Herbie Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april 18 uren geleden, Paul72 zei: Helaas, momenteel 1,34€. Wel nog steeds een van de betere opties. Heb het aangepast op gibgas 2 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 15 april Delen Geplaatst: 15 april Q8 in Ranst aan de snelweg E34 / E313 1.400 EUR / KG ( getankt op zondag 14-04-2024 ) VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 16 april Delen Geplaatst: 16 april Esso Heverlee aan de E40: H+ gas staat momenteel 1,40€. Dit is 0,10 cent meer dan vorige maand. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dandel198 Geplaatst: 18 april Delen Geplaatst: 18 april Dats heeft opnieuw zijn prijzen doen stijgen, 1,725€/kg voor H-gas. Marge werd te klein hé 🤑 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 19 april Delen Geplaatst: 19 april Het is in ieder geval wel redelijk constant. Wanneer de prijs voor het aardgas boven de 30 euro per MWh zit op de markt zien we dat dats naar 1.725 euro per kg gaat voor hun H-gas. Zo houden ze hun marge per KG op ~ 1 euro. Indien het gas terug rond 28 euro zit verwacht ik dat ze terug naar 1.62 euro gaan. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 22 april Delen Geplaatst: 22 april Voor het 2e kwartaal staat CNG ineens op "niet representatief" bij de brandstof vergelijking van de FOD Economie. 1 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april (aangepast) Het heeft te maken met de categorie SUV. Volgens de gegeven uitleg nemen ze de meest verkochte soort auto van de voorbije tijd en dat was deze keer blijkbaar (nipt) SUV en geen "gewone" personenwagens. En in die categorie bestaan er nagenoeg geen CNG-modellen, waardoor de prijs niet representatief zou zijn. Ietwat licht misschien, maar binnen die redenering kun je er weinig tegen inbrengen. 23 april aangepast door Bremel 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april Spijtig dat benzine 98 niet in het lijstje staat, die is duurder aan de pomp maar heeft wel een grotere actieradius dan 95 waardoor hij in werkelijkheid mogelijk goedkoper is maar dan mogen de prijzen tussen 95 en 98 niet te ver uit elkaar liggen. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april 5 uren geleden, Bremel zei: Het heeft te maken met de categorie SUV. Volgens de gegeven uitleg nemen ze de meest verkochte soort auto van de voorbije tijd en dat was deze keer blijkbaar (nipt) SUV en geen "gewone" personenwagens. En in die categorie bestaan er nagenoeg geen CNG-modellen, waardoor de prijs niet representatief zou zijn. Ietwat licht misschien, maar binnen die redenering kun je er weinig tegen inbrengen. Dus met mijn kleine auto's is die "Brandstofprijsvergelijking" niet echt relevant voor mij ? En ook wat LEZ schrijft komt in die "prijsvergelijking" niet naar voor. Worden we weer wat aangepraat om toch maar elektrisch te kopen ? Eerst 15.000 € méér uitgeven om daarna wat minder te betalen "aan de pomp / laadpaal" ? 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april 15.000 euro meer uitgeven ? Mijn Model 3 kost € 34.990,- . Ongeveer evenveel als een goed uitgeruste Golf 1.5 tsi met dsg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april 1 uur terug, Brembos zei: 15.000 euro meer uitgeven ? Mijn Model 3 kost € 34.990,- . Ongeveer evenveel als een goed uitgeruste Golf 1.5 tsi met dsg. Als het file is dan rijd ik graag achter een elektrische wagen, de lucht is dan wat properder. Enkel bij lage snelheid ... want bij hogere snelheden maakt hij dan weer meer fijn stof aan via zijn banden doordat een elektrische wagen zeer zwaar is door de aanwezige batterijen. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april 1 uur geleden, Brembos zei: 15.000 euro meer uitgeven ? Mijn Model 3 kost € 34.990,- . Ongeveer evenveel als een goed uitgeruste Golf 1.5 tsi met dsg. Verschil tussen 500 e en 500 Hybrid : zo'n 12.000 € (allerlei acties inbegrepen, extra overname korting niet, korting van de Vlaamse overheid niet inbegrepen). (en die is alleen dit jaar) Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastanker Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april 13 uren geleden, Bremel zei: in die categorie bestaan er nagenoeg geen CNG-modellen, Toch een beetje een kromme redenering... Waterstof staat er wel in, kan iemand mij eens laten weten hoeveel H2 SUV's er precies op de Belgische markt verkrijgbaar zijn? Laat staan dat er dan veel zouden van verkocht zijn met 2(?) tankstations in het hele land. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 23 april Delen Geplaatst: 23 april (aangepast) Nog geen wolken fijn stof achter mij gezien op de autobaan. De Tesla weegt 1750 kg , niet zoveel meer als de 1590 kg van de A4 gtron. Cng wordt waarschijnlijk niet meer vermeld omdat er geen nieuwe cng personenwagens meer worden verkocht. 23 april aangepast door Brembos Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 24 april Auteur Delen Geplaatst: 24 april 20 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Als het file is dan rijd ik graag achter een elektrische wagen, de lucht is dan wat properder. Enkel bij lage snelheid ... want bij hogere snelheden maakt hij dan weer meer fijn stof aan via zijn banden doordat een elektrische wagen zeer zwaar is door de aanwezige batterijen. Autorijden moet voor u toch echt een vermoeiende bezigheid zijn... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gie Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april 17 uren geleden, Brembos zei: Nog geen wolken fijn stof achter mij gezien op de autobaan. De Tesla weegt 1750 kg , niet zoveel meer als de 1590 kg van de A4 gtron. Cng wordt waarschijnlijk niet meer vermeld omdat er geen nieuwe cng personenwagens meer worden verkocht. Vandaar de term 'fijn stof' , niet zichtbaar maar enorm schadelijk voor de gezondheid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april (aangepast) Best alle voertuigen zwaarder dan 1500 kg verbieden dan omdat ze veel te veel fijn stof veroorzaken en niet meer achter een zware bestelwagen , bus of vrachtwagen rijden 😊 24 april aangepast door Brembos 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april 6 uren geleden, Lange_666 zei: Autorijden moet voor u toch echt een vermoeiende bezigheid zijn... Toegegeven, de laatste tijd wel, ik sta uren aan te schuiven op de Antwerpse ring. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april 21 uren geleden, Brembos zei: Nog geen wolken fijn stof achter mij gezien op de autobaan. De Tesla weegt 1750 kg , niet zoveel meer als de 1590 kg van de A4 gtron. Cng wordt waarschijnlijk niet meer vermeld omdat er geen nieuwe cng personenwagens meer worden verkocht. Bron: https://ev-database.org/nl/auto/1555/Tesla-Model-3 Massa Rijklaar 1835 kg ( Tesla model 3 ) VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april 1 uur geleden, Brembos zei: Best alle voertuigen zwaarder dan 1500 kg verbieden dan omdat ze veel te veel fijn stof veroorzaken en niet meer achter een zware bestelwagen , bus of vrachtwagen rijden 😊 Dat lost de files op maar geeft grote mobiliteitsproblemen voor mensen die hun vervoer niet kunnen missen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen