Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666
 Delen

Aanbevolen berichten

Intussen is de benzineprijs gestegen en moet je bijna overal minstens 1,65 euro/l rekenen. Dat maakt dat het omslagpunt voor CNG nu ergens rond de 2,65 euro/kg komt te liggen, met een bereik van pakweg 2,50 tot 2,90 afhankelijk van het soort gas en het benzineverbruik van de auto. In het slechtste geval, met een auto die een goede 7 liter benzine verbruikt en in een regio waar benzine overal 1,70 of meer staat, zal het zelfs rond de 3 euro/kg liggen. We blijven voorlopig dus duidelijk beter uit met CNG.

aangepast door Bremel
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend CNG getankt bij Aral in de Duitse Eifel en later in Emmerich. Eerste tankbeurt € 0,939 per kg, tweede tankbeurt € 0,989 per kg. In Nederland in de buurt van Beverwijk kan ik kiezen uit Orange Gas € 1,67 per kg of Pitpoint € 1,84 per kg.

En volgens mij was het Duitse gas nog H-gas ook, in tegenstelling tot de Nederlandse pomp. Ongelofelijk wat een prijsverschil.

aangepast door Grote Kaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat precies het verhaal is achter de Duitse prijzen, maar het is wel duidelijk dat ze de uitzondering zijn en zeker niet de regel, als je kijkt naar nagenoeg alle andere landen in Europa. Zelfs binnen Duitsland zie je op Gibgas ook af en toe stations met prijzen rond de 2 euro. Misschien hebben de andere netwerken op zeer lange termijn ingekocht en moet het effect van de prijsverhogingen dus nog komen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bremel zei:

Ik weet niet wat precies het verhaal is achter de Duitse prijzen, maar het is wel duidelijk dat ze de uitzondering zijn en zeker niet de regel, als je kijkt naar nagenoeg alle andere landen in Europa. Zelfs binnen Duitsland zie je op Gibgas ook af en toe stations met prijzen rond de 2 euro. Misschien hebben de andere netwerken op zeer lange termijn ingekocht en moet het effect van de prijsverhogingen dus nog komen? 

en Luxemburg ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend in Londerzeel in de industrie zone H+gas getankt aan 1,85€/kg.Wat me wel opviel, was dat de druk zeer laag is, 30,5kg in een lege tank van 37kg. Is dit normaal bij H+ of ligt dit echt aan de pomp in Londerzeel? Nu goed, ik rijd nog bijna even veel kms met die 30 kg dan met een volle tank L-gas 😁

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al op verschillende plaatsen H+ getankt (ook in Londerzeel) en heb daar nog nooit een verschil in gemerkt, kreeg vlot 17 kg in een lege tank die in theorie 15 kg lust. Zal dus wel een tijdelijk probleem zijn. De situatie wil dat ik er begin deze week ook nog geweest ben en ik kreeg er precies ook iets minder in, een goede 12 kg terwijl ik eerder 14-15 kg had verwacht (nog zo'n 40 km rijbereik over).

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend in Londerzeel in de industrie zone H+gas getankt aan 1,85€/kg.Wat me wel opviel, was dat de druk zeer laag is, 30,5kg in een lege tank van 37kg. Is dit normaal bij H+ of ligt dit echt aan de pomp in Londerzeel? Nu goed, ik rijd nog bijna even veel kms met die 30 kg dan met een volle tank L-gas

Kan zijn dat er net voor je een vrachtwagen/vuilkar/bus/… is geweest en de compressor even niet kan volgen.
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Nele zei:

Is dit normaal bij H+ of ligt dit echt aan de pomp in Londerzeel?

Londerzeel is dikwijls een flauwe bedoening als het op druk aan komt.

Er is (was) een trukje om in Londerzeel toch een volle tank te krijgen door een 2de maal te tanken na de eerste tankbeurt (bij mij ging er dan telkens +/- 3-4 kg extra in en werden de tanks afgetopt) maar ik heb hier ergens gelezen dat dit niet meer zou werken. Al een tijdje geleden dat ik daar nog gepasseerd ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bjorn ecofuel zei:

Net eens gekeken op de sites ivm de prijzen

Romac gedaald van 2,71 naar 2,19

Rolande van 1,99 ex BTW naar 1,68 ex BTW

hopen dat rest ook beetje daalt naar betaalbaarder niveau

Welke Rolande bedoel je precies? En hoezo precies "ex BTW", wordt die daar apart afgerekend of zo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Bremel zei:

Was het zeker bij Dats en ging het niet om een of andere promote? Op hun website en overal elders wordt nog steeds de gebruikelijke (H-)prijs van 2,227 vermeld. 

Ja was bij Dats. Echtgenoot had daar inderdaad getankt aan 1.81 euro. Ik dacht dat het CNG was daar dats meestal de prijzen in het weekend aanpast. Blijkt dat ze daar wat benzine getankt had. Sorry voor mijn verkeerde info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2021 om 15:59, Grote Kaas zei:

Dat zijn bijna Nederlandse prijzen. Nu € 1,89 voor een kilo L-CNG.

Ik ken één pomp in Nederland die nog CNG verkoopt voor €1,40 de kg (Stadsparking Leiden) maar dat is echt een uitzondering.

Die in Leiden staat nu op 1.748 euro helaas.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...