Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

M.a.w. lekker absurd deze vergelijking van de FOD Economie of Financiën (?) .

Als "thuislading" voor elektriciteit als maatstaf / referentie wordt genomen, ontbreekt ook de referentie van laden aan een publieke laadpaal.

En de snellader wordt ook "vergeten".

Voor die beide mogelijkheden zou ik graag ook een vergelijking zien....

Maar dan vrees ik, nee, weet ik zeker, dat elektriciteit er niet meer zo goed uitkomt.

Ook nog : CNG wordt "niet representatief" beoordeelt met meer dan 15.000 voertuigen die rondrijden.

Waterstof met misschien 100 voertuigen is dan wel "representatief" ?????

(waarvan inderdaad geen enkele SUV : hoe absurd kan het zijn ?)

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2024 om 17:02, Koen C zei:

Aan het voorbereiden wat het gaat kosten als de tanks van jouw Caddy na 20 jaar aan de beurt zijn ?  :)

Dat is nog 12 jaar : tegen dan zijn de prijzen nog wat gestegen....  :S

Of geen CNG stations meer..... :(

Ja, ik kijk steeds vooruit in de tijd, dat heb ik geleerd want ik heb TEVEEL meegemaakt met de Roverheid, zelfs eens in de winter een bewonerskaart ( ik woon in die straat ) die bedekt was met ijs, en nadien de boete moeten aanvechten en gelijk gekregen van iemand met verstand. Wat ze tegenwoordig allemaal uitvinden om de burger het leven zuur te maken.

• Triest 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2024 om 13:00, Gertje123 zei:

Net proberen te gaan tanken bij Q8 in Ranst.

4 pompen defect!!!

Zowel in de richting van Antwerpen als in de richting van Turnhout geen druk en onmogelijk om te tanken 😕

Typisch Belgisch, gaat wellicht gemaakt worden als er een nieuwe regering is? :ph34r:

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs in Kallo bij Total voor de maand december 2024: 1,550 EUR / kg.

• Verward 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Brembos zei:

Prijs voor electrisch rijden lijkt me ook nogal hoog. Ik zit aan 4 euro/100 km. Ik laad bijna altijd thuis (gewoon stopcontact) en enkel op vakantie aan de supercharger (5,5 euro/100 km).

De model 3 is dan ook wel een van de zuinigste EV's. 5.4 euro op 100 km is 0.27 cent per afgenomen kWh als je rekent op een verbruik van 20 kWh/100km. Dus dat is niet eens een gekke prijs (laadverliezen niet gerekend).

terug on topic:

image.png.32cde5419995b3f9aee18d0461c8d026.png

DATS24 zal naar mijn verwachting binnenkort weer iets meer dan 2 euro vragen, zeker als de prijs niet terug zakt. In het verleden gingen ze tussen 48 en 50 euro per MWh naar die prijs.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, JEGO zei:

terug on topic:

Bwah, ik vind de bijdragen van mij (uiteraard :D ) en Brembos wel relevant in het geheel van prijzen.

Op een bepaald moment is bijna iedereen toe aan een nieuwe / andere wagen.

Dus die vergelijing van de FOD Mobiliteit (of wat dan ook) zou kunnen helpen.

Wat ze echter schrijven klopt blijkbaar niet altijd....>:(

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/12/2024 om 10:35, Koen C zei:

Bwah, ik vind de bijdragen van mij (uiteraard :D ) en Brembos wel relevant in het geheel van prijzen.

Op een bepaald moment is bijna iedereen toe aan een nieuwe / andere wagen.

Dus die vergelijing van de FOD Mobiliteit (of wat dan ook) zou kunnen helpen.

Wat ze echter schrijven klopt blijkbaar niet altijd....>:(

Ging over mezelf hoor, geen kritiek. Ik weet dat niet iedereen fan is van de berekeningen :P

• Vind ik leuk 1

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
1 uur terug, Josy zei:

Dat ik dit in mijn oude, verzuurde dagen nog mocht meemaken. Ik moest er zelfs even van glimlachen.

Mooi verhaal, maar heb je al betaald? 🤔

• Hahaha 2

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/12/2024 om 23:25, Josy zei:

..existentiële gevoel van onbehagen, mijn nijpende financiële situatie,

Wetstraat 16

..mijn financiële situatie meer diepgravend onderzoek daaromtrent toch niet toestaat ..

Wetstraat 16

.. Zalig zijn de armen van geest! 

De kiezers die op de verkeerden hebben gestemd

Ik vond jouw bijdrage trouwens zeer waardevol om te lezen, en dat al de waarheid mag zegevieren in 2025 zodat onze toekomst beter mag worden want zoals ze nu op tafel ligt in wetstraat 16 willen ze ons pluimen langs alle kanten ( doen ze trouwens nu al maar ze willen het nog bonter maken).

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stijging zou iets minder dan dat zijn (de prijs stond tot en met vorige maaand op 1,25 euro zonder korting), al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze inderdaad plots op 1,99 euro zouden staan en daarmee van de goedkoopste naar duurste aanbieder van heel het land zouden zijn geëvolueerd. Benieuwd wat de waarheid is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...