Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666
 Delen

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ook al swingen de energieprijzen de pan uit, toch levert Rusland geen extra gas aan Europa.

Het artikel is van 25 oktober.

Ondertussen is Gazprom de (lage) reserves in Europa aan het bijvullen.

Gazprom legt het probleem ook bij Europa : nee, niet ivm Nord Stream, wel met het soort contract.

Europa heeft de laatste jaren gekozen voor korte contracten (liberalisering, waarschijnlijk tijdelijk goedkoper).

Gazprom wil eerder langetermijncontracten, die waarschijnlijk iets duurder zijn.

Wie is er nu het hardst gekl..t geweest ?

Europa niet, wel zijn burgers.

• Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Kris81 zei:

€1,700 bij Bruno in Genk. Heel zot geworden 😕

Ik ben gewoon omgereden naar Dats want die prijs vond ik te gortig. Zeker als je weet dat het van 0.99 komt bij Bruno in september.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ik ben gewoon omgereden naar Dats want die prijs vond ik te gortig. Zeker als je weet dat het van 0.99 komt bij Bruno in september.

Zoiets stel ik ook vast met de LPG-prijs bij Bruno. Waar Bruno in de maand augustus en daarvoor nog tussen de 11 en de 12 eurocent korting per liter gaf is die korting gezakt naar 10 en soms slechts 9 eurocent. Dus ga ik elders LPG tanken. Pallen in Oreye, die geeft zelfs 12,9 eurocent korting !

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ons vast stop punt naar de Ardennen, Kallo, terug  een  verhoging, en nu 1,7€/ kg. Zal maar  voorlopig een alternatief zoeken, en dat zal dan dats24 worden. Ttf gas gisteren een kleine daling, maar voor december nog steeds 70€mwh. De prijs van vorig jaar van 5€ moet ook niet, maar het langjarig gemiddelde van 25€ is nog ver af. Maar bon tis gelukkig ook geen 160€ meer, de hoogste piek van een paar weken terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Poetin belooft meer gas als Nord Stream 2 vergund wordt

Ook al swingen de energieprijzen de pan uit, toch levert Rusland geen extra gas aan Europa. Het is een waarschuwing aan Duitsland voor een koude winter, als de omstreden pijplijn Nord Stream 2 niet wordt vergund.

Met andere woorden: zolang er geen vergunning komt blijven wij met die dure CNG prijzen in een visieuze cirkel.

Europa, geef die vergunning ( anders zijn jullie een bende zakkenvullers ).

Wit-Russische president dreigt met afsluiten gastoevoer naar Europa na kritiek op vluchtelingencrisis

De Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko dreigt de toevoer van gas naar Europa af te sluiten als de Europese Unie zijn land sancties oplegt vanwege de vluchtelingencrisis. De strafmaatregelen worden volgende week verwacht.

Bron: https://www.hln.be/buitenland/wit-russische-president-dreigt-met-afsluiten-gastoevoer-naar-europa-na-kritiek-op-vluchtelingencrisis~ad0aaf9d/

Indien men eindelijk de Nord Stream 2 vergunning goedkeurt dan kan Loekasjenko de boom in, dan komt het gas immers via een andere weg toe in Europa.

• Bedankt 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Indien men eindelijk de Nord Stream 2 vergunning goedkeurt dan kan Loekasjenko de boom in, dan komt het gas immers via een andere weg toe in Europa.

Helemaal akkoord.

Kanttekening : volgens Radio1 komt er maar een beperkte hoeveelheid aardgas via Wit-Rusland naar Polen en Duitsland.  Oef :) .

Waarom duurt het zolang totdat Nordstream 2 wordt goedgekeurd ?

Verenigde Staten proberen stokken in de wielen te steken. 

Beweegredenen voor de VS : Poetin koeioneren en hopen dat Europa hun smerig schaliegas zal importeren.

M.a.w. een "geopolitiek" spelletje waar de burger (weeral) slachtoffer van is.

• Bedankt 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loekasjenko zou zoiets waarschijnlijk niet doen zonder (impliciete) steun van Rusland. Zowel door de Nordstream als Yamal pijpleidingen stroomt Russisch gas en ze worden allebei uitgebaat door Gazprom. De realiteit is volgens mij dan ook dat Rusland een afgesloten pijpleiding in Wit Rusland niet zou compenseren door toelevering via alternatieve pijpleidingen. Door een verminderde aanvoer zouden de gasprijzen trouwens weer stijgen wat voor Rusland op korte termijn geen slechte zaak is.

Skoda Octavia 1.5 (BJ 2019)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/11/2021 om 14:06, Laurens zei:

Ook aan linkeroever is het uit met de pret jammer genoeg.. 

1.39 nu

Kon niet uitblijven hé, met zo'n stijgingen de laatste tijd ... :(

• Triest 1

2008  SAAB 9³ TURBO X

1106967913_DSC_0194a.thumb.jpg.9a6959de319886b34868e3066ff1bd47.jpg

2019 NIU NGT (E-scooter)

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje)

2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Kris81 zei:

Ik denk er zelf ook aan om over te stappen naar een LPG voertuig , echter is zoiets als een caddy moeilijk vindbaar. 

Klopt of zelfs terug diesel in mijn geval 😁

• Hahaha 2
  • Verward 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dieselwagen kan ook op mazout rijden, het nadeel is echter dat je dit nooit meer kan uitwissen, ook niet als je een andere brandstoffilter steekt.

https://www.maes-oil.be/nl/aanbod/mazout-kopen/mazoutprijs/

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

G&V Rolande Antwerpen Haven heeft zijn prijs laten zakken: van 1.459 euro naar 1.389 euro/kg!!

Er was weliswaar alweer een storing (geen foutcode, maar een rode streep door pomp 13) maar die werd door de operator van het meldpunt gezwind opgelost.

aangepast door grijpgraag
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste prijsdaling in maanden, als ik me niet vergis. Niet zeker hoeveel het betekent natuurlijk, 1,389 lijkt de nieuwe standaardprijs voor H-gas te zijn geworden en misschien hebben ze zich gewoon daaraan aangepast om niet te veel klanten te verliezen. 

• Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1.27 € per kg bij Q8 in Turnhout.

1.48 € per kg bij Pitpoint Zoersel

Dat is 21 cent verschil.

Voor een tank waar zo'n 10 à 12 kg in kan -> 2 à 2.5 € meer (of minder).

Dag Pitpoint. 

Tot nooit meer*.

* Homo Universalis https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/homo-universalis/

(1.21 € bij Dats Lier en Wommelgem https://carbu.com/belgie/index.php/station/dats24/lier/2500/3694 )

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2021 om 17:32, Koen C zei:

1.27 € per kg bij Q8 in Turnhout.

1.48 € per kg bij Pitpoint Zoersel

Dat is 21 cent verschil.

Voor een tank waar zo'n 10 à 12 kg in kan -> 2 à 2.5 € meer (of minder).

Dag Pitpoint. 

Tot nooit meer*.

* Homo Universalis https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/homo-universalis/

(1.21 € bij Dats Lier en Wommelgem https://carbu.com/belgie/index.php/station/dats24/lier/2500/3694 )

ik overweeg hetzelfde 

heb een maand geleden een skoda octavia g tec 2016 gekocht (overgestapt van een euro 3 diesel), top auto, cng is fantastisch , zeker in deze dure tijden

momenteel tank ik H gas voor 1.39 euro per kg

echter kan ik L gas tanken voor 1.21 euro

mijn cng tank is 16 kg

ik weet niet wat ik beter zou tanken... 18 cent verschil is wel veel maar met H gas haal ik wel 325 km , volgende keer tank ik L gas en zal ik het verschil eens checken

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

ik overweeg hetzelfde 

heb een maand geleden een skoda octavia g tec 2016 gekocht (overgestapt van een euro 3 diesel), top auto, cng is fantastisch , zeker in deze dure tijden

momenteel tank ik H gas voor 1.39 euro per kg

echter kan ik L gas tanken voor 1.21 euro

mijn cng tank is 16 kg

ik weet niet wat ik beter zou tanken... 18 cent verschil is wel veel maar met H gas haal ik wel 325 km , volgende keer tank ik L gas en zal ik het verschil eens checken

Het verschil in prijs dat ik aanhaal, is voor beiden L-gas.

M.a.w. Pitpoint is véél te duur t.o.v. Dats en Q8 voor hetzelfde L-gas.

Het verschil dat jij opmerkt, is het verschil tussen L-gas en H-gas.

In prijs is dat net geen15%.

De afstand die je meer kan afleggen met H-gas is ergens tussen de 10% à 15% (dacht ik, had ik op het forum al eens gelezen).

Dus het zou ongeveer uitkomen wat betreft meerprijs.

Goed dat je het zelf eens gaat "uittesten" / "checken".

Het is altijd plezieriger als je voor (omgerekend) dezelfde prijs meer kilometers kan doen met 1 tank CNG.

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Het prijsverschil H tov L-gas zit ongeveer op hetzelfde niveau qua rijbereik.

Dus de CNG prijs verschilt, het rijbereik ook.

Het is qua kost op 100 km nagenoeg hetzelfde, gewoon te verwaarlozen.

Enige nadeel is het beperkte rijbereik van L-gas, dus je zal een paar keer extra moeten tanken per maand als je voor L-gas kiest.

Mijn vorige wagen was ook een Skoda Octavia met 16kg CNG.

Effectief rijbereik H-gas lag tussen 370 en 430 km, L-gas eerder 310-340 km, ik reed 90% op H-gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...