Herbie Geplaatst: 30 november 2024 Delen Geplaatst: 30 november 2024 18 uren geleden, JoBé zei: Da ga het verschil ni maken: wie tankt dààr nu nog (gas)... 😎 Ik heb daar vorige week getankt, die in Brugge was defect voor de zoveelste keer 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 2 december 2024 Delen Geplaatst: 2 december 2024 Iemand die weet welke SUV er op H2 rijdt? Volgens mij hoort dat ook een niet representatief te krijgen als prijs schatting. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 2 december 2024 Delen Geplaatst: 2 december 2024 M.a.w. lekker absurd deze vergelijking van de FOD Economie of Financiën (?) . Als "thuislading" voor elektriciteit als maatstaf / referentie wordt genomen, ontbreekt ook de referentie van laden aan een publieke laadpaal. En de snellader wordt ook "vergeten". Voor die beide mogelijkheden zou ik graag ook een vergelijking zien.... Maar dan vrees ik, nee, weet ik zeker, dat elektriciteit er niet meer zo goed uitkomt. Ook nog : CNG wordt "niet representatief" beoordeelt met meer dan 15.000 voertuigen die rondrijden. Waterstof met misschien 100 voertuigen is dan wel "representatief" ????? (waarvan inderdaad geen enkele SUV : hoe absurd kan het zijn ?) 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 2 december 2024 Delen Geplaatst: 2 december 2024 Op 29/11/2024 om 17:02, Koen C zei: Aan het voorbereiden wat het gaat kosten als de tanks van jouw Caddy na 20 jaar aan de beurt zijn ? Dat is nog 12 jaar : tegen dan zijn de prijzen nog wat gestegen.... Of geen CNG stations meer..... Ja, ik kijk steeds vooruit in de tijd, dat heb ik geleerd want ik heb TEVEEL meegemaakt met de Roverheid, zelfs eens in de winter een bewonerskaart ( ik woon in die straat ) die bedekt was met ijs, en nadien de boete moeten aanvechten en gelijk gekregen van iemand met verstand. Wat ze tegenwoordig allemaal uitvinden om de burger het leven zuur te maken. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 2 december 2024 Delen Geplaatst: 2 december 2024 Op 30/11/2024 om 13:00, Gertje123 zei: Net proberen te gaan tanken bij Q8 in Ranst. 4 pompen defect!!! Zowel in de richting van Antwerpen als in de richting van Turnhout geen druk en onmogelijk om te tanken 😕 Typisch Belgisch, gaat wellicht gemaakt worden als er een nieuwe regering is? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 2 december 2024 Delen Geplaatst: 2 december 2024 Prijs in Kallo bij Total voor de maand december 2024: 1,550 EUR / kg. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 2 december 2024 Delen Geplaatst: 2 december 2024 Prijs voor electrisch rijden lijkt me ook nogal hoog. Ik zit aan 4 euro/100 km. Ik laad bijna altijd thuis (gewoon stopcontact) en enkel op vakantie aan de supercharger (5,5 euro/100 km). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 3 december 2024 Delen Geplaatst: 3 december 2024 11 uren geleden, Brembos zei: Prijs voor electrisch rijden lijkt me ook nogal hoog. Ik zit aan 4 euro/100 km. Ik laad bijna altijd thuis (gewoon stopcontact) en enkel op vakantie aan de supercharger (5,5 euro/100 km). De model 3 is dan ook wel een van de zuinigste EV's. 5.4 euro op 100 km is 0.27 cent per afgenomen kWh als je rekent op een verbruik van 20 kWh/100km. Dus dat is niet eens een gekke prijs (laadverliezen niet gerekend). terug on topic: DATS24 zal naar mijn verwachting binnenkort weer iets meer dan 2 euro vragen, zeker als de prijs niet terug zakt. In het verleden gingen ze tussen 48 en 50 euro per MWh naar die prijs. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 3 december 2024 Delen Geplaatst: 3 december 2024 27 minuten geleden, JEGO zei: terug on topic: Bwah, ik vind de bijdragen van mij (uiteraard ) en Brembos wel relevant in het geheel van prijzen. Op een bepaald moment is bijna iedereen toe aan een nieuwe / andere wagen. Dus die vergelijing van de FOD Mobiliteit (of wat dan ook) zou kunnen helpen. Wat ze echter schrijven klopt blijkbaar niet altijd.... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 4 december 2024 Delen Geplaatst: 4 december 2024 Op 3/12/2024 om 10:35, Koen C zei: Bwah, ik vind de bijdragen van mij (uiteraard ) en Brembos wel relevant in het geheel van prijzen. Op een bepaald moment is bijna iedereen toe aan een nieuwe / andere wagen. Dus die vergelijing van de FOD Mobiliteit (of wat dan ook) zou kunnen helpen. Wat ze echter schrijven klopt blijkbaar niet altijd.... Ging over mezelf hoor, geen kritiek. Ik weet dat niet iedereen fan is van de berekeningen 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 19 december 2024 Delen Geplaatst: 19 december 2024 DATS24 terug naar 1.830 EUR/kg 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Josy Geplaatst: 21 december 2024 Populair bericht Delen Geplaatst: 21 december 2024 (aangepast) Om weer eens eventjes te ontsnappen aan mijn existentiële gevoel van onbehagen, mijn nijpende financiële situatie, een erg pijnlijke niet wederzijdse verliefdheid en de hoge gasprijzen zeer recent een tocht ondernomen naar Biogaz du Haut Geer in, jawel, Geer. In de meer alternatieve hoeken van therapie en coaching hoor je weleens over ‘De reis van de Held’. Over de reis die ieder mens moet maken naar volledige ontplooiing van het eigen kunnen. Zelf was ik ook klaar voor mijn eigen reis: ‘De Reis van de Gierige Gastanker – een kerstverhaal’. Of ik mijn volledige kunnen gedurende deze reis zou gaan ontplooien, viel te betwijfelen. Maar ik was alleszins een paar uurtjes van huis, Oren Ambarchi onderhield me op de achtergrond met zijn klinkende klanken en ik hield er in het beste geval nog eens een goedkope tankbeurt aan over. Iets waar ik tijdens nostalgische uren vaak naar terugverlang. Ik weet niet meer waar maar ik las ergens dat er aldaar gas wordt verkocht aan 1,25 euro per kilogram. Onvertogen toog ik dus op weg om dat moderne wonder met eigen ogen te aanschouwen. Wegens lege gasketels op dure Shell V-Power benzine binnendoor langs dorpjes als Zichem en Scherpenheuvel om uiteindelijk via Tienen en Landen bij onze Franstalige buren te belanden en uiteindelijk in Geer aan te komen. Ik was eerder al redelijk overtuigd dat het me daar niet zou tegenvallen aangezien de plaatsnaam maar een letter verschilt van mijn eigen vertrekpunt. Na een klein beetje zoeken mijn bestemming bereikt (83 km – 1 u 45 min – 10,75 euro aan benzine). Op de betaalzuil hing een wit papier met als eerste zin ‘La borne de payement est malheureusement en panne’. Ik zag de bui al hangen en dacht niet alleen van een kale reis terug te moeten keren maar dat ook nog eens deels te moeten doen op dezelfde dure benzine. Merde! De volgende zin gaf echter aan dat je het bedrag via de bankrekening kon betalen, of dat was alleszins wat ik er met mijn roestige Frans van kon maken. Eerst dacht ik dat je via Payconiq op voorhand kon betalen en vroeg me af hoe zoiets technisch in zijn werk zou gaan. Maar het bleek dat je gewoon kon tanken en achteraf via overschrijving kon betalen. Warempel had ik eventjes het gevoel in een high-trust society te leven, genre Japan. Dat ik dit in mijn oude, verzuurde dagen nog mocht meemaken. Ik moest er zelfs even van glimlachen. Het tanken verliep vlot en ik heb er een mooie vulling kunnen bekomen van 15,63 kg voor de deugddoende prijs van 19,54 euro (8° Celsius en hoogte van 135 meter TAW). Omdat ik een hekel heb aan terugrijden via dezelfde secundaire wegen waarlangs ik gekomen ben en me dat te veel tijd zou kosten, ben ik naar de E40 gereden, deze genomen richting Luik en via afrit 29 binnendoor via Tongeren naar de E313 gereden. Even overwoog ik nog om via Sint-Truiden terug te rijden om eens te kijken of er daar nog veel bars geopend zijn maar omdat mijn financiële situatie meer diepgravend onderzoek daaromtrent toch niet toestaat, ben ik maar gewoon via Tongeren gereden. Daar passeerde ik nog een Dats24 die een CNG-prijs afficheerde van 1,93 euro en daar heb ik toch om gegniffeld. Of hoe je je voor tien euro verschil op een tankbeurt even de koning te rijk kunt voelen. Zalig zijn de armen van geest! Honderd kilometer na het tanken en 3,8 kg gas later thuis aangekomen met nog driekwart gevulde tanks. Dus nog een keertje gereden aan het bodemtarief van 4,75 euro per honderd kilometer. Totaal: 191 kilometer en plus minus drie uur gereden. 21 december 2024 aangepast door Josy Opmaak + taalfouten 2 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 21 december 2024 Delen Geplaatst: 21 december 2024 1 uur terug, Josy zei: Dat ik dit in mijn oude, verzuurde dagen nog mocht meemaken. Ik moest er zelfs even van glimlachen. Mooi verhaal, maar heb je al betaald? 🤔 2 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 22 december 2024 Delen Geplaatst: 22 december 2024 Bruno Genk Noord Hermeslaan 60 3600 Genk 1,630 EUR/kg Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 22 december 2024 Delen Geplaatst: 22 december 2024 21 uren geleden, JoBé zei: Mooi verhaal, maar heb je al betaald? 🤔 Laten we zeggen dat het goed is dat je mij eraan herinnert... 1 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 28 december 2024 Delen Geplaatst: 28 december 2024 (aangepast) Op 21/12/2024 om 23:25, Josy zei: ..existentiële gevoel van onbehagen, mijn nijpende financiële situatie, Wetstraat 16 ..mijn financiële situatie meer diepgravend onderzoek daaromtrent toch niet toestaat .. Wetstraat 16 .. Zalig zijn de armen van geest! De kiezers die op de verkeerden hebben gestemd Ik vond jouw bijdrage trouwens zeer waardevol om te lezen, en dat al de waarheid mag zegevieren in 2025 zodat onze toekomst beter mag worden want zoals ze nu op tafel ligt in wetstraat 16 willen ze ons pluimen langs alle kanten ( doen ze trouwens nu al maar ze willen het nog bonter maken). 28 december 2024 aangepast door Lage Emissie Zone 1 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 29 december 2024 Delen Geplaatst: 29 december 2024 Dats weer op 1.935 EUR/KG 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martco Geplaatst: 2 januari Delen Geplaatst: 2 januari Heb gezien op gibgas cng in londerzeel 1,99 Euro. Stijging met 84 cent. Zal wel foutje zijn? 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 3 januari Delen Geplaatst: 3 januari De stijging zou iets minder dan dat zijn (de prijs stond tot en met vorige maaand op 1,25 euro zonder korting), al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze inderdaad plots op 1,99 euro zouden staan en daarmee van de goedkoopste naar duurste aanbieder van heel het land zouden zijn geëvolueerd. Benieuwd wat de waarheid is... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 3 januari Delen Geplaatst: 3 januari Daar staat een prijs van 1,460 voor LNG. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen