pluxy Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart In Oost en West Vlaanderen nog niets gezakt bij Dats24. Zal misschien voor maandag zijn. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Er is op dat gebied geen verschil, Dats hanteert dezelfde prijs in het hele land. Dat het 2,640 staat in Geel is enkel omdat het daar nog L-gas is, je betaalt dus evenveel per km die je eruit kunt halen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BCR Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Hoi CNG'ers, Kan ik ergens volgen of er prijs aanpassingen aankomen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart In Nederland bij OrangeGas CNG punten nog steeds 1.749 EUR/KG (BIO-L-Gas). Op de eerste volle tank 620 KM gereden voor te tanken. Denk dat ik nog een kleine 10 Km kon rijden (Boordcomputer was net op 0 gesprongen. Maar ik reed nog op CNG. Dus +- 5.9 KG/100KM. Bandenspanning moet ik wel nog checken. Dus nog ruimte voor verbetering. Wel ook een aantal keer kleine stukjes gereden tussendoor. Pompen van OrangeGas hebben voor mijn beperkte ervaring wel goede druk. Caddy Maxi heeft 37KG aan tankinhoud. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mclarren Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Beste vrienden , vanmorgen was ik bij Westgas te Ieper daar bieden ze biogas aan en de prijs was er nog 4,54 kg . Als ik 17 kg x 4,54 = 77,18 als je weet dat ik van 15 € kom hum . Nog beetje wachten van CNG te tanken zelfs aan 2,12 bij Matheeuws te Veurne vertik ik het van te tanken . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 29 minuten geleden, Mclarren zei: Nog beetje wachten van CNG te tanken zelfs aan 2,12 bij Matheeuws te Veurne vertik ik het van te tanken . In Veurne tank je wel H+ gas (komt van LNG). Denk dat je al gauw aan dezelfde prijs rijdt als de huidige (verlaagde) benzineprijzen. Dan zou ik daar toch CNG inslaan als ik in de buurt zou zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hvc$cng Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart deze morgen IMOG Harelbeke 2.999 H gas en Total Brugsesteenweg 228, 8500 Kortrijk 3.100 H gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 2 uren geleden, hvc$cng zei: deze morgen IMOG Harelbeke 2.999 H gas en Total Brugsesteenweg 228, 8500 Kortrijk 3.100 H gas Aangepast op Carburogaz. Niet gaan kijken bij Enora op de Gentsesteenweg (juist voor de ring aan je rechterkant als je richting Harelbeke rijdt). Stond vorige week ook aan 2.999 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Iemand die weet waarom NL niet op Carburogaz staat? Zou graag de stations toevoegen maar zie nergens die mogelijkheid. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 4 uren geleden, Taaner zei: In Veurne tank je wel H+ gas (komt van LNG). Denk dat je al gauw aan dezelfde prijs rijdt als de huidige (verlaagde) benzineprijzen. Dan zou ik daar toch CNG inslaan als ik in de buurt zou zijn. Met gemak zelfs, de huidige laagste prijs die je enigszins courant vindt is zo'n 1,63 per liter en voor een gemiddelde auto kom je voor CNG dan uit op 2,3 à 2,5 per kg. Of het moet zijn dat de auto ongewoon weinig benzine verbruikt. 47 minuten geleden, JEGO zei: Iemand die weet waarom NL niet op Carburogaz staat? Zou graag de stations toevoegen maar zie nergens die mogelijkheid. De ontwikkelaar van de app heeft onlangs een paar reacties gegeven op de Franstalige CNG-groep op Facebook en daar aangegeven dat hij prioritair kijkt naar Nederland voor een eventuele uitbreiding, dus met een beetje geluk komt dat eraan. Vermeldt er steeds bij dat hij alleen is voor alle ontwikkelingen en het ook puur een hobbyproject is in z'n vrije tijd, moeilijk dus om echt veel te beloven. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deverhelst Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Op 20/3/2022 om 07:40, Herbie zei: In Oost en West Vlaanderen nog niets gezakt bij Dats24. Zal misschien voor maandag zijn. Nope, vandaag nog gecheckt in Opwijk, nog steeds 3,040 ! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart (aangepast) Vandaag, dinsdag 22/03, bij Dats24 2.64 (H) & 2.30 (L) ... Nog steeds te veel. 😡 30 maart aangepast door JoBé Verduidelijking 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef164 Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart (aangepast) 11 uren geleden, JEGO zei: Iemand die weet waarom NL niet op Carburogaz staat? Zou graag de stations toevoegen maar zie nergens die mogelijkheid. 't Is een franse privé initiatief en landen worden progressieve toegevoegd. Een jaar geleden waren er geen Switzerland bvb 🤓. Vraag maar aan contact@carburogaz.fr voor Nederland 😉 22 maart aangepast door Jef164 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart De eerlijke prijs adh van de gasprijs van vandaag (98.5 euro per MWh) zou 2.03 euro per KG CNG zijn (H-gas). En 1.72 euro per KG L-gas. H-Gas (100%): (((98.5/77)+0.4)*1.21 = 2.03 L-Gas (80%): (((98.5/77)*0.8)+0.4)*1.21 = 1.72 1 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart 13 uren geleden, JoBé zei: Vandaag, dinsdag 22/03, 2.64 & 2.30... Nog steeds te veel. 😡 Gisteren in Hoboken getankt aan 2.20 EUR/ kg ( H-gas uit LNG) in de Emiel Vloorstraat. 1 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Op 18/3/2022 om 17:46, EricG zei: Vergeet het maar: "Bovenstaande maatregel geldt natuurlijk niet voor wie CNG of LPG tankt, want daarop zijn geen accijnzen. Er komt ook geen verlaging van de btw op CNG of LPG." Zelfde bron als de uwe. Binnen enkele weken weet ik of de politiek met vuur speelt want op villa politica heb ik wat anders gehoord. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Q8 E34/E313 Ranst nog steeds 2,35 euro voor H+ gas, niet de beste druk maar alsnog een opluchting dat er op sommige plaatsen een gigantische stijging van de prijzen is weggebleven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart 2 uren geleden, JEGO zei: De eerlijke prijs adh van de gasprijs van vandaag (98.5 euro per MWh) zou 2.03 euro per KG CNG zijn (H-gas). En 1.72 euro per KG L-gas. H-Gas (100%): (((98.5/77)+0.4)*1.21 = 2.03 L-Gas (80%): (((98.5/77)*0.8)+0.4)*1.21 = 1.72 Kan je dit wat verklaren? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht JEGO Geplaatst: 22 maart Populair bericht Delen Geplaatst: 22 maart 22 minuten geleden, Taaner zei: Kan je dit wat verklaren? 100 MWh = 100 m3 aardgas, 1 KG CNG is 1.3 m3 aardgas. 100 m2 = dus (afgerond) 77 KG CNG. Dus als we de prijs van 100 MWh gas delen door 77 hebben we de prijs per KG CNG (Ruw) Daar voegen we de kost aan energie, transport, en de marges aan toe. Dit had ik aan de hand van de prijzen van afgelopen jaren uitgerekend door de BTW van de algemene prijzen af te halen en dan te zien wat het verschil was tussen de prijs zonder BTW en de ruwe prijs. Dit bleek +- 40 cent te zijn per KG CNG. Die werkingskosten zijn voor H en L gas natuurlijk hetzelfde, dus bij eerlijke prijzen zou H-gas altijd voordeliger moeten zijn :S. L-gas is ongeveer 80% van de kwaliteit van H gas. Uit LNG H+ gas zou dan ook duurder moeten zijn door het koelen en vervoeren. Dus; We delen de ruwe prijs door 77 voor de prijs per KG (ruw), dan doen we maal 1 voor H gas of maal 0.8 voor L gas. Hier voegen we de werkings/marge/pomp kosten aan toe, en tot slot over dat alles nog eens 21% belastingen. Hoop dat dit duidelijk genoeg was 3 5 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen