Koen C Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 (aangepast) Ik vind dat @Frédo nog goed weg komt. Bij onze Ypsilon CNG is na 2 1/2 jaar (60.000 km) de twinair module kapot gegaan (een blok fijn gegoten metaal). Dus buiten de garantieperiode. Auto in dat bedrijf gekocht en onderhouden. Resultaat na lang en boos "onderhandelen" : 750 € voor de importeur (module) en 750 € (werkuren en diagnose werkuren) voor ons. Garage : nul, nada, 0,00000 € op zich genomen. (prijzen begin 2017) Reparatie laten uitvoeren. Garantie op originele onderdelen is altijd 2 jaar bij Fiat. Nog 1 maal op onderhoud geweest. Toen hebben ze de remolie op 1 1/2 jaar vervangen (ipv na de voorzien 2 jaar) met als reden dat "we dan niet binnen een half jaar opnieuw naar de garage moesten". Resultaat : remolie niet betaald (moesten dat de volgende keer dan doen), nooit meer daar naartoe geweest = klant en potentiële koper kwijt. Dus die Vergotte valt dan wel mee t.o.v. de Fiat-Peugeot garage uit Lier (ik noem geen namen ) 26 april 2022 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 1 uur geleden, Koen C zei: de Fiat-Peugeot garage uit Lier (ik noem geen namen ) Zonder woorden, toch goed verstaan... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frédo Geplaatst: 26 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2022 inderdaad. Mijn frustratie gaat naar VAG groep en niet naar Vergotte. Heb nu een full option Q2 wat best meevalt. Vroeg om de compenstatie voorwaarden nog op mail te zetten en was ook geen probleem. Ik blijf wel klant zolang we de wagen hebben. Dit had ook anders kunnen uitdraaien. Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 27 april 2022 Delen Geplaatst: 27 april 2022 Garage Van Brempt ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey Geplaatst: 30 mei 2022 Delen Geplaatst: 30 mei 2022 Here we go again! Na een reparatie in 2019 én in 2020 voor overmatig olieverbruik is het lampje in mijn A5 G-Tron vorige vrijdag opnieuw opgelicht. Ik had nog een halve bus olie staan dus die er in gekapt. Gisterenavond, na amper 275 km was het alweer prijs. In de afgelopen periode had ik al opgemerkt dat de motor stationair (soms) niet mooi ronddraaide … benieuwd welke calvarie me nu te wachten staat: In 2020 heeft de herstelling wegens Corona maar vooral ook wegens discussies binnen de Audi organisatie meer dan zes maand geduurd! 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 30 mei 2022 Delen Geplaatst: 30 mei 2022 Prullemannen daar bij d Ieteren !! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 16 juni 2022 Delen Geplaatst: 16 juni 2022 Op 26/4/2022 om 22:38, Frédo zei: inderdaad. Mijn frustratie gaat naar VAG groep en niet naar Vergotte. Heb nu een full option Q2 wat best meevalt. Vroeg om de compenstatie voorwaarden nog op mail te zetten en was ook geen probleem. Ik blijf wel klant zolang we de wagen hebben. Dit had ook anders kunnen uitdraaien. Ik vermoed dat de A4 ondertussen al hersteld is ? Meer dan 2 weken kan dat toch niet duren bij een premium merk ? Graag uw relaas :-). Ik overweeg ondertussen om de mijne vroegtijdig te verkopen en te vervangen door een oud dieseltje in afwachting van een electrische wagen. Tesla model 3 of Y maar zeker geen product uit de VW groep meer....Ik heb een bod gehad van 23.500 euro op mijn wagen (09/2017 - 20.000 km) en overweeg dat aan te nemen. Heb geen zin om te zitten wachten tot dat dat ding olie begint te zuipen en helemaal niks meer waard is.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frédo Geplaatst: 27 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2022 (aangepast) wegens toeleveringsproblemen is de wagen sinds vandaag terug bij mij ! 2 maanden mocht ik met een nieuwe Q2 TFSI 35 rondtoeren (gratis) . volledig hersteld en volgens dealer definitief hersteld. Toch wel blij , de Q2 is niet slecht (goed voorzien van opties) maar onze A4 toch comfortabeler , stiller en soepeler rijden. wij blijven wel rijden tot de wagen 10 jaar is en zien dan wel. We zijn in een fase gekomen dat je totaal niet weet wat te kopen nu. We zijn nog altijd gevrijwaard van wegenbelasting (andere wagen BIV , wegenbelasting en even dure brandstof) en vandaag bij imog nog steeds 2.599€ /kg wat goedkoper is dan op benzine rijden is 27 juni 2022 aangepast door Frédo 1 1 Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noorman Geplaatst: 5 juni 2023 Delen Geplaatst: 5 juni 2023 Ik heb in juli 2021 hetzelfde de 1ste keer voorgehad. Auto was onderhouden en dan continu na 1500km olie moeten bijvullen. Mijn A5 was toen maar net 1,5 jaar oud en met covid bijna geen km gemaakt. Oktober 2021 herstellen ze dit in de garage. Nog in garantie. We waren dit jaar Nieuwjaar intussen 1,5 jaar verder en opnieuw moest ik olie bijvullen. Ik vul gewoon bij, want ik maakte veel km. Maar na 2500km moest ik weer bijvullen, dan na 1500, dan na 1000. Ik bel de garage en zeg dat ik weer ditzelfde probleem heb, dat dit duidelijk een productiefout is en dat ik voor zoiets niet elk 1,5 jaar kan gaan betalen. Intussen is mijn garantie uiteaard verlopen. Ze gingen zien wat Audi zegt. De auto moet 26 juni een week binnen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 5 juni 2023 Delen Geplaatst: 5 juni 2023 Een fabrikant die het lef heeft om zich , ten onrechte , Premium te noemen herstelt dit uiteraard gratis ! Voorsprong door techniek 😊 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Frédo Geplaatst: 9 juni 2023 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 9 juni 2023 update, na eerder herstel van klepsteeldichtingen wagen terug olieverbruik (ong 12000km later) Opnieuw langsgeweest. Nu paar weken later diagnose. alles boven cilinderkop wordt vernieuwd. nokkenassen kleppendeksel kleppen .... en geloof het of niet bij wagen van bijna 5 jaar oud alle kosten nog onder garantie. kost van ong 4500€. en gratis vervangwagen . wat me doet geloven dat er is bovengekomen dat de vorige herstelling niet goed is uitgevoerd. in ieder geval : zalige wagen maar blijkbaar meerdere gevallen gemeld van overmatig olieverbuik bij de 2.0 Gtron A4. Hopelijk nu volledig opgelost 2 1 Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 10 juni 2023 Delen Geplaatst: 10 juni 2023 Gratis herstelling met extra compensatie voor het ongemak lijkt me vanzelfsprekend. Audi zou zich diep moeten schamen dat ze zoiets op de markt durven brengen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 10 juni 2023 Delen Geplaatst: 10 juni 2023 22 uren geleden, Frédo zei: update, na eerder herstel van klepsteeldichtingen wagen terug olieverbruik (ong 12000km later) Opnieuw langsgeweest. Nu paar weken later diagnose. alles boven cilinderkop wordt vernieuwd. nokkenassen kleppendeksel kleppen .... en geloof het of niet bij wagen van bijna 5 jaar oud alle kosten nog onder garantie. kost van ong 4500€. en gratis vervangwagen . wat me doet geloven dat er is bovengekomen dat de vorige herstelling niet goed is uitgevoerd. in ieder geval : zalige wagen maar blijkbaar meerdere gevallen gemeld van overmatig olieverbuik bij de 2.0 Gtron A4. Hopelijk nu volledig opgelost Het zou tof zijn moesten ze met het oog op efuels (biogas) CNG nieuw leven inblazen bij de VAG groep. De nieuwe caddy is nog uitgekomen met de 1.5 liter motor. Maar denk dat een update van de 2.0l CNG bij veel mensen in de smaak zou vallen. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 11 juni 2023 Delen Geplaatst: 11 juni 2023 Liever de 1.4/1.5 dan de 2.0 want dat is een probleemmotor. Het meervermogen heb je niet echt nodig en merk je nauwelijks maar hij verbruikt wel 10% meer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 12 juni 2023 Delen Geplaatst: 12 juni 2023 13 uren geleden, Brembos zei: Liever de 1.4/1.5 dan de 2.0 want dat is een probleemmotor. Het meervermogen heb je niet echt nodig en merk je nauwelijks maar hij verbruikt wel 10% meer. Misschien wel interessant als je en trekhaak hebt, wat stevigere motor. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 12 juni 2023 Delen Geplaatst: 12 juni 2023 Steviger is ie in elk geval niet met een olieverbruik van 1 l/1000 km😊. Ik heb een trekhaak voor een fietsendrager. Ik was heel tevreden over mijn Golf maar heb mijn twijfels over de Audi alhoewel ik na amper 27.000 km nog geen defecten heb gehad zijn er verschillende zaken die mij irriteren : kleinere koffer dan in de Golf , achterklep die soms vanzelf dichtgaat als je je voet per ongeluk onder de bumper plaatst , veel te optimistische aanduiding van de range in de boordcomputer , een benzinetank die amper 20 l groot is in plaats van de beloofde 25 l , geluid van de radio valt soms uit (gebeurt een keer of 3 per jaar en is opgelost door de wagen af te sluiten en opnieuw te starten) , te grote draaicirkel , slechte navigatiekaarten die nog steeds een maximumsnelheid van 90 aangeven op 70 km/u wegen , navigatie update te betalen (bij Golf gratis) , navigatie die je bij lege cng tanks naar een benzine station stuurt ipv naar een cng station…. Toch verre van Premium allemaal zoals ze zich ten onrechte voordoen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 13 juni 2023 Delen Geplaatst: 13 juni 2023 Op 11/6/2023 om 17:29, Brembos zei: Liever de 1.4/1.5 dan de 2.0 want dat is een probleemmotor. Het meervermogen heb je niet echt nodig en merk je nauwelijks maar hij verbruikt wel 10% meer. In de caddy mis ik toch af en toe het meervermogen/ koppel. Zeker bij vertrekken uit stilstand / versnellen op de snelweg. Chiptuning is mogelijk +35 pk en + 50 nm maar ik vind maar weinig ervaringen terug van aardgas rijders. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 13 juni 2023 Delen Geplaatst: 13 juni 2023 4 uren geleden, JEGO zei: In de caddy mis ik toch af en toe het meervermogen/ koppel. Zeker bij vertrekken uit stilstand / versnellen op de snelweg. Chiptuning is mogelijk +35 pk en + 50 nm maar ik vind maar weinig ervaringen terug van aardgas rijders. Hebben dat van mij afgeraden. Omdat je met twee mengsels zit. 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi A5 Gtron Geplaatst: 27 augustus 2023 Delen Geplaatst: 27 augustus 2023 We hebben een audi A5 g tron uit 2020. met een half jaar ook veel olie verbruik, 1 liter op 2000 km. Auto naar de garage, was nog garantie dus heel motorblok uit elkaar, kosten € 6000,- gelukkig niet voor ons. Daarna is het 1,5 redelijk goed gegaan en inderdaad bij 50.000 km weer hoog verbruik. We zitten nu op 1000 km rijden 1 liter bijvullen. Bij de dealer natuurlijk gemeld, maar is normaal bij de Cng modellen, die verbruiken nu eenmaal meer. Hele rookwolken komen uit onze uitlaat op momenten. Wij hebben hem geleasd en zijn blij dat het contract afloopt. Als we nu de motor kapot rijden is de schade inderdaad voor ons, ivm de garantie die al na twee jaar afloopt. Belachelijk gezien de garanties op kleine b en c merken vaak 5-7 jaar zijn. We hebben nu ook de elektrische achterklep die doorzakt, uit coulance levert Audi de onderdelen, maar de montage a € 750,- zouden we zelf moeten betalen. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 28 augustus 2023 Delen Geplaatst: 28 augustus 2023 Op 27/8/2023 om 07:52, Audi A5 Gtron zei: maar is normaal bij de Cng modellen, die verbruiken nu eenmaal meer. (Olie) Dat is helemaal niet waar! Wel integendeel : door de zuivere en volledige verbranding zijn er minder roetresten in de verbrandingskamer, die op termijn de olieschraapringen kunnen verstoppen. Bij onze VW Touran 1.4 Ecofuel uit 2012, met 170.000 km op de teller, is er op de oliepeilstok niet de minste geringste daling van het oliepeil waarneembaar na 10.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen