Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666
 Delen

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Is het een goed idee dat zoveel mogelijk forumleden zich registreren op carbu.com en daar telkens de meest actuele prijzen doorgeven?

Ik gebruik vooral de Carburogas app en vul die ook zoveel mogelijk aan (Dats prijzen worden daar automatisch aangepast).

Gibgas en carbu.com worden in mijn ogen te weinig aangevuld. Alleen beetje jammer dat carburogas enkel voor Android bestaat.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik heb het over beide tankstations in Kallo en men bedoeld inderdaad de Noorderlaan ; dit heeft dan hoogstwaarschijnlijk een impact in de prijs, alleen weet ik niet wat de prijs is tussen beide G&V stations. Is het een goed idee dat zoveel mogelijk forumleden zich registreren op carbu.com en daar telkens de meest actuele prijzen doorgeven?

Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel van Carbu tegenover de bestaands apps Carburogaz en Gibgas. Carbu bestaat enkel als website (geen app) met dan ook nog verouderd design en moeilijke navigatie, en je ziet er veel minder nuttige details dan in de beide apps (waar je vlot diverse soorten problemen kunt melden, aangeven welk soort pistool er is, welke betaalmogelijkheden er zijn, welk soort gas er is, welke pompnummers je moet hebben enzovoort). 

aangepast door Bremel
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

merci Astra-2 voor de prijs mee te delen , ik kom mijn kot niet meer uit in het weekend ik vertik het om die prijs te betalen je zou allicht blij zijn een ongeval te hebben met je wagen want die is omnium verzekerd 9_9 dan kan ik er een kopen op lpg

• Hahaha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mclarren zei:

merci Astra-2 voor de prijs mee te delen , ik kom mijn kot niet meer uit in het weekend ik vertik het om die prijs te betalen je zou allicht blij zijn een ongeval te hebben met je wagen want die is omnium verzekerd 9_9 dan kan ik er een kopen op lpg

Heb ik ook al aan gedacht. Mijn verzekering betaald mijn de volledige prijs terug. Maar moet wel pertotal zijn hee.

• Hahaha 2

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben het toevallig eens gevraagd voor onze VW variant 2019 1.5 benzine+cng

en moest cng niet meer zakken eventueel een grotere benzinetank laten insteken zou wel mogelijk moeten zijn aangezien dit model exact hetzelfde is als de benzine variant. want standaard heeft deze maar 9l of 12l.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kennyC zei:

wij hebben het toevallig eens gevraagd voor onze VW variant 2019 1.5 benzine+cng

En??? Wat was het antwoord??? o.O

2008  SAAB 9³ TURBO X

1106967913_DSC_0194a.thumb.jpg.9a6959de319886b34868e3066ff1bd47.jpg

2019 NIU NGT (E-scooter)

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje)

2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs van ruw aardgas is nu redelijk stabiel onder de 100 euro per MWh. Dat zou een CNG prijs van 2 euro per KG moeten geven. De pompstations lijken daar echter nog niet van op de hoogte te zijn.... 

• Bedankt 1
  • Triest 1

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de media verschijnen intussen weer allerlei berichten dat de energiefactuur op het hoogste punt ooit staat; dat is nog iets anders dan de prijs voor ruw gas en dus ook voor CNG, maar ik vrees dat grote aanbieders als een Dats die context zullen (blijven) gebruiken om hun prijzen nodeloos hoog te houden. Bij Enora en andere (veelal lokale) aanbieders was er tot nu toe wel een vrij directe link te zien met de prijs voor ruw gas, dus hopelijk blijven zij een interessant alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarbij sluit niets uit dat ook de LPG-prijs verder stijgt, wat de winst nog verder zou doen verdampen. Ook een sterke daling van de gasprijs is goed mogelijk als de oorlog eindelijk voorbij is, waardoor je potentieel zelfs zwaar verlies doet - de prijs hoeft daarom zelfs niet terug naar minder dan 1 euro want zelfs bij 1,5 à 2 euro krijg je al een heel ander plaatje. Daarnaast zit je met een totaalverbod op ondergrondse parkeergarages, je hebt geen idee of de auto op lange termijn goed zal blijven reageren op die wijziging (aangezien dat soort ombouw bij mijn weten uiterst zeldzaam is/was) en CNG is nog steeds iets milieuvriendelijker dan LPG. Ik zou die euro's lekker in m'n zak houden. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig voor mij niet aan de orde (keuze), we hebben vorig jaar appartement gekocht met 2 ondergrondse staanplaatsen (waarvan 1 elektrische) ... 😉

2008  SAAB 9³ TURBO X

1106967913_DSC_0194a.thumb.jpg.9a6959de319886b34868e3066ff1bd47.jpg

2019 NIU NGT (E-scooter)

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje)

2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht nieuws voor ALLE brandstoffen:

https://www.wochenblick.at/brisant/schock-russlands-oelpipeline-in-die-eu-brennt-deutschland-oesterreich-ungarn-vor-oel-krise/

De enige oliepijpleiding vanuit rusland naar de EU staat in brand.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...