Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Koen C zei:

Nee, tanken zal je er niet kunnen doen.

Samenvatting van de flowchart / schema :

Verwerking van biomassa – productie van groene stroom -> Mix van mest, maïs en organisch afval (voedingsbedrijven) = biomassa = voeding voor vergisting (60.000 ton/jaar).

BIOGAS -> WKK: 2,2 MWh -> Groene stroom voor 5.000 gezinnen (MS net)

-> Groene warmte -> Verwarming vergister / woning / kippenstallen / droging digestaat
DIGESTAAT = eindproduct vergisting -> Gedroogd digestaat = meststof

-> Zuiver water (lozing)

De flowchart (en dan hoef je de rest niet meer te lezen ¬¬ ) : http://www.biogasboeye.be/dok/flowschema.pdf

Jammer

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Total Zonhoven 3.100€

Bruno's Genk 2,890€

Dats Bree 3,180€

Eurosupper Gabriëls oudsbergen 1,789€ 

Dat was het dan voor CNG rijden

Wie weet de CNG prijzen in nederweert (nl) of in Born (nl)

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussenstand: Ruw aardgas kost nu 108 euro per MWh. Als de pomp aan die prijs inkoopt en 40 cent marge zou nemen dan zou de prijs 2.18 euro per kg zijn.
De huidige marge die Dats24 neemt aan een prijs van 2.83 euro per kg is 94* cent, oftewel ongeveer 33% van het totaal bedrag of ongeveer 40% van het bedrag zonder BTW.

*(2.83/1.21)-(108/77) = 0.936 : De ruwe prijs delen door 1.21 (BTW er af) en dan verminderen met de prijs van de ruwe aardgas per KG.

• Vind ik leuk 2

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kris81 zei:

Ik zal maar een Dacia Jogger gaan kopen dan ..

Op LPG? En hoeveel zal je verbruik dan zijn?

aangepast door Herbie

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Kris81 zei:

Ik zal maar een Dacia Jogger gaan kopen dan ..

Niet de mooiste, maar wel goed(koop) 

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Herbie zei:

Op LPG? En hoeveel zal je verbruik dan zijn?

Volgens Dacia.be : Gecombineerd min/max verbruik WLTP (l/100 km) : 5,6 - 5,7

Volgens Autoweek : verbruik gecombineerd : 7,7 l/100km

Maar is dat benzine of LPG ?

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie avond vrienden vergis ik mij wanneer ik vertel dat sommige Dacia's in Rusland worden vervaardigd , hopelijk moet hij dan niet van die streek komen want je zou eens heel lang kunnen wachten . Mijn broer heeft begin dit jaar een nieuwe Mazda cx5 gekocht 2500 benz en die word ten vroegst geleverd in September maar dit zou nog wel eens kunnen uitlopen en daarna word die onmiddellijk bij Piers te Gistel binnen gebracht om een LPG installatie in te steken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2022 om 17:55, Mclarren zei:

goeie avond vrienden vergis ik mij wanneer ik vertel dat sommige Dacia's in Rusland worden vervaardigd , hopelijk moet hij dan niet van die streek komen want je zou eens heel lang kunnen wachten . Mijn broer heeft begin dit jaar een nieuwe Mazda cx5 gekocht 2500 benz en die word ten vroegst geleverd in September maar dit zou nog wel eens kunnen uitlopen en daarna word die onmiddellijk bij Piers te Gistel binnen gebracht om een LPG installatie in te steken .

Dacia in Roemenië dacht ik. Het is inderdaad wel geweten dat het bijna bij alle merken momenteel lang wachten is op een auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kris81 zei:

Vandaag getankte in Sittard bij BP.

€1,899/kg voor groengas van orangegas

Is wel L. Haal nog geen 500km met een tank.  

valt mee toch? met een vw variant 2019 1.5tgi haal je nog geen 500km met volle tank H gas en benzine tank samen

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Kris81 zei:

Vandaag getankte in Sittard bij BP.

€1,899/kg voor groengas van orangegas

Is wel L. Haal nog geen 500km met een tank.  

Lijkt me toch mooi met L Gas. Ik tank altijd H-gas, Caddy Maxi DSG van 2018, bandenspanning altijd correct en meestal gaat er 35 kg in. Ik rij gemengd (korte ritten/lange ritten) en ben al blij dat ik 500 km haal. Ooit eens gevraagd aan de garage en dit zou normaal zijn. Altijd jaloers als ik jullie rijbereik zie...

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zal de toekomst ons brengen betreft de CNG prijs. Dat is zo onvoorspelbaar als het weer in België. Zelf vrees ik er eigenlijk voor dat die wel eens erg hoog kan blijven. Zeker als onze EU leiders erop gericht zijn in de toekomst volledig van het Russische gas af te stappen. Kunnen de gas leveringen uit andere continenten zodanig opgedreven worden zodat de prijs bij ons zal dalen? Meer inzetten op bio gas en ondernemers hierin steunen zou een andere oplossing zijn. Echter zie ik dat morgen nog niet gebeuren.

aangepast door Kris81
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, MarijnD zei:

Altijd jaloers als ik jullie rijbereik zie...

Achter vrachtwagens blijven hangen gedurende 80% van je trajecten op autosnelwegen geeft drastisch minder verbruik, wel opletten dat je niet in zijn gat rijd.

• Vind ik leuk 1
  • Triest 3

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, MarijnD zei:

Lijkt me toch mooi met L Gas. Ik tank altijd H-gas, Caddy Maxi DSG van 2018, bandenspanning altijd correct en meestal gaat er 35 kg in. Ik rij gemengd (korte ritten/lange ritten) en ben al blij dat ik 500 km haal. Ooit eens gevraagd aan de garage en dit zou normaal zijn. Altijd jaloers als ik jullie rijbereik zie...

Ik rij op L gas en haal 650km op men aardgas. Gemengd snelweg en werk/woon verkeer van 12km op 50/70/80 baan

aangepast door JEGO
Typfoutje
  • Vind ik leuk 2

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...