Noorman Geplaatst: 28 augustus 2023 Delen Geplaatst: 28 augustus 2023 Mijn garage vertelde dat het is omdat de motor bij een cng warmer wordt en dat de onderdelen die erbij liggen (en gelinkt zijn aan de olie) daar niet tegen kunnen en daardoor stuk gaan. Audi is al jaren bezig met nieuwe onderdelen uit te vinden die niet stuk gaan. Helaas, nooit gelukt. Toppunt: VW en Skoda, toch van dezelfde groep heeft er volgens mijn garage geen last van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 28 augustus 2023 Delen Geplaatst: 28 augustus 2023 Lijkt me inderdaad totaal niet inherent gelinkt aan CNG, nog nooit iets over gelezen en mijn Golf TGI heeft zelfs nagenoeg geen olieverbruik (mijn vorige TDI op diesel had er zelfs meer). Zonder expert te zijn lijkt het me echt een specifiek probleem met de G-tron van Audi, want daar lees je (hier en elders) wél veel van die verhalen over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tobo Geplaatst: 29 augustus 2023 Delen Geplaatst: 29 augustus 2023 het is enkel de 2.0l met bouwjaar 2017-2018 en met een serienr. tussen 2 reeksen die betrokken zijn. Mijn Audi a5 met nu 88.000km lijkt voorlopig gespaard van dit euvel. Het zouden slecht ingeperste klepsteeldichtingen zijn die aan de oorzaak liggen van dit olieverbruik. Laatst iemand gesproken van MIG-Motors en ik zou me geen zorgen hoeven te maken. Toen ik dit jaar aan een cng-pomp tankte in Duitsland was er iemand aan het tanken met een A4 en hij had het hoge olieverbruik al bij 11.000km. Ik hoop dat de technieker van MIG-Motors voor mijn wagen gelijk heeft. Het is nu terug leuk om te tanken in Veurne, Londerzeel, Leuven of Ranst. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noorman Geplaatst: 29 augustus 2023 Delen Geplaatst: 29 augustus 2023 Mijn A5 is van 2020, dus bouwjaar 17-18 klopt niet. Het is idd wel over die klepsteeldichtingen dat het gaat. Van maart 2020 tot maart 2023 al 2x problemen. Anderhalf jaar na de 1ste herstelling was het weer van dat. Onverantwoord om kosten voor te rekenen waar ze zelf op voorhand wetende verantwoordelijk voor zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 29 augustus 2023 Delen Geplaatst: 29 augustus 2023 1 uur geleden, Noorman zei: Anderhalf jaar na de 1ste herstelling was het weer van dat. Hoe lang is eigenlijk de garantie op dergelijke herstellingen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noorman Geplaatst: 29 augustus 2023 Delen Geplaatst: 29 augustus 2023 Volgens mij geen of 1 jaar. En je kan niet gewoon om het jaar gaan, tenzij je uiteraard echt heel veel km maakt. Maar ze moeten een olieweging doen, dan moet je nog 1000 km rijden voor een nieuwe olieweging en het resultaat daarvan moet kritiek zijn volgens hun normen. Dan pas zijn de onderdelen in garantie ongeacht de periode. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tobo Geplaatst: 30 augustus 2023 Delen Geplaatst: 30 augustus 2023 Dit is een welbekend probleem. Audi heeft hier speciaal een TPI (Technische Product Information) voor waar dit probleem in beschreven staat en hoe dit verholpen moet worden. Het ligt blijkbaar aan de klepsteelafdichting. https://www.motor-talk.de/forum/g-tron-oelverbrauch-t6543431.html . Blijkbaar hebben veel g-trons van de eerste jaren (2017-2018) hier last van. Hier spreken ze van een reparatiekost van 1763 euro .... Zou ook te maken hebben met TPI 2055169/2 (zundaussetzer -> abhilfe : unterlegscheiben fur Ventilfeder einbauen). Vanaf chassisnummer WAUZZZF43LA00761 (A4) en WAUZZZF56KA038914 (A5) werden verbeterde onderdelen ingebouwd en zou dit probleem verholpen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grijpgraag Geplaatst: 30 augustus 2023 Delen Geplaatst: 30 augustus 2023 Een klepsteelafdichting! Wie verzint zo'n naam? Ik zou hem laten herstellen door Repelsteeltje. Sorry, ik kon het niet laten. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 30 augustus 2023 Delen Geplaatst: 30 augustus 2023 (aangepast) Ik heb er na 28.000 km gelukkig nog geen last van. De auto is van 2017. Volgend jaar gaat deze would be premium (enkel bij de prijzen bij de dealer) auto buiten en komt er een moderne Tesla model 3 in de plaats. Audi zou zich moeten schamen om zo’n rommel op de markt te brengen en de klant te laten opdraaien voor de herstelling. Tobo , mag je zeker zijn dat het probleem niet zal optreden of dat ze het op hun kosten gaan herstellen ? 30 augustus 2023 aangepast door Brembos X Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noorman Geplaatst: 30 augustus 2023 Delen Geplaatst: 30 augustus 2023 (aangepast) Misschien niet omdat je zo weinig km hebt. En als je motor nooit lang warm is, dan gebeurt het misschien nooit. Maar als je 2000km op reis gaat en regelmatig 140km aan een stuk rijdt, zullen de onderdelen telkens langer aan de te grote hitte van de motor blootgesteld worden. Denk ik. 30 augustus 2023 aangepast door Noorman Fout Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 30 augustus 2023 Delen Geplaatst: 30 augustus 2023 (aangepast) In september een reisje naar de Ardeche , 2000 km , voor de rest rijd ik amper 300 km per maand met de auto. Ik reed overigens liever met zijn voorganger , de probleemloze Golf Tgi. Een auto die kapot gaat wanneer je regelmatig 140 km aan een stuk rijdt ? Beschamend. 30 augustus 2023 aangepast door Brembos X Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tobo Geplaatst: 30 augustus 2023 Delen Geplaatst: 30 augustus 2023 5 uren geleden, Brembos zei: Ik heb er na 28.000 km gelukkig nog geen last van. De auto is van 2017. Volgend jaar gaat deze would be premium (enkel bij de prijzen bij de dealer) auto buiten en komt er een moderne Tesla model 3 in de plaats. Audi zou zich moeten schamen om zo’n rommel op de markt te brengen en de klant te laten opdraaien voor de herstelling. Tobo , mag je zeker zijn dat het probleem niet zal optreden of dat ze het op hun kosten gaan herstellen ? Ik hoop dat de technieker van Mig-Motors gelijk heeft. Ik doe mijn onderhoud zelf, dus ik vrees indien het zich voordoet het volledig op eigen rekening zal zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 31 augustus 2023 Delen Geplaatst: 31 augustus 2023 Mijn onderhoud gebeurt bij een onafhankelijke garage (Bosch service) aan 50% van de stealer tarieven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 1 september 2023 Delen Geplaatst: 1 september 2023 Op 30/8/2023 om 14:18, Brembos zei: Volgend jaar ........ ........ komt er een moderne Tesla model 3 in de plaats. Dan ineens de vernieuwde versie ? Vanaf oktober : https://www.autointernationaal.nl/2023/08/vernieuwde-tesla-model-3-beter-fraaier-en-met-een-groter-rij-bereik/ (Nederlandse prijzen) Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 3 september 2023 Delen Geplaatst: 3 september 2023 (aangepast) Uiteraard de nieuwe versie dan. Momenteel op reis in Frankrijk. Na de laatste tankbeurt in Montelimar kreeg ik foutmelding ‘fout in start/stop systeem , service opzoeken’ , motorcontrolelampje brandt , geen % aanduiding cng kwaliteit meer. Hopelijk begint de ellende nu niet… wagen rijdt normaal. Premium kwaliteit noemen ze dat….wel zeer zuinig gereden , 43 kg/62 euro voor 1000 km. Een Tesla koop je uiteraard als Jahreswagen van een half jaar oud/6.000 km in Duitsland , dat scheelt +- 5.000 euro met Belgie. 3 september 2023 aangepast door Brembos Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 10 september 2023 Delen Geplaatst: 10 september 2023 (aangepast) Terug thuis. Slechts 2 defecten aan mijn “premium” Audi A4 : foutcode voor tankontluchtingsventiel na massa met brandend motorcontrole lampje en een achterklep die zich niet meer automatisch laat open/sluiten met een druk op de afstandsbediening , manueel gaat gelukkig nog wel. Geen foutcode te zien hier voor. Gelukkig 0,00 olieverbruik en slechts 4,3 kg/100 km cng. Een ding staat vast : nooit meer Audi (of iets anders van de VW groep). Morgen eens langs gaan bij mijn onafhankelijke niet stealer garage. Aanpassing : achterklep probleem lijkt opgelost. Op een vlakke ondergrond opent en sluit de klep wel , op een helling niet. 10 september 2023 aangepast door Brembos Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny Geplaatst: 15 april Delen Geplaatst: 15 april Ik heb een A4 G-tron van 2019 met momenteel 130.000 km. Eerste keer problemen met olieverbruik in augustus 2022, kleppenhoedjes vervangen, Audi en de garage A&M Pelt betaalden een deel (hoeveel? Geen idee), ik moest 350 euro betalen om volgens de garage in orde te zijn met de garantie. Tweede keer olieverbruik oktober 2023, opnieuw binnen, olieweging enz... zelfde probleem, herstelling uitgevoerd, moest niks betalen, vervangwagen gekregen voor 2 weken. Nu, april 2024 weer opnieuw blauwe damp. Op 25 april alweer een nieuwe olieweging... dus weer afwachten. Vorige keer prijs gevraagd voor overname ingeval aankoop A6 Approved+ wagen. Antwoord was 9000 euro. Schandalig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 15 april Delen Geplaatst: 15 april De mijne verbruikt geen olie en staat te koop (09/2027 en 33.500 km). Er is een Tesla model 3 in de plaats gekomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny Geplaatst: 11 juni Delen Geplaatst: 11 juni Mijn Audi A4 is nu voor de derde keer hersteld voor olieverbruik. Steeds hetzelfde probleem, steeds dezelfde herstelling, kleppenhoedjes vervangen (volgens mij een lapmiddel om de klant te sussen), met als gevolg dat dit probleem terugkeert. Audi betaald de herstelling niet meer terwijl het een gekend probleem is. De garage heeft deze keer de kosten op zich genomen. Volgende keer zijn de kosten waarschijnlijk voor mezelf als ik het vage antwoord op mijn vraag krijg in de garage. Ik had graag geweten of er nog mensen met hetzelfde probleem bij Audi op CNG zitten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 12 juni Delen Geplaatst: 12 juni Komt meer voor. De mijne heeft het probleem niet. Wagen is overigens net verkocht voor een aanvaardbare prijs (09/2027 , 33.900 km , 19k) aan iemand die reeds een A4 g-tron heeft met momenteel 250.000 km op de teller en die heeft ook last van olieverbruik. Mij nieuwe Tesla model 3 verbruikt tot op heden 0,00 olie , enkel 12 kwh groene stroom per 100 km. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen