat doe je op een moment dat de marktleider de prijzen stelselmatig opdrijft? Je tankt zo veel mogelijk bij de concurrentie ook al volgen ze nadien de prijzen van DATS24. Dat is wat je doet. Je blijft vasthouden aan de concurrentie zodat het marktaandeel van DATS24 vermindert. Enkel zo corrigeer je DATS24 hun prijzenbeleid. Doen mensen, want DATS24 voelt zich momenteel heer en meester over de aardgasrijders. Kost het extra moeite? Ja natuurlijk kost het extra moeite. Uiteraard moet de inspanning realistisch blijven. Ik weet dat sommigen uitzonderlijk ver zouden moeten rijden. Maar 25km omrijden om te tanken? Ik persoonlijk heb het er voor over en ik doe dit ook al bijna 4 maanden. Ik weiger om DATS24 een 'carte blanche' te geven op de prijs die ik betaal, wanneer ik mijn CNG-tank wil vullen. Laten we tonen dat de consument in België ook nog iets in de pap te brokken heeft. Als burger/consument hebben wij wel nog iets van macht, maar we moeten ze enkel durven aangrijpen of de moeite ervoor nemen. Verhoogt DATS24 alsnog de prijs, dan is het aan de consument om vol te houden om zo DATS24 koest te krijgen. Een aantal handige apps die je hierbij kunnen helpen: Pitpoint (gratis app): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.app_it_up.cngnet Carburogas (gratis app):https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.carburogaz.stations NGVA (gratis app): https://play.google.com/store/apps/details?id=be.ngva Gibgas (betaalde app): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.gibgas.cng_app De Franstalige tekst zal ik in de loop van deze week opstellen. Alle hulp is welkom bij de vertaling. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 51 minuten geleden, GiovanniB zei: DATS24 verhoogt stelselmatig zijn CNG prijzen, daarna volgen verschillende marktspelers binnen België de prijs die DATS24 vastlegde. We betalen voor CNG ondertussen dé duurste prijzen aan de pomp in vergelijking met onze buurlanden. Is dat eigenlijk wel zo? Volgens mij hangt de prijs af van het termijncontract dat de verkoper kan vastleggen. Enora kan momenteel nog aan 1,9 € verkopen, TotalEnergies moet reeds aan 3.4 € verkopen... Ook Lukoil in Luik staat aan 3,45 Dats zit daar dus momenteel tussenin (buiten de uitschieter van vorige vrijdag, geen idee wat daar is gebeurd). Als ik dat vergelijk met wat ik thuis betaal voor mijn gas: momenteel koop ik nog aan 1,63 c/kWH, maar als ik een nieuw contract moet afsluiten zit ik minimum aan 10,18 c/kWH. De prijzen op de groothandelsmarkt zijn enorm aan het schommelen, de prijs aan de pomp of op de factuur hangen af van welk contract de leverancier kan afsluiten. Over prijzen in het buitenland kan ik niet veel zeggen. Ik zie wel dat de recente prijzen in Frankrijk over het algemeen hoger liggen dan in België. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 12 minuten geleden, Taaner zei: Is dat eigenlijk wel zo? Volgens mij hangt de prijs af van het termijncontract dat de verkoper kan vastleggen. Enora kan momenteel nog aan 1,9 € verkopen, TotalEnergies moet reeds aan 3.4 € verkopen... Ook Lukoil in Luik staat aan 3,45 Dats zit daar dus momenteel tussenin (buiten de uitschieter van vorige vrijdag, geen idee wat daar is gebeurd). Als ik dat vergelijk met wat ik thuis betaal voor mijn gas: momenteel koop ik nog aan 1,63 c/kWH, maar als ik een nieuw contract moet afsluiten zit ik minimum aan 10,18 c/kWH. De prijzen op de groothandelsmarkt zijn enorm aan het schommelen, de prijs aan de pomp of op de factuur hangen af van welk contract de leverancier kan afsluiten. Over prijzen in het buitenland kan ik niet veel zeggen. Ik zie wel dat de recente prijzen in Frankrijk over het algemeen hoger liggen dan in België. Als dit zo zou zijn dan was de prijs in december veel hoger dan nu. Dit is gewoon misbruik maken van de situatie en hetfeit dat er in de media nu veel meer te horen is over de hoge gasprijzen. Die waren al hoog, en hoger zelfs dan nu, maar dit is puur om de zakken te vullen. Voor mijn werk zit ik in nederland, hier staat het meeste nog onder de 2 euro, rond 1,70 zelfs. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 (aangepast) Ik sluit me graag aan bij deze actie. Mij zien ze NOOIT meer bij een Dats24 station en bij uitbreiding in de Colruyt. Ik heb mijn beklag gedaan op info@dats24.be en kreeg een vriendelijk antwoord terug. Zij wezen er op dat dit nu eenmaal de marktprijzen waren en dat Dats24 geen laagste prijs garantie geeft , dit in tegenstelling tot Colruyt. Op mijn opmerking dat ik in Hoboken wel nog H+ gas kon tanken aan € 1.95 antwoorden ze dat Dats24 maar 13% duurder was met de € 2.22 die ze voor L gas vragen :-) Appelen met citroenen vergelijken dus :-) . Ik heb hen dan ook met veel plezier de link naar deze actie doorgestuurd en hoop dat er zoveel mogelijk mensen aan deelnemen. Het is waarschijnlijk maar een druppel op een hete plaat , Jef Colruyt zal er geen boterham minder voor eten , maar bij mij is het een princiepskwestie. Probeer zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan deze actie via de sociale media en eventueel de pers. Een kennis van mij werkt bij GVA. Ik heb hem alvast op de hoogte gebracht van deze actie. Misschien voer voor een interessant artikel ? :-). Ik zou de boycot overigens niet beperken tot maart maar uitbreiden tot onbeperkt in de tijd. Tenzij ze hun prijzenpolitiek herzien.... Correctie : mijn banden ga ik wel nog bij Dats24 oppompen , ze hebben daar een goede bandendrukmeter :-) 1 maart 2022 aangepast door Brembos x 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 4 uren geleden, Taaner zei: TotalEnergies moet reeds aan 3.4 € verkopen... Vandaag getankt bij Total Energies in Vilvoorde voor 2.4 €/kg (H-gas) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 (aangepast) 4 uren geleden, JEGO zei: Als dit zo zou zijn dan was de prijs in december veel hoger dan nu. Dit is gewoon misbruik maken van de situatie en hetfeit dat er in de media nu veel meer te horen is over de hoge gasprijzen. Die waren al hoog, en hoger zelfs dan nu, maar dit is puur om de zakken te vullen. Voor mijn werk zit ik in nederland, hier staat het meeste nog onder de 2 euro, rond 1,70 zelfs. Ja maar, zo werkt dat niet hé. Net zoals ik een jaar geleden een contract heb gesloten met mijn leverancier om een jaar gas bij hem te kopen voor een vaste prijs, heeft die leverancier een jaar geleden een contract afgesloten om een jaar lang zoveel gas te mogen kopen aan een vaste prijs. En dat is dus ook voor de CNG-pompen. Dats sluit op een bepaald moment een contract met een leverancier om een bepaalde hoeveelheid aan te kopen over een periode aan een vastgelegde prijs. Verkoopt Dats meer, dan moeten ze een ander contract afsluiten, met dezelfde leverancier of een andere, aan nieuwe voorwaarden. En zo doen ook Enora, TotalEnergies en co het ook. De verkoopprijs wordt dan gevormd door de gemiddelde aankoopprijs + vaste kosten + gewenste wintsmarge. Ze kunnen uiteraard kiezen hun winstmarge groter of kleiner te maken. Nu zit die aankoopprijs in een stijgende lijn, maar stijgen ook de vaste kosten. De grootste vaste kosten zullen naast de afschrijvingen, de personeelskosten zijn. Weet dat die in België sneller stijgen dan in andere landen door de koppeling aan de levensindex. In andere landen stijgen de lonen ook hoor, maar enkel na onderhandelingen, en dat duurt langer. Pas op, ik ga akkoord dat Dats door zijn sterke positie op de markt wat meer marge kan pakken. Dat is inderdaad niet zo goed. Daarom dat ik ook liefst elders tank. Maar ik heb ook bewust voor CNG gekozen voor de mindere uitstoot. Ik ga dus geen onnodige kilometers rijden. Als de prijs te hoog is rij ik wel op benzine. 1 maart 2022 aangepast door Taaner Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiovanniB Geplaatst: 1 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Onze Waalse en Brusselse landgenoten, die trouwens ook met CNG rijden, zijn via hun Facebook-groep ook al op de hoogte gebracht. Daar lijkt de actie op het eerste gezicht op veel bijval te kunnen rekenen. (De post staat nog maar pas online)Op Facebook in een Nederlandstalige groep heb ik ook de opmerking gegeven dat wanneer Dats24 (Colruyt) ervoor kiest om zijn prijzen stelselmatig te verhogen, zonder dat hiervoor een logische aanleiding voor is, we als consument moeten blijven stand houden.De actie is zo concreet om iedereen die het ook maar kan, zich te engageren om in maart alvast actie te voeren.Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 30 minuten geleden, paulDS zei: Vandaag getankt bij Total Energies in Vilvoorde voor 2.4 €/kg (H-gas) In Aalter en Beernem stond hij vorige week alvast 3,4. Of dit vandaag nog zo is weet ik niet. Kan ook zijn dat deze stations door ander bedrijf worden uitgebaat, of dat TotalEnergies in deze stations misbruik maakt van hun monopolie in de streek... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Ondertussen bij Dats 2.58 voor flutgas. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Zelf heb ik ook eens geinformeerd bij Dats24. Ze hebben intern wel al goed gecommuniceerd over hoe dat ze moeten antwoorden op klachten omtrend de CNG prijzen. (in het vet is het exact hetzelfde, maar een beetje andere volgorde). Kijk maar hoe gelijkaardig de reacties zijn. Verschillende medewerkers hebben geantwoord, namen weg gelaten omwille van privacy. Email reactie van Dats24: Quote Beste Jeffrey, Bedankt voor jouw mail omtrent de verhoging van de CNG prijzen. De situatie in Oekraïne zorgt voor een uitzonderlijke en onvoorspelbare bewegingen op de internationale gasmarkten, wat ook een effect heeft op de prijs van CNG. De prijs van aardgas, en dus CNG, wordt hoofdzakelijk bepaald door de balans tussen vraag en aanbod op de internationale gasmarkten, waar de wereldwijde voorraad in rekening wordt genomen. Omdat Rusland een grote leverancier van gas is, wordt onder de huidige situatie op de internationale gasmarkten gespeculeerd dat het gasaanbod zal krimpen t.o.v. de vraag. Wij denken dat deze uitzonderlijke situatie ook het einde betekent van een jarenlange periode van stabiele prijszetting voor CNG. Daar waar de prijzen voorheen gedurende maanden onveranderd bleven, zullen die voortaan veel meer variëren. Maar we geloven wel dat de markt zich binnen een paar maanden zal kalmeren. Aarzel niet ons te contacteren indien je verdere vragen of opmerkingen hebt. Met vriendelijke groet, Reactie van Dats24 op FB Messenger: Quote Hallo Jeffrey, het klopt dat in het najaar de prijs van gas tijdelijk een beetje gedaald is op de internationale gasmarkt. Dat werd toen niet in de CNG-prijs toegepast, omdat de daling te klein en te kort was. We gaven er de voorkeur aan om de eerdere stijging van de gasprijs in september niet volledig door te trekken in de CNG-prijs en die aan te houden. In een duurzaam bedrijfsmodel als het onze is is de stijging van de gasprijs echter te hoog om dit vol te houden. De prijs van aardgas, en dus CNG, wordt hoofdzakelijk bepaald door de balans tussen vraag en aanbod op de internationale gasmarkten, waar de wereldwijde voorraad in rekening wordt genomen. De situatie in Oekraïne zorgt voor een uitzonderlijke en onvoorspelbare bewegingen op de internationale gasmarkten, wat ook een effect heeft op de prijs van CNG. Wij denken dat deze uitzonderlijke situatie ook het einde betekent van een jarenlange periode van stabiele prijszetting voor CNG. Daar waar de prijzen voorheen gedurende maanden onveranderd bleven, zullen die voortaan veel meer variëren. Maar we geloven wel dat de markt zich binnen een paar maanden zal kalmeren. Ik wens je een fijne avond verder. Groetjes, 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Gisterenavond was de prijs in Bilzen nog 2,55... Vandaag 2,99. Het is dus duidelijk dat de prijzen bij DATS niet gebaseerd zijn op (langlopende) contracten, maar op nieuws in de media (prijsnoteringen). 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 15 uren geleden, Taaner zei: Ja maar, zo werkt dat niet hé. Net zoals ik een jaar geleden een contract heb gesloten met mijn leverancier om een jaar gas bij hem te kopen voor een vaste prijs, heeft die leverancier een jaar geleden een contract afgesloten om een jaar lang zoveel gas te mogen kopen aan een vaste prijs. En dat is dus ook voor de CNG-pompen. Dats sluit op een bepaald moment een contract met een leverancier om een bepaalde hoeveelheid aan te kopen over een periode aan een vastgelegde prijs. Verkoopt Dats meer, dan moeten ze een ander contract afsluiten, met dezelfde leverancier of een andere, aan nieuwe voorwaarden. En zo doen ook Enora, TotalEnergies en co het ook. De verkoopprijs wordt dan gevormd door de gemiddelde aankoopprijs + vaste kosten + gewenste wintsmarge. Ze kunnen uiteraard kiezen hun winstmarge groter of kleiner te maken. Nu zit die aankoopprijs in een stijgende lijn, maar stijgen ook de vaste kosten. De grootste vaste kosten zullen naast de afschrijvingen, de personeelskosten zijn. Weet dat die in België sneller stijgen dan in andere landen door de koppeling aan de levensindex. In andere landen stijgen de lonen ook hoor, maar enkel na onderhandelingen, en dat duurt langer. Pas op, ik ga akkoord dat Dats door zijn sterke positie op de markt wat meer marge kan pakken. Dat is inderdaad niet zo goed. Daarom dat ik ook liefst elders tank. Maar ik heb ook bewust voor CNG gekozen voor de mindere uitstoot. Ik ga dus geen onnodige kilometers rijden. Als de prijs te hoog is rij ik wel op benzine. @Taaner, als het echt op langlopende contracten gebaseerd is dan zou het ook niet kloppen... dan zou de prijs niet ineens omhoog springen. Zie ook reactie van JoBe; 43 minuten geleden, JoBé zei: Gisterenavond was de prijs in Bilzen nog 2,55... Vandaag 2,99. Het is dus duidelijk dat de prijzen bij DATS niet gebaseerd zijn op (langlopende) contracten, maar op nieuws in de media (prijsnoteringen). 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 (aangepast) Ik kreeg volgende nietszeggende antwoorden : Beste Bedankt voor jouw vraag in verband met de sterk stijgende CNG-prijzen. Door de recente ontwikkelingen in Rusland & Oekraïne zien we opnieuw een sterke stijging van de gasprijzen. Dit zorgt ervoor dat vanaf de CNG-prijs aan de tankstations helaas opnieuw stijgen. We kunnen jouw wel meegeven dat de situatie dagelijks opgevolgd zal worden en dat de CNG-prijzen dagelijks herbekeken worden. Zo kunnen we jou melden dat de prijzen vandaag (zaterdag 26/02) gedaald zijn naar 2,220 euro / kg. We hopen jou hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wensen jou een heel fijn weekend. Met vriendelijke groet, en Beste We komen graag terug op jouw vraag in verband met de sterk stijgende CNG-prijzen. Spijtig genoeg garandeert DATS 24 jou niet, zoals Colruyt, de laagste prijs. Je liet ons weten dat de CNG prijs bij Total in Hoboken 1,95 euro/kg is. Bij Dats 24 in Wilrijk is de prijs vandaag 2,220 euro/kg. Dit is geen prijsverschil van 30 %, zoals je beweert. Het prijsverschil is in dit geval 13 %. Zoals ik jou in voorgaande mail reeds meegaf, zullen onze prijzen dagelijks geëvalueerd worden. We hopen jou voldoende geïnformeerd te hebben en wensen jou een heel fijn en zonnig weekend. Met vriendelijke groet, Aangezien diene brol in Brasschaat ook weer kaopt is ga ik de volgende keer eens in Bergen op Zoom tanken aan 1.779/kg en maak ik er gelijk een uitstapje van. https://tamoil.nl/prijzen 2 maart 2022 aangepast door Brembos 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 16 minuten geleden, Brembos zei: Aangezien diene brol in Brasschaat ook weer kaopt is ga ik de volgende keer eens in Bergen op Zoom tanken aan 1.779/kg en maak ik er gelijk een uitstapje van. https://tamoil.nl/prijzen Als je naar Rotterdam trekt kan je terhoogte van de IKEA aan 1.649 euro tanken per KG En het is groengas! 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiovanniB Geplaatst: 2 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Ondertussen bij Dats 2.58 voor flutgas.Correctie: 2,990 EUR/kg [emoji43]Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiovanniB Geplaatst: 2 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Gisterenavond was de prijs in Bilzen nog 2,55... Vandaag 2,99. Het is dus duidelijk dat de prijzen bij DATS niet gebaseerd zijn op (langlopende) contracten, maar op nieuws in de media (prijsnoteringen). [emoji35] Op mijn vraag waarom het dan in de buurlanden goedkoper is:DATS24: "In heel Europa stijgen de CNG-prijzen onder invloed van de hoge prijzen op de internationale gasmarkt. In een duurzaam bedrijfsmodel zijn leveranciers genoodzaakt de prijsstijging door te vertalen naar hun eigen aanbod. Het is mogelijk dat vandaag nog niet alle leveranciers die beweging gemaakt hebben." Ze geven er werkelijk maar een draai aan... [emoji849]Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiovanniB Geplaatst: 2 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Op een Franstalige Facebook groep kreeg ik te lezen dat DATS heeft aangekondigd dat ze vanaf nu meer zullen rekening houden met de 'Day-Ahead'-prijzen van 'Dutch TTF Daily Gas Futures' om de prijs te bepalen."Dats24 a annoncé réagir plus rapidement aux variations quotidiennes des prix du gaz. Ceci semble indiquer un approvisionnement basé sur des cotations journalières (day-ahead)."De vraag is nog maar of zij wel enkel met (DA) contracten werken? Ik vermoed dat DATS24 wel degelijk LT contracten heeft, maar nu de kans zien om meer winst op te strijken omdat ze zogezegd énkel werken met (DA) contracten om hun prijs te bepalen aan de pomp.Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JacquesV Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Vandaag 2/3/22 getankt bij Imog Harelbeke: 2,11€ wel 0,12 gestegen t.o.v. gisteren maar niet zoals bij DATS24 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 Pitpoint (bij Lukoil) in Zoersel : 2.15 € voor L-gas (vandaag, 02/03/2022). Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 2 maart 2022 Delen Geplaatst: 2 maart 2022 55 minuten geleden, GiovanniB zei: Op een Franstalige Facebook groep kreeg ik te lezen dat DATS heeft aangekondigd dat ze vanaf nu meer zullen rekening houden met de 'Day-Ahead'-prijzen van 'Dutch TTF Daily Gas Futures' om de prijs te bepalen. Die kan je hier vinden. Het is de site die ik ook gebruik om de grafiekjes te delen van de prijs. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen