Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

pitpoint Maastricht


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik (als tussenstop voor een reisje naar Nederland) gaan tanken in pitpoint Maastricht (kruispunt Galjoenweg - Ankerkade). Prijs was - volgens hedendaagse Belgische normen - erg goedkoop: €1,779. 't Is bovendien ook nog eens biogas. Ik kwam dit tegen op de facebookpagina van aardgasrijders.  

 

Ik schrok wel even toen ik het pistool loskoppelde. Ik hoorde en rook wat gas ontsnappen via de nippel aan de auto. Ik dacht eerst dat het ventiel in de nippel niet goed afsloot door een vuiltje en koppelde dadelijk terug aan. Dit hielp niet. Dan me maar aan de kant gezet en de pechverhelping gebeld. Het zou een uurtje duren, zei men mij. Na een kwartiertje hoorde of rook ik geen gas meer ontsnappen. Dus pechverhelping maar geannuleerd.

 

Mijn idee was dat de druk in de tank misschien te hoog was waardoor er gas ontsnapte langs de nippel. Ik ging nog eens terug kijken naar de gegevens van de pomp en zag dat de maximum druk 250 bar was. Ik meen dat er in België normaal gezien maximum 200 bar wordt aangeboden. Iemand die hier meer uitleg over kan geven en/of ervaring mee heeft?

 

Ik rij met een zafira tourer.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag getankt in het greenpoint tankstation van Delft. Zelfde verhaal: er ontsnapte na het tanken lichtjes wat gas aan de nippel, na enkele minuten was dit voorbij. Op de pomp stond ook dat de druk maximum 250 bar is. Niemand die me kan zeggen of ik me zorgen moet maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het systeem toch eens laten nakijken door je garage of andere CNG-specialist, buiten eventueel een minieme hoeveelheid bij het loskoppelen van de slang zou er niets mogen ontsnappen. 250 bar zie ik ook hier op sommige pompen staan en sowieso is er geen specifiek verschil tussen Belgische en Nederlandse CNG-wagens, dus dat zou geen verklaring mogen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervuilde vulnippel? Normaal kan er geen gas onsnappen!

 

Die druk is niet te hoog,  bij loskoppelen ontsnapt er inderdaad een vleugje, maar na jet tanken normaal niks.


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gebeld met drive systems in Halen. Zij beweren dat het de terugslagklep van de nippel is. Verderop zou ook nog een terugslagklep zitten, dus enkel het gas in de tankleiding tussen beide terugslagkleppen zou ontsnappen. 

Afspraak is gemaakt om dit te herstellen.

Verder rijden zou geen probleem zijn, zei men mij, wel best niet in een gesloten garage parkeren.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...