Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

1 uur terug, kennyC zei:

we hebben hier niet echt andere opties

Deze niet (meer) goedkoper ???

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kennyC zei:

we hebben hier niet echt andere opties

Benzine ?

https://www.hln.be/economie/olieprijs-laat-sterkste-wekelijkse-daling-in-jaren-zien~a6e7f152/

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1
  • Triest 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Kris81 zei:

CNG prijs vandaag bij Bruno Winterslag 2,900€/kg 🫣

Ze zijn ons in  ons gezicht aan het uitlachen. De gasprijzen hebben al hoger gestaan, en aan de pomp waren ze goedkoper. mr Bruno zal denken, net onder de prijs van Dats blijven, dan ben ik nog concurrentieel, en  die sul van een automobilist heeft toch geen andere keuze dan af te dokken.

• Triest 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, niko zei:

ergisteren ben ik gaan tanken bij Total op het Kiel, toen nog op 2,2/kg

Ben vandaag gaan kijken(Total, Kiel) en de prijs stond nu op 2,9 per kg! 

• Triest 1

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, JoBé zei:

Deze niet (meer) goedkoper ???

Tgohja maar is blijkbaar dikwijls leeg en je moet al naar daar rijden om de prijs te weten. Want is online niet echt te zien tenzij op carburogas. Vorige keer stond het hetzelfde als dats24. Ze zijn momenteel echt smerig bezig met de cng zeker als je de prijzen vergelijkt met luxemburg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kris81 zei:

Triest is het. Denk er ook aan om mijn caddy te verkopen op de Duitse markt.

Gek hé, jàààren andersom geweest... 🤔

• Vind ik leuk 1

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond deze website en wil hem later lezen, ondertussen kunnen mensen met meer tijd wat teweten komen?

http://www.biogasboeye.be/

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig genoeg is het vanaf nu officieel voor mij niet meer voordeliger om op cng te rijden tov benzine. mijn kantelpunt ligt op 2,81 euro per kg, vanaf deze prijs is het gelijk aan benzine. :(

total kiel had me nog gered tijdens de maand maart met hun prijs van 2,20 maar nu is het overal minstens 2,70 en zelfs op die prijs is het maar max 50 cent per 100 km goedkoper dan benzine. Niet echt de moeite waard vind ik.

uit nieuwsgierigheid/verveling heb ik wel proberen uit te rekenen hoeveel euro ik wel bespaard heb Met cng tov benzine. 

ik heb een hele berekening gedaan (foto is heel chaotisch) maar ik heb (gemiddeld) 372,40 euro bespaart door op cng te rijden ipv benzine in 5 maanden tijd/10.000 km 

ik hoop dat de cng prijs verlaagt in de nabije toekomst. Ik ben gewoon dankbaar dat ik een 50L benzine tank heb maar langs de andere kant had ik de auto ook nooit gekocht als die maar 9L/25L zou hebben.

een spijtige dag maar het is wat het is

• Vind ik leuk 1
  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik vond deze website en wil hem later lezen, ondertussen kunnen mensen met meer tijd wat teweten komen?

http://www.biogasboeye.be/

Nee, tanken zal je er niet kunnen doen.

Samenvatting van de flowchart / schema :

Verwerking van biomassa – productie van groene stroom -> Mix van mest, maïs en organisch afval (voedingsbedrijven) = biomassa = voeding voor vergisting (60.000 ton/jaar).

BIOGAS -> WKK: 2,2 MWh -> Groene stroom voor 5.000 gezinnen (MS net)

-> Groene warmte -> Verwarming vergister / woning / kippenstallen / droging digestaat
DIGESTAAT = eindproduct vergisting -> Gedroogd digestaat = meststof

-> Zuiver water (lozing)

De flowchart (en dan hoef je de rest niet meer te lezen ¬¬ ) : http://www.biogasboeye.be/dok/flowschema.pdf

aangepast door Koen C
  • Bedankt 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...