Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Ben blij dat ik binnekort een elektrische wagen van het werk krijg. Dats op 1 dag 50 cent per kg duurder 2.46eu/ kg. Cng wagen grootste miskoop geweest tot nu toe. Dan wil een mens eens milieuvriendelijker zijn.

aangepast door kennyC
  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kennyC zei:

Ben blij dat ik binnekort een elektrische wagen van het werk krijg. Dats op 1 dag 50 cent per kg duurder 2.46eu/ kg. Cng wagen grootste miskoop geweest tot nu toe. Dan wil een mens eens milieuvriendelijker zijn.

Elektrische wagen is zeker niet milieuvriendelijk

• Bedankt 2

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Herbie zei:

Elektrische wagen is zeker niet milieuvriendelijk

Dié discussie gaan we (hier) toch niet voeren? Zou er eigenlijk zelfs niet op moeten reageren...

🤨zucht😟

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeppa: 2,406 en 2,669 bij DATS.

Met de serieuze prijsdaling benzine van vandaag zou het wel eens bij één gaslading kunnen blijven... 😲😠

aangepast door JoBé
Correctie auto-aanvuller GSM

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vreemd, de gasprijs schommelt reeds sinds dat dats24 onder de €2 zakte, tussen de €95 en de €120 euro. Momenteel €104.5 per MWh (€1.94 per kg H-gas).

image.png.aecc0193a228fa0f97e5f1988c188a96.png

De prijs die ze nu voeren is daarmee toch weer buitensporig hoog. Hopelijk volgen de andere aanbieders niet en zien deze dit als kans om de markt voor hun te winnen. 

(Prijs gerekend met 40 cent marge op de ruwe prijs + 21% BTW)

image.png.6f7defd07f5389d44c76ab3255993ee9.png

De marge die DAT24 met de prijs van €2.669 rekent met de huidige prijs is €1 per kg.

aangepast door JEGO
Marge berekend
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, kennyC zei:

Cng wagen grootste miskoop geweest tot nu toe. Dan wil een mens eens milieuvriendelijker zijn.

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik was tot maart van dit jaar zeer tevreden van mijn CNG wagen, en dat sinds 2017: geen inschrijvingstaks en geen autotaks, goedkope en zuivere brandstof. Ik noem dat geen miskoop.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, grijpgraag zei:

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik was tot maart van dit jaar zeer tevreden van mijn CNG wagen, en dat sinds 2017: geen inschrijvingstaks en geen autotaks, goedkope en zuivere brandstof. Ik noem dat geen miskoop.

Ja dan heb jij er wat aan gehad. Voor mij was dit de grootste miskoop. Toen ik deze had gekocht stond de cng 1.xx toen ik hem kreeg stond de prijs ineens 4eu de kg en is zelfs al op 5 euro+ de kg geweest. En tot nu toe was 1.93 het laagste wat ik heb geweten en dit maar voor een week. Inmiddels al terug op 2.66. Dus voor ons gezin was dit de grootste miskoop ooit qua wagens. Milieuvriendelijk mss wel maar als je bvb 900km in de week moet doen is dit financieel een groot verlies. Of je hebt de keuze om op benzine te rijden en om de 120km te tanken. En biv en inschrijvingstaks heb ik gewoon moeten betalen.

aangepast door kennyC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de benzine door je vrouw (haar tankkaart?) betaald wordt is natuurlijk een gigantisch ontegensprekelijk argument, maar verder is er wel wat te zeggen:

- Je hebt de ADAC niet nodig om het verschil tussen E5 en E10 te kennen, je kunt ze ook gewoon regelmatig allebei tanken en vergelijken. Ik merk alvast amper een verschil op, hooguit enkele procenten en in ieder geval véél minder dan het prijsverschil. 

- Dat van die rubbers kan inderdaad kloppen voor (intussen al behoorlijk) oude auto's, maar het gaat hier over CNG-auto's en die zijn per definitie vrij recent en dus perfect aangepast aan het hogere alcoholgehalte in E10. Het is niet voor niets dat de constructeur die brandstof zelf aanraadt op de tankklep en elders. 

- Het belangrijkste argument dat ik in deze context echt relevant vind is de langere houdbaarheid van E5, vooral dus voor auto's die bijna uitsluitend op CNG rijden en waar de benzinetank maar heel af en toe aangesproken wordt. Al zal het verschil hier ook niet zo groot zijn als soms voorgehouden wordt, in beide gevallen hou je benzine liever niet langer dan een paar maanden. Als je enigszins frequent op benzine rijdt, is het sowieso helemaal geen punt. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tankte in het verleden vaak Aral Ultimate 102, maar dat is voornamelijk omdat ik vatbaar ben voor adverteren en marketingpraat.

Je hoort echter wel eens een technieker beweren dat het beter is. BP Ultimate 98, Esso Synergy Supreme+ en Shell V Power bevatten alle drie ook geen toegevoegde ethanol.

Samen met de houdbaarheid vind ik het feit dat ethanol water aantrekt toch ook een punt om mee te nemen in de overweging om ethanolvrij te tanken.

Ik tank mijn benzine meestal in Luxemburg en als je daar een ethanolvrije benzine kunt tanken voor de prijs van Euro 95 hier zie ik niet in waarom je het niet zou doen.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan blijkt het hebben van concurrentie daar toch zijn werk te doen. Q8 Houthalen momenteel 2,46 euro. Dat maakt het prijsverschil terug groot genoeg om naar Duitsland te rijden. Dat is maar 150 kilometer verder.

14 uren geleden, JEGO zei:

Hopelijk volgen de andere aanbieders niet en zien deze dit als kans om de markt voor hun te winnen. 

Ik denk niet dat er in deze markt iets te winnen valt buiten wat sympathie. Voor een paar cent minder verandert iedereen van tankstation, mezelf daarbij inbegrepen.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval 20 euro, want het betreft een Golf met maar twee tanks. Haha!

Als je de croissant, het stuk gebak en de latte onderweg telt begint het geld te kosten.

Maar het winkeltje binnenstappen en weten dat je er voor maximum zestien euro terug 400 kilometer tegen kunt... Ik weet niet, maar ik krijg daar nog steeds een warm gevoel van, ergens diep vanbinnen.

Ik doe nogal veel recreatieve kilometers en rijd dus maar waar het goedkoop is. En in dat geval kun je in Duitsland nog voor een appel en een ei rondrijden op biogas...

aangepast door Josy
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Josy zei:

En in dat geval kun je in Duitsland nog voor een appel en een ei rondrijden op biogas...

En in Belgenland betaal je teveel, dat is zo klaar als een klontje.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.thumb.png.6e34370265dc059e59ff6711395b992a.png

Ik ben eens even terug gedoken in dit topic. Heb wat prijzen bij mekaar gezocht en vergeleken met de marktprijzen.

De laagste marge was 26 eurocent per kg. Maar gemiddeld is de marge bijna 76 cent per kg. 

• Bedankt 1

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...