Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666
 Delen

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, JEGO zei:

De ANWB onderweg App is handig voor in Nederland. Staan alle CNG punten in met prijs!
https://www.anwb.nl/mobiel/onderweg-app

Bijna jammer dat ze enkel Nederlandse punten opnemen in hun database.

De DirectLease Tankservice app vermeldt zowel de Belgische als de Nederlandse tankstations. In deze app kan je links bovenaan op het witte ruitje drukken en dan kies je onder Brandstof CNG (aardgas) zodat ie enkel de CNG-tankpunten laat zien.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oproep aan alle aardgasrijders in Vlaanderen én Wallonië:

Jullie hebben het hoogstwaarschijnlijk al gemerkt. DATS24 verhoogt stelselmatig zijn CNG prijzen, daarna volgen verschillende marktspelers binnen België de prijs die DATS24 vastlegde. We betalen voor CNG ondertussen dé duurste prijzen aan de pomp in vergelijking met onze buurlanden. Waar zit het probleem, zoals dit wel vaker het geval is in België? Onvoldoende concurrentiedruk.

Aardgas voor autorijden (CNG) in België dubbel zo duur als in onze buurlanden:

"CNG ofwel rijden op aardgas was een goedkoop, ecologisch alternatief als elektrisch rijden te duur is. Maar de prijzen exploderen bij DATS24!"

https://m.doorbraak.be/aardgas-voor-autorijden-in-belgie-dubbel-zo-duur-als-in-onze-buurlanden/

Laten we in de maand MAART zo veel mogelijk bij andere tankstations tanken die géén deel uitmaken van het tanknetwerk van DATS24.

DATS24 is marktleider als het gaat over CNG tanken in België want het heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 100 tankstations binnen België om CNG te tanken. DATS24 heeft dan ook de verantwoordelijkheid om zijn machtspositie niet te misbruiken zodat CNG nog steeds betaalbaar blijft als ecologischer alternatief ten opzichte van andere fossiele brandstoffen.

Wat doe je op een moment dat de marktleider de prijzen stelselmatig opdrijft?

Je tankt zo veel mogelijk bij de concurrentie ook al volgen ze nadien de prijzen van DATS24. Dat is wat je doet. Je blijft vasthouden aan de concurrentie zodat het marktaandeel van DATS24 vermindert.

Enkel zo corrigeer je DATS24 hun prijzenbeleid. Doen mensen, want DATS24 voelt zich momenteel heer en meester over de aardgasrijders.

Kost het extra moeite? Ja natuurlijk kost het extra moeite. Uiteraard moet de inspanning realistisch blijven. Ik weet dat sommigen uitzonderlijk ver zouden moeten rijden. Maar 25km omrijden om te tanken? Ik persoonlijk heb het er voor over en ik doe dit ook al bijna 4 maanden. Ik weiger om DATS24 een 'carte blanche' te geven op de prijs die ik betaal, wanneer ik mijn CNG-tank wil vullen.

Laten we tonen dat de consument in België ook nog iets in de pap te brokken heeft. Als burger/consument hebben wij wel nog iets van macht, maar we moeten ze enkel durven aangrijpen of de moeite ervoor nemen.

Verhoogt DATS24 alsnog de prijs, dan is het aan de consument om vol te houden om zo DATS24 koest te krijgen.

Een aantal handige apps die je hierbij kunnen helpen:

Pitpoint (gratis app): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.app_it_up.cngnet

Carburogas (gratis app):
https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.carburogaz.stations

NGVA (gratis app): https://play.google.com/store/apps/details?id=be.ngva

Gibgas (betaalde app): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.gibgas.cng_app7dbe1e64f8ba9b1ec94f049cfe44eded.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gibgas (betaalde app): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.gibgas.cng_app

Is dat een hele goeie, want die is betalend. Wil er gerust 3.99€ voor geven, als het de moeite waard is natuurlijk. 
Smaken verschillen uiteraard. Mijn persoonlijke mening? De app zou wel eens dringend een make-over mogen krijgen. Naar hedendaagse normen ziet ze er wat oubollig en onoverzichtelijk uit. Het doet me denken aan de eerste apps onder Android.

Maar dat zegt natuurlijk niet alles want het is (blijft?) een veelgebruikte app waardoor de prijzen doorgaans iets meer up-to-date zijn tegenover andere apps.

Zoiets speelt uiteraard sterk in het voordeel van deze app.

Ik gebruik meestal zowel Gibgas als Carburogas om een prijsmeldingen te geven. Op die manier blijven beide apps up-to-date en geef ik de meer recente app ook een kans want deze is veel overzichtelijker, maar uiteraard wel beperkter qua functies.

• Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, GiovanniB zei:

Smaken verschillen uiteraard. Mijn persoonlijke mening? De app zou wel eens dringend een make-over mogen krijgen. Naar hedendaagse normen ziet ze er wat oubollig en onoverzichtelijk uit. Het doet me denken aan de eerste apps onder Android.

Maar dat zegt natuurlijk niet alles want het is (blijft?) een veelgebruikte app waardoor de prijzen doorgaans iets meer up-to-date zijn tegenover andere apps.

Zoiets speelt uiteraard sterk in het voordeel van deze app.

Ik gebruik meestal zowel Gibgas als Carburogas om een prijsmeldingen te geven. Op die manier blijven beide apps up-to-date en geef ik de meer recente app ook een kans want deze is veel overzichtelijker, maar uiteraard wel beperkter qua functies.

Bedankt voor de info

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Herbie zei:

Gibgas (betaalde app): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.gibgas.cng_app

Is dat een hele goeie, want die is betalend. Wil er gerust 3.99€ voor geven, als het de moeite waard is natuurlijk. 

Ik gebruik die ook, maar kan me niet herinneren dat ik daarvoor betaal... 🤔

2008  SAAB 9³ TURBO X

1106967913_DSC_0194a.thumb.jpg.9a6959de319886b34868e3066ff1bd47.jpg

2019 NIU NGT (E-scooter)

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje)

2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend offerte laten maken voor een E-Bike. 

Met de km vergoeding van het werk betaald de fiets zichzelf en kan ik deftig besparen op mijn  cng kosten.

Tis dat ik ene luxe kip ben en het nog niet eerder heb ondernomen. Maar nu gaat het toch gebeuren vrees ik.

Je moet wat in oorlogstijden. 

Maar met een paard in pension en een stalen ros op de oprit moet ik knopen doorhakken.

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, kitobeer zei:

Vanochtend offerte laten maken voor een E-Bike. 

Met de km vergoeding van het werk betaald de fiets zichzelf en kan ik deftig besparen op mijn  cng kosten.

Tis dat ik ene luxe kip ben en het nog niet eerder heb ondernomen. Maar nu gaat het toch gebeuren vrees ik.

Je moet wat in oorlogstijden. 

Maar met een paard in pension en een stalen ros op de oprit moet ik knopen doorhakken.

Met het paard naar het werk gaan?

• Hahaha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik die ook, maar kan me niet herinneren dat ik daarvoor betaal...
Kijk maar eens in de Google Play store onder 'betalingen en abonnementen'>'budget en geschiedenis'. Het zal er zeker tussen staan.

De app is zo lang ik weet steeds betalend geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, tobo zei:

Enora Brugge deze morgend nog 1,99

Wist niet dat er daar ook een tankstation van cng was. Bedankt voor de info. Hopelijk H gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Herbie zei:

Wist niet dat er daar ook een tankstation van cng was. Bedankt voor de info. Hopelijk H gas

Brugge is H-gas.

Enkel nog enkele delen in de provincie Antwerpen zijn L-gas.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Koen C zei:

Brugge is H-gas.

Enkel nog enkele delen in de provincie Antwerpen zijn L-gas.

Met hoog gas rij ik ongeveer 420km, maar als ik in Kallo tank, doe ik er 100km meer.

L gas geen ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens in de Google Play store onder 'betalingen en abonnementen'>'budget en geschiedenis'. Het zal er zeker tussen staan.

De app is zo lang ik weet steeds betalend geweest.

Het is voor alle duidelijkheid wel maar een eenmalige aankoop, geen abonnement of dergelijke. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope ;)

254091852_Schermafbeelding2022-03-02181639.thumb.jpg.ae0b966dcc8005bf9d18728aec09b4d7.jpg

2008  SAAB 9³ TURBO X

1106967913_DSC_0194a.thumb.jpg.9a6959de319886b34868e3066ff1bd47.jpg

2019 NIU NGT (E-scooter)

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje)

2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...