Lage Emissie Zone Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 17 uren geleden, Brembos zei: Misschien Zuhal De Mier eens naar Taverneux sturen om eens te gaan kijken ? Onze boeren kunnen momenteel alle alternatieve inkomstenbronnen gebruiken denk ik.... Hopelijk komt ze daar eens kijken om het licht te zien want ze is verkeerd bezig. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Bij ons staat er zo’n installatie maar gemeente weigert hier alles wat groen is, cng tank, windmolens, zonnepanelen met vergunningVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 2 minuten geleden, pluxy zei: Bij ons staat er zo’n installatie maar gemeente weigert hier alles wat groen is, cng tank, windmolens, zonnepanelen met vergunning Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk https://www.installatieenbouw.be/artikel/bio-cng-tanken-op-de-boerderij-het-kan/ Welke gemeente ? Kan er iemand daar de burgemeester het bovenstaande artikel laten lezen, dan genereert hij inkomsten voor zijn gemeente wanneer hij het licht op groen zet. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Grobbendonk Er zijn hier al verschillende pogingen geweest voor windmolens,afgekeurd. Zonnepanelen op grond of gevel, doe geen moeite afgekeurd. Voor de verkiezingen als eens laten weten, maar zoals dat gaat. Ervoor geïnteresseerd, erna noppes. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 13 juli 2022 Delen Geplaatst: 13 juli 2022 Dat is inderdaad een flinke installatie die daar staat. (kom er dagelijks voorbij) . Gastank is weer leeg en dat zal zo nog een tijdje blijven denk ik. Momenteel is rijden op benzine goedkoper. (ik heb nog een 55liter tank tegenstelling tot schoonbroer die het met 10 L moet stellen.) BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 (aangepast) De gasprijs op TTF staat op 180 euro per mwh. We zitten in de zomer met hittegolven en dat is de prijs nu. Beeld u in wat de prijs in de winter wel niet zal zijn als de situatie niet verbetert? 14 juli 2022 aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 Die prijzen zijn de hoogte ingesprongen omdat in Noorwegen een staking dreigde in de gassector. Die staking is wel afgewend, maar de prijzen blijven torenhoog. Ik vermoed dat enkele beursgoeroes zich nu verkneukelen. Hopelijk gaat die prijs tegen de winter zakken, anders zal het voor velen centrale verarming gaan zijn ipv centrale verwarming. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 Gelukkig is er nog de klimaatopwarming en zijn de winters niet meer zo streng als vroeger…. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 3 uren geleden, EricG zei: Die prijzen zijn de hoogte ingesprongen omdat in Noorwegen een staking dreigde in de gassector. Die staking is wel afgewend, maar de prijzen blijven torenhoog. Ik vermoed dat enkele beursgoeroes zich nu verkneukelen. Hopelijk gaat die prijs tegen de winter zakken, anders zal het voor velen centrale verarming gaan zijn ipv centrale verwarming. Er is ook het onderhoud van nord stream 1 dat nu bezig is maar ze zijn bang dat de russen de gaskraan gaan dichtdraaien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 2 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei: Er is ook het onderhoud van nord stream 1 dat nu bezig is maar ze zijn bang dat de russen de gaskraan gaan dichtdraaien Vanmorgen op het journaal op NPO2 zei de woordvoerder van de Gasunie dat de komende winter geen probleem zal vormen als Rusland de gaskraan dichtdraait op voorwaarde dat we evenveel aardgas verbruiken als nu. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 14 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2022 28 minuten geleden, muscles zei: op voorwaarde dat we evenveel aardgas verbruiken als nu. Als nu in "nu, tijdens de zomer" of in "nu, zoals het voorbije jaar". Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 https://www.gasunie.nl/nieuws/deze-winter-geen-tekort-in-nederland-bij-wegvallen-russisch-aardgas Men houdt rekening met een blijvend gedaalde vraag naar gas (20%, hopelijk geen strenge winter...) en een maximale aanvoer van LNG. Het is dus niet zo dat men hoopt dat er in de winter eenzelfde vraag als in de zomer zal zijn . Jammer genoeg wordt er ook vermeld dat het eventueel wegvallen van gas uit Rusland zal leiden tot extreem hoge gasprijzen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Josy Geplaatst: 15 juli 2022 Populair bericht Delen Geplaatst: 15 juli 2022 Zowel gisterenavond (vrijdag 15 juli) als vorige week (vrijdagavond 8 juli) slechts een halve tankvulling CNG kunnen bekomen bij de boer in Taverneux. Gisteren 8,5 kg en vorige week eerst 6,18 kg en bij een tweede poging nog eens 0,68 kg. Dat is extra jammer omdat ik graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit, ongeacht de invloed op het milieu en/of klimaat. Ook de vullingen van diegenen die voor mij hadden getankt waren beide keren laag was te zien op het display. Vandaag zag ik de bui dus al hangen toen ik bij aankomst zag dat de vorige vulling 8 kilogram en een scheet bedroeg. Misschien dat het extra vakantieverkeer voor meer afname zorgt. Hoewel dit psychologisch misschien een goede voorbereiding is voor aankomende winter (soms is er gas en soms is er dat niet), vind ik het jammer. Daarom zou ik graag een warme oproep doen aan alle runderen van Taverneux om zich maximaal te ontlasten. Misschien kan de boer de mestproductie verhogen door via een (ver)taalrobot Tweets en uitspraken van politici voor te dragen. Als ik daar diarree van krijg dan moet dat bij die beesten ook lukken. 1 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 17 juli 2022 Delen Geplaatst: 17 juli 2022 Dats24 L: 3,23 H: 3,63 een mooie verlaging maar nog steeds veel te duur… 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 18 juli 2022 Delen Geplaatst: 18 juli 2022 G&V 3,29 euro Total hoboken nog steeds 2,70. Heb 14,5kg kunnen tanken ipv de gebruikelijke 15,30kg. 220 bar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Zal wel aan de warmte liggen. Morgen eens langs Hoboken dus, voor wat we tegenwoordig goedkoop gas moeten noemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 57 minuten geleden, wannes zei: Zal wel aan de warmte liggen. Morgen eens langs Hoboken dus, voor wat we tegenwoordig goedkoop gas moeten noemen. Eerlijk gezegd voor mij is zelfs 2,70 euro per kg niet echt zoveel goedkoper tov benzine… ik kan in zwijndrecht 95 tanken aan 1,77 euro per liter. Dat is bijna een euro verschil. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 In mijn Golf uit 2014 is het verschil met euro 95 toch vrij groot, ongeveer 4 kg/km tegenover 7 l/km op de snelweg (en nog groter verschil in stadsverkeer). Dan moet de CNG-prijs toch al een stuk boven de 3 euro staan voor die 1,77 voor euro 95 echt voordeliger is. In recentere auto's is het verschil iets kleiner en kan het wel net break-even zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 E3 ranst vandaag 2,7 €/kg H-gas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 20 juli 2022 Delen Geplaatst: 20 juli 2022 10 uren geleden, paulDS zei: E3 ranst vandaag 2,7 €/kg H-gas. Dan is die als bijna enige niet boven de 3€ gegaan precies Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen